Clientii trebuie sa stie ca in marea majoritate a cazurilor, costurile cu inscrierea contractului de credit si a garantiei aferente in Arhiva Electronica a Garantiilor Reale Mobiliare sunt transferate de banci catre clienti.
Inscrierea in AEGRM se face de catre operatorii autorizati de Ministerul Justitiei, in calitate de Autoritate de Supraveghere a Arhivei si de agentii imputerniciti ai acestora.
Operatorii pot percepe clientilor tarife cu niveluri diferite pentru zone geografice diferite sau pentru serviciile prestate in regim de urgenta, pentru inscrierile prin Internet. Nivelul acestora se stabileste in mod liber, cu respectarea prevederilor Legii Concurentei.
In general, bancile detin calitatea de operator autorizat insa in anumite cazuri lucreaza cu intermediari in vederea transmiterii avizului catre AEGRM. Majoritatea bancilor percep clientilor costul pe care trebuie sa il plateasca la randul lor catre AEGRM, respectiv 67 lei.
Bancile care lucreaza cu intermediari suporta tarifele percepute de acestia din urma sau le transfera, in cele mai multe cazuri, catre clienti.
De asemenea, clientii trebuie sa aiba in vedere si faptul ca legea prevede ca avizele de garantie sa fie reinnoite la fiecare 5 ani.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News