top banner

Bancile concediaza personalul care lucreaza cu clientii

27 Februarie 2013 | Autor: Alexandra Popa

Scaderea numarului de angajati din sistemul bancar a continuat, in 2012, cand s-a observat o usoara intensificare a masurilor de restructurare a retelelor teritoriale. Reducerile de personal au afectat in special agentiile bancilor, nu si centralele.
La finalul lui 2012, numarul angajatilor din banci a fost de 61.769 persoane, conform datelor BNR, in scadere cu aproximativ 4.000 de persoane fata de anul anterior.
Reducerea s-a produs in special prin reducerea personalului din unitatile teritoriale. Volumul este simtitor mai mare decat in anii anteriori, ajungand la aproape jumatate din intreaga reducere a ultimilor 4 ani.
Din cei aproape 62.000 de angajati ai bancilor la final de 2012, un total de 20.176 reprezentau salariati din centrale, numarul acestora scazand in ultimul an cu mai putin de 600.
Si numarul agentiilor a scazut si a ajuns la 5.723 unitati, cu 300 mai putin decat in anul anterior.
Bancile nu renunta usor la unitati
Chiar daca in 2012 s-a accentuat ritmul de inchidere al agentiilor si reducere a personalului, bancile cauta sa isi mentina cat mai multe dintre unitatile deschise in anii de crestere economica.
Intre 2004 si finalul lui 2008, numarul angajatilor din banci a urcat cu aproape 22.000 de persoane, iar cel al agentiilor cu 3.283 unitati.
Similar, dupa 2008 si pana la finalul lui 2012, numarul angajatilor a scazut cu mai putin de 10.000 de persoane iar numarul agentiilor a scazut cu 600 unitati.
Restructurarea mai greoaie este cauzata de trei motive principale.
Pe de o parte, bancile nu vor sa renunte la agentii deoarece investitiile majore in retea nu s-au amortizat inca, iar inchiderea nu ar face altceva decat sa se marcheze intreaga pierdere.
In plus, bancherii spera ca situatia se va redresa, creditarea se va relua, iar unitatile vor fi din nou necesare. Costurile de mentinere a retelei pe o perioada de criza sunt mai mici decat costul de inchidere a unitatilor si redeschiderea lor peste cativa ani.
“Trebuie sa avem o viziune pe termen lung si sa nu distrugem aceasta retea”, a precizat de curand presedintele BRD, Philippe Lhotte.
In al doilea rand, felul in care este structurata piata din Romania nu permite inca migrarea intregii activitati pe zona de online, facand absolut necesare retelele de agentii.
“Lansarea unei banci online in momentul de fata in Romania nu pare viabila. Totusi, as putea vedea o banca ce exista deja pe piata si trece exclusiv pe zona de online sa poata rezista cativa ani”, a precizat Oana Petrescu, partener in cadrul Deloitte.
In al treilea rand, strategiile nu sunt adoptate local ci sunt dictate la nivel de grup. Nu intotdeauna actionarii straini isi adapteaza strategia la fiecare piata pe care sunt prezenti, iar in unele situatii politica de grup nu este politica optima pentru toate pietele pe care se afla respectivul jucator.
 
Cat costa angajatii?
Conform datelor BNR, salariul mediu brut pe banca in 2012 a fost de 5.020 lei, cu usoare fluctuatii lunare date de primele de vacanta sau de final de an. Astfel, la nivel de sistem, costul cu salariile ajunge la aproximativ 3,72 miliarde lei (850 milioane euro) pe an.
Nivelul salariului nu este defalcat insa pe grupe de angajati astfel incat nu se poate determina cat castiga un angajat din centrala bancii si cat un salariat de la ghiseu.
In mai multe randuri insa, angajatii bancilor au tras un semnal de alarma asupra discrepantelor mari intre salariile primite de persoanele care lucreaza in unitati si cei care au functii de conducere in centrala bancii.
Comparații

Credite nevoi personale

Credite nevoi personale
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Info banci

Alte Articole

Conso se reinventeaza dupa o investitie de peste 70.000 euro

Conso se reinventeaza dupa o investitie de peste 70.000 euro

Portalul financiar Conso a fost reconstruit integral pe o arhitectura web moderna, in urma unui proiect derulat pe parcursul ultimelor 18 luni, cu o investitie de peste 70.000 euro. Arhitectura noua aduce importante imbunatatiri pentru utilizatorii site-ului, precum si noi functionalitati.

17 Mai 2022 | Info banci
Creditele in valuta-cum ne afecteaza schimbarea indicilor de referinta?

Creditele in valuta-cum ne afecteaza schimbarea indicilor de referinta?

Dupa modelul IRCC care a inlocuit Robor in Romania, creditele in franci elvetieni, dolari, lire sterline si yeni au schimbat referinta Libor din acest an.

03 Feb 2022 | Info banci
Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

ING Home’Bank este o aplicatie completa de internet banking, care astazi are peste 1,1 milioane de utilizatori activi si 26 milioane de sesiuni pe luna. Prin intermediul ei, oricine poate deschide relatia cu banca, poate accesa toate serviciile si produsele curente si poate inclusiv sa inchida relatia, totul online, oriunde, oricand.

22 Dec 2021 | Info banci
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Oct 2021 | Info banci

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul