Asociatiile britanice de protectie a consumatorilor au largit aria produselor financiare de evitat

Principala asociatie de protectie a consumatorilor din Marea Britanie a revizuit lista produselor financiare care ar trebui evitate. Numarul a urcat la 13, mare parte regasindu-se si pe piata romana.


Dupa ce in urma cu doua luni, asociatia de consumatori Which! oferea o lista restransa de produse financiare care nu ofera un raport avantaje/pret in beneficiul consumatorilor, acum numarul acestora a urcat la 13.

Pe langa asigurarea telefoanelor mobile, a cardurilor si depozitele structurate, lista revizuita contine inlcusiv creditele la domiciliu sau planurile de rambursare a datoriilor, incheiate cu recuperatorii de creante.

Asociatia atentioneaza asupra dobanzilor mari aferente creditelor pe termen scurt, in ciuda promovarii foarte mari a acestui produs financiar. Ca o alternativa, Which! propune creditele clasice, a caror costuri pot fi de cateva zeci de ori mai reduse.

Si in Romania diferenta de costuri intre creditele pe termen scurt si cardurile de credite, spre exemplu, ramane una substantiala.

Semnarea unui contract cu o firma de recuperare creante se poate dovedi o decizie mai putin inspirata pentru un datornic. In loc sa ii restructureze planul initial de rate pentru a facilita rambursarea datoriilor, de multe ori sumele sunt solicitate integral in avans sau intr-o perioada foarte scurta de timp.

Acest tip de stingere a datoriilor este intalnit si in Marea Britanie, dar de multe ori sensul este invers: clientul contacteaza o firma specializata, pentru a negocia preluarea datoriei.

Indiferent de situatie, costurile mari sunt unul dintre principalele dezavantaje ale acestei “intermedieri”.

Pe lista mai sunt incluse produsele de investitie care promit un randament minim garantat, randament care de multe ori nu este atins, precum si asigurarile de protectie atasate creditelor, strict reglementate de curand de catre autoritatile britanice.

Astfel de produse se regasesc frecvent si in Romania, multe baci impunand incheierea unei asigurari de viata/somaj la obtinerea unui credit negarantat.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare
Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

ING Home’Bank este o aplicatie completa de internet banking, care astazi are peste 1,1 milioane de utilizatori activi si 26 milioane de sesiuni pe luna. Prin intermediul ei, oricine poate deschide relatia cu banca, poate accesa toate serviciile si produsele curente si poate inclusiv sa inchida relatia, totul online, oriunde, oricand.

22 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus