top banner

Serviciile bancare, principalul sector de care se plang consumatorii europeni

10 Decembrie 2012 | Autor: Alexandra Popa

Serviciile bancare, principalul sector de care se plang consumatorii europeni

Din perspectiva consumatorilor europeni, sectorul serviciilor bancare ramane la coada clasamentului pentru al treilea an consecutiv. Atat usurinta cu care se pot compara ofertele, nivelul de incredere dar si nivelul general de satisfactie este cel mai mic din toate cele 51 de piete analizate.
Sectorul financiar-bancar, in special produsele de investitii, creditele ipotecare alaturi serviciile imobiliare raman pe ultimele locuri in topul general al satisfactiei consumatorilor, pus la punct de catre Comisia Europeana pe baza unor sondaje realizate in UE.
Studiul a luat in considerare 4 puncte principale de analiza:
1.    usurinta in compararea ofertelor
2.    increderea consumatorilor in respectivul sector/increderea ca furnizorii respecta legislatia in privinta protectiei consumatorilor
3.    numarul de probleme raportate pe respectivul segment si numarul de plangeri
4.    satisfactia generala a consumatorilor
Este al treilea an consecutiv cand consumatorii europeni isi arata nemultumirea cu privire la sectorul bancar. Si romanii se inscriu in trend si se plang in special de banci si de sectorul transporturilor feroviare.
Clientii apreciaza mai mult serviciile financiare online
Consumatorii cred ca serviciile bancare reprezinta cea mai putin performanta piata, atat din perspectiva posibilitatii de a compara si de a alege cea mai buna oferta, cat si din perspectiva increderii.
 
O cincime dintre repondenti au declarat ca le este foate greu sa compare diverse servicii, precum serviciile financiare, creditele ipotecare, furnizarea de electricitate sau de apa.
Studiul confirma ca cei care utilizeaza internetul au oferit note mai mari, in special in ceea ce priveste usurinta de a compara diversele oferte bancare, auto sau de bunuri (semi)durabile.
Tot cei care utilizeaza internetul sunt mai inclinati sa isi schimbe furnizorul, in special pe zona bancara si a asigurarilor, deoarece pot obtine mai usor date despre mai multe oferte existente pe piata.
Bancile primesc cele mai slabe note in Europa de Est
Cele mai mici note in zona satisfactiei consumtarilor s-au inregistrat in tarile est europene, ai caror locuintori considera ca furnizorii nu le ating asteptarile, in timp ce vesticii sunt mai pozitivi.
Modul de apreciere al serviciilor bancare si de asigurari inregistreaza diferenta notabile in functie de varsta. Cele mai mici scoruri au fost acordate de persoanele cu varsta intre 35 si 54 de ani. Angajatii pe cont propriu, somerii si studentii au fost cei mai critici, in timp ce notele cele mai bune le-au oferit pensionarii si salariatii care lucreaza la birou.
In 2012, 9% din consumatorii au raportat cel putin o problema cu unul din bunurile sau serviciile ce se regasesc pe cele 51 de piete.
Romanii se plang de banci si de trenuri
In Romania, situatia nu sta foarte diferit fata de media Uniunii Europene in ceea ce priveste satisfatia consumatorilor in zonele cheie.
Pe partea de bunuri, romanii sunt multumiri de electrocasnice, electronice, carti si ziare si de piata masinilor noi. Pe ultimele locuri se situeaza piata masinilor second-hand, cea a carburantilor si piata carnii si a fructelor si legumelor.
Pe segmentul serviciilor, romanii sunt multumiti de serviciile de transport aerian, de piata serviciilor de ingrijire personala si de serviciile de curierat.
In schimb, pe ultimele locuri se regasesc creditele ipotecare, serviciile de transport feroviar, serviciile imobiliare, creditele de consum si cardurile de credit.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Credite nevoi personale

Credite nevoi personale
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Info banci

Alte Articole

Ce oferte scot in fata bancile in aceasta perioada?

Ce oferte scot in fata bancile in aceasta perioada?

Am analizat site-urile principalelor banci din Romania pentru fotografia canalelor de vanzari ale momentului-economisire, carduri de credit si debit, aplicatii mobile, oferte de creditare si, vedeta saptamanii, Black Friday.

08 Noi 2022 | Info banci
Exclusivitate Conso: Ce se intampla cu produsele clientilor Credit Agricole dupa fuziunea cu Vista Bank

Exclusivitate Conso: Ce se intampla cu produsele clientilor Credit Agricole dupa fuziunea cu Vista Bank

Vista Bank a preluat Credit Agricole Romania iar produsele si serviciile sale au fost incluse in oferta Vista. Conso va ofera cateva detalii privind integrarea acestora si pasii concreti pe care trebuie sa ii faca clientii Credit Agricole.

06 Oct 2022 | Info banci
Conso se reinventeaza dupa o investitie de peste 70.000 euro

Conso se reinventeaza dupa o investitie de peste 70.000 euro

Portalul financiar Conso a fost reconstruit integral pe o arhitectura web moderna, in urma unui proiect derulat pe parcursul ultimelor 18 luni, cu o investitie de peste 70.000 euro. Arhitectura noua aduce importante imbunatatiri pentru utilizatorii site-ului, precum si noi functionalitati.

17 Mai 2022 | Info banci
Creditele in valuta-cum ne afecteaza schimbarea indicilor de referinta?

Creditele in valuta-cum ne afecteaza schimbarea indicilor de referinta?

Dupa modelul IRCC care a inlocuit Robor in Romania, creditele in franci elvetieni, dolari, lire sterline si yeni au schimbat referinta Libor din acest an.

03 Feb 2022 | Info banci

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul