Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) solicita bancilor si IFN-urilor sa fie mai deschise fata de clientii care au in prezent situatii dificile, sa gaseasca solutii optime, inclusiv in sensul impartirii riscului valutar cu clientii.
Presedintele institutiei a atras atentia institutiilor financiare cu privire la scaderea increderii consumatorilor in sistemul financiar-bancar. Totodata, el a cerut reglementarea comportamentului recuperatorilor de creante.
"Fac un apel catre institutiile financiar-bancare sa fie mai deschise sau sa aiba o deschidere mult mai larga fata de consumatorii aflati in situatii dificile in acest moment si ar trebui sa venim cu solutii optime. Credibilitea in institutiile financiar-bancare este scazuta, romanii nu mai au incredere, le e teama sa faca un credit si orice oferte le faceti va rog sa fie corecte, transparente si foarte foarte clare", a declarat presedintele ANPC, Marius Dunca.
El s-a referit atat la banci cat si la Institutii Financiare Nebancare (IFN). Presedintele ANPC a mai spus ca este nevoie de o mai buna informare si educare in randul consumatorilor, acest rol revenind institutiilor financiar-bancare.
In ceea ce priveste directiva europeana 17/2014, care va intra in vigoare anul viitor, Dunca a facut apel la banci si IFN-uri sa se axeze si pe ce inseamna impartirea riscului valutar intre operatorii financar-bancari si consumatori, astfel incat sa se poata gasi o solutie echitabila.
In plus, Marius Dunca a cerut mai multa atentie cu privire la comportamentul recuperatorilor de creante. ”Vin sesizari la ANPC din partea consumatorilor care spun ca le sunt amenintate familiile, vecinii, sunt sunati copiii, sunt puse afise mari de recuperare in fata blocului. Aa vrea sa reglementam impreuna aceste lucruri", a spus Dunca.
El a pus accent pe cooperarea intre institutii, dar si pe preventie, care, in opinia sa, reprezinta cheia stabilitatii si increderii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News