Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata.

“CSALB a cautat si cauta in continuare sa coopereze cat mai pragmatic cu asociatiile consumatorilor, incheind protocoale al caror obiect il constituie realizarea unor parteneriate institutionale, in vederea cresterii calitative a nivelului general de informare atat a consumatorilor, cat si a bancilor si institutiilor financiare nebancare (IFN), in materia solutionarii alternative a litigiilor/disputelor in domeniul serviciilor financiare, in afara cadrului instantelor de judecata”, se arata in comunicatul organizatiei.

Un astfel de parteneriat a fost incheiat cu Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF). Asociatia are ca scop protectia consumatorilor utilizatori de servicii financiare din Romania, promovarea si apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor utilizatori de servicii bancare, de asigurari, care realizeaza tranzactii pe pietele de capital, precum si ale participantilor la fondurile de pensii administrate privat.

Consumatorii pot fi reprezentati de asociatii in cadrul procedurilor SAL

Conform protocolului, ambele parti isi manifesta deplina disponibilitate de cooperare in toate domeniile de interes comun, printre altele, prin desfasurarea de prezentari in domeniul financiar - bancar, sustinute de CSALB si AURSF, in cadrul unor intalniri/seminarii organizate atat pentru asociatiile de consumatori, cat si pentru asociatiile industriei financiare, precum si pentru alte categorii de public interesat.

De asemenea, specialistii CSALB si ai AURSF se angajeaza sa colaboreze in definirea/elaborarea unor proiecte de informare a tuturor partilor care pot fi implicate intr-un litigiu/diferend in domeniul financiar-bancar (consumatori, banci, IFN etc.) cu privire la activitatea Centrului SAL Bancar, la procedurile de functionare ale acestuia, precum si in legatura cu drepturile si obligatiile pe care le au atunci cand apeleaza la CSALB, inclusiv referitor la posibilitatea reprezentarii consumatorilor in cadrul procedurilor SAL de catre asociatiile de consumatori.

In plus, protocolul vizeaza colaborarea specialistilor CSALB si AURSF in elaborarea de reglementari si/sau proceduri care vizeaza solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar-bancar.

In derularea protocolului vor fi respectate o serie de principii de colaborare, printre care se numara delimitarea clara a responsabilitatilor ce revin fiecarei parti, cooperare in procesul de elaborare a proiectelor de informare specifice, asigurarea schimbului de informatii generale, necesare realizarii proiectelor comune si asigurarea confidentialitatii datelor conform legilor in vigoare.

Prezentari ale activitatii CSALB in tara

Totodata, la inceputul acestui an, CSALB a incheiat protocoale similare cu Liga Habitat si cu Casa Plus, asociatii specializate in domeniul locativ.

Din Liga Habitat fac parte peste 15.000 de asociatii de proprietari din 31 de judete.

La randul sau, Casa Plus are ca obiect principal de activitate realizarea de parteneriate pentru constructia de locuinte, context in care se pune si problema accesarii fondurilor banesti necesare realizarii acestor proiecte, implicit a contractarii unor credite ipotecare/pentru constructia ori cumpararea de locuinte, de la banci si IFN-uri.

“In acest context, prin implicarea directa a Ligii Habitat, CSALB a sustinut prezentari referitoare la activitatea pe care o desfasoara, in fata consumatorilor din mai multe orase ale Romaniei, respectiv in Bucuresti, Brasov, Constanta si Targu Mures”, se mai arata in comunicatul CSALB.

In acelasi timp, reprezentantii Centrului sustin ca raman deschisi pentru cooperarea si cu alte asociatii ale consumatorilor, fiind convinsi ca astfel de proiecte sunt benefice in primul rand pentru consumatorii de servicii financiare.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


Bancile scad marjele la creditele de consum
Bancile scad marjele la creditele de consum

Dobanzile fixe pleaca in acest moment de la 6% pe an, iar veniturile primite in cont aduc costuri mai mici debitorilor, ca si sumele mai mari solicitate de acestia pentru imprumuturile de nevoi personale.

27 Mai 2021 | Credite de consum

Cum iti poti refinanta creditul de consum pe 10 ani
Cum iti poti refinanta creditul de consum pe 10 ani

Bancile pot folosi în acest scop parghia oferita de un regulament al BNR din iulie 2020 care lasa mai mult spatiu de manevra finantatorilor in contextul in care debitorii se confrunta cu probleme pe fondul pandemiei.

12 Aprilie 2021 | Credite de consum

Creditele de consum intra in primavara cu discounturi
Creditele de consum intra in primavara cu discounturi

Mai multe banci isi asteapta in aceasta perioada clientii cu dobanzi mai mici la creditele de nevoi personale si avantaje colaterale.

3 Martie 2021 | Credite de consum

Creditele online devin tot mai populare
Creditele online devin tot mai populare

Cu documentele de identitate la indemana, un dispozitiv cu camera pentru identificare si documentatia semnata electronic pe e-mail sau in cont, sunteti pregatiti pentru acordarea unui imprumut online. Conso va ofera cateva exemple concrete de aplicatii online pentru un credit.

3 Februarie 2021 | Credite de consum

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite de consum

Finantatorii acorda mai multe tipuri de credit de consum, cele mai des intalnite fiind creditele pentru nevoi personale (cu si fara ipoteca). Perioada maxima pe care se acorda creditele de nevoi personale a fost reglementata de catre BNR la 5 ani. Informatii despre suma imprumutata, costul creditului, alegerea tipului de credit si garantia imprumut

Biroul de Credit

Biroul de Credit s-a infiintat in anul 2003, avand 25 de banci ca principali actionari. Baza sa de date cuprinde, atat date furnizate de bancile actionare cat si de la banci si alte institutii care au calitatea de participanti. In acest fel, se verifica atat comportamentul de plata din trecut, cat si gradul de indatorare al clientului. Totul despre

Centrala Riscurilor de Credit (CRC)

Centrul Riscurilor de credit - CRC este un centru de colectare de date care functioneaza in cadrul Bancii Nationale. Aceasta functioneaza ca un birou de credit, unde sunt raportate informatii de risc bancar si informatii despre fraudele cu carduri. La CRC, raporteaza informatii si au acces la baza de date toate institutiile de credit din Romania. T

Noua legislatie a creditului

De fiecare data cand solicita informatii despre un credit, fie ca este vorba despre un credit cu ipoteca sau de un credit negarantat, clientii trebuie sa primeasca de la functionarul bancar o fisa standard cu detaliile principale ale produsului. Ce drepturi am cand ma informez? Ce drepturi am la analiza dosarului? In ce conditii pot renunta la cred

Cum sa te imprumuti prudent in 3 pasi?

Inainte de a merge la banca sa intrebi ce suma maxima poti imprumuta, este vine sa iti faci de acasa temele. Nimeni nu stie mai bine decat tine situatia financiara si cat de mult iti poti permite sa platesti. Te ajutam sa iti faci calculele: cat de mult cheltuiesti, care este venitul disponibil si cat poti rambursa in Ghidul Cum sa te imprumuti pru

Inapoi sus