top banner

Reclamatiile cresc cand consumatorii au incredere in autoritati

24 Octombrie 2010 | Autor: Marius Serban

Cresterea numarului de reclamatii la adresa institutiilor de credit se produce atunci cand consumatorii au incredere ca autoritatile vor rezolva problemele cu care se confrunta, arata un studiu al Bancii Mondiale. Acest fenomen se observa tot mai bine si la noi in ultima vreme, dupa implementarea OUG 50/2010.
Contractele de credit pe care consumatorii le acuza in prezent sunt in derulare de cativa ani, insa doar de curand clientii au inceput sa-si ceara tot mai frecvent drepturile. Nu intotdeauna disputele tin de drepturile dobandite o data cu intrarea in vigoare a OUG 50/2010, ci in dese cazuri, reclamatiile se refera la incalcarea de catre banci a unor prevederi legale anterioare sau chiar conditii contractuale.
“Pe masura ce oficiile de protectie a consumatoriilor castiga increderea publicului, este foarte probabil ca numarul de reclamatii sa creasca”, semnaleaza un studiu al Bancii Mondiale despre protectia consumatorilor si educatia financiara in 9 state central si est-europene.
Conform studiului, Serviciul de Ombudsman Financiar din Marea Britanie (entitate care solutioneaza disputele dintre banci si clienti pentru sume mici) si institutia similara din Irlanda au primit in primul an de functionare 31.000 de reclamatii, respectiv 2.600. Dupa 3 ani – pe masura ce institutiile au devenit cunoscute si au castigat increderea consumatorilor  - numarul de reclamatii s-a dublat in ambele state.
Schimbare de comportament
In Romania, ca si in restul noilor state membre, populatia nu era obisnuita sa urmareasca solutionarea disputelor. In cazul in care nu erau multumite de raspunsul primit de la banca, multe persoane nu-si mai continuau demersul, prin inaintarea unei sesizari la oficiile de protectie a consumatorilor.
In ultima perioada, insa, comportamentul s-a schimbat, si tot mai multi clienti nu se mai multumesc cu raspunsul primit de la banca. Conform datelor ANPC, peste 3.000 de clienti au reclamat bancile in 2009. In primele 8 luni din acest an, insa, numarul lor a ajuns la 3.700, din care aproape 1.500 dupa intrarea in vigoare a OUG. 50/2010. Daca tendinta se va mentine s-ar putea ajunge chiar la dublarea numarului de reclamatii in decurs de un an.
Acest lucru arata ca romanii au o incredere tot mai mare in capacitatea autoritatilor de a le rezolva problemele intampinate in relatia cu institutiile de credit. La acest lucru au contribuit si actiunile ANPC din ultima vreme, prin implicarea in pregatirea noului cadru legislativ privind creditele, masurile luate pentru implementarea noilor prevederi si mesajele directe ce au incurajat persoanele sa isi ceara drepturile.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Credite nevoi personale

Credite nevoi personale
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Info banci

Alte Articole

Fondatorii Salt Bank care nu și-au activat conturile pot pierde beneficii importante

Fondatorii Salt Bank care nu și-au activat conturile pot pierde beneficii importante

Conversia în bani a punctelor oferite la deschiderea contului s-a realizat deja pe 3 aprilie pentru fondatorii care și-au activat conturile și le-au menținut active până în prezent.

08 Apr 2025 | Info banci
Ce poți învăța despre fraudele informatice dintr-un concurs cu premii?

Ce poți învăța despre fraudele informatice dintr-un concurs cu premii?

Banca Transilvania derulează un concurs cu premii, care reunește cazuistica întâlnită în cazul fraudelor din ultima vreme, iar din conținutul întrebărilor putem afla și care sunt principalele strategii folosite.

04 Mar 2025 | Info banci
De câți bani ai nevoie pentru a beneficia de un banker dedicat?

De câți bani ai nevoie pentru a beneficia de un banker dedicat?

Fie că vorbim de clienții premium banking, de posesorii de beneficii sau de pur și simplu de clienți-fondatori, oferta include un bancher personal la dispoziție pentru operațiuni și investiții.

26 Feb 2025 | Info banci
Un singur cont, mai multi utilizatori. Ce solutii au bancile?

Un singur cont, mai multi utilizatori. Ce solutii au bancile?

Acoperirea cheltuielilor comune sau sustinerea unui partener, bani de buzunar pentru copii ori constituirea unui fond pentru vacante pot fi pretextele impartirii unui cont bancar in familie.

09 Ian 2025 | Info banci

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul