Romanilor le este teama sa faca un credit


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) solicita bancilor si IFN-urilor sa fie mai deschise fata de clientii care au in prezent situatii dificile, sa gaseasca solutii optime, inclusiv in sensul impartirii riscului valutar cu clientii.


Presedintele institutiei a atras atentia institutiilor financiare cu privire la scaderea increderii consumatorilor in sistemul financiar-bancar. Totodata, el a cerut reglementarea comportamentului recuperatorilor de creante. 

"Fac un apel catre institutiile financiar-bancare sa fie mai deschise sau sa aiba o deschidere mult mai larga fata de consumatorii aflati in situatii dificile in acest moment si ar trebui sa venim cu solutii optime. Credibilitea in institutiile financiar-bancare este scazuta, romanii nu mai au incredere, le e teama sa faca un credit si orice oferte le faceti va rog sa fie corecte, transparente si foarte foarte clare", a declarat presedintele ANPC, Marius Dunca.

El s-a referit atat la banci cat si la Institutii Financiare Nebancare (IFN). Presedintele ANPC a mai spus ca este nevoie de o mai buna informare si educare in randul consumatorilor, acest rol revenind institutiilor financiar-bancare.
In ceea ce priveste directiva europeana 17/2014, care va intra in vigoare anul viitor, Dunca a facut apel la banci si IFN-uri sa se axeze si pe ce inseamna impartirea riscului valutar intre operatorii financar-bancari si consumatori, astfel incat sa se poata gasi o solutie echitabila.

In plus, Marius Dunca a cerut mai multa atentie cu privire la comportamentul recuperatorilor de creante. ”Vin sesizari la ANPC din partea consumatorilor care spun ca le sunt amenintate familiile, vecinii, sunt sunati copiii, sunt puse afise mari de recuperare in fata blocului. Aa vrea sa reglementam impreuna aceste lucruri", a spus Dunca.

El a pus accent pe cooperarea intre institutii, dar si pe preventie, care, in opinia sa, reprezinta cheia stabilitatii si increderii.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


Creditele Telekom Banking sunt disponibile pe Conso
Creditele Telekom Banking sunt disponibile pe Conso

Conso extinde reteaua de parteneri prin adaugarea ofertei Telekom Banking in sectiunea Credite Nevoi Personale. Utilizatorii pot solicita rapid un credit, completand un formular online.

30 Septembrie 2019 | Credite de consum

Conso te ajuta sa verifici online situatia de la Biroul de Credit
Conso te ajuta sa verifici online situatia de la Biroul de Credit

Conso permite consumatorilor sa isi verifice online situatia inscrierii la Biroul de Credit, printr-o procedura simpla si rapida. Informatiile sunt obtinute in timp real de la Biroul de Credit si salvate in contul Conso.

11 Septembrie 2019 | Credite de consum

Compara creditele pentru care esti eligibil!
Compara creditele pentru care esti eligibil!

Conso.ro ajuta consumatorii sa compare ofertele de credite tinand cont de conditiile minime de eligibilitate impuse de banci, astfel incat utilizatorii website-ului pot identifica rapid oferta cea mai ieftina, adecvata propriei situatii financiare.

23 Mai 2019 | Credite de consum

Parlamentul continua ancheta privind manipularea ROBOR
Parlamentul continua ancheta privind manipularea ROBOR

Discutiile referitoare la manipularea indicilor de referinta ai pietei monetare (ROBOR) au tinut capul de afis al presei economice din ultimele luni. Un raport al Comisiei economice din Senat sustine ca exista dovezi ca bancile s-au inteles pentru stabilirea cotatiilor. Autoritatea de concurenta si BNR neaga acuzatiile.

15 Mai 2019 | Credite de consum

Mai multe articole

Inapoi sus