Deputatii vor studii de impact pentru OUG 50/2010

Proiectul de lege privind adoptarea OUG 50 in Parlament s-a impotmolit din nou in comisiile Camerei Deputatilor. Parlamentarii au solicitat mai multe cifre pe care sa isi fundamenteze decizia de a da sau nu aviz pozitiv textului si solicita tuturor celor implicati sa trimita cat mai multe propuneri de amendamente.

Sedinta de marti a Comisiei Buget, Finante si Banci din cadrul Camerei Deputatilor a debutat intr-o atmosfera incarcata. Pe ordinea de zi a fost introdus proiectul de lege privind adoptarea OUG 50/2010.
Dupa avizul comisiei, proiectul legislativ ar urma sa intre in plenul Camerei Deputatilor.

La sedinta comisiei au participat si reprezentanti ANPC, presedintele Consiliului Concurentei, reprezentanti ai BNR si Ministerului de Finante, tot Consiliul de Administratie al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), conducerea Asociatiei IFN-urilor (ALB), precum si reprezentanti ai grupurilor de clienti nemultumiti.

Pana pe 21 octombrie sunt asteptate amendamente


Discutia privind OUG 50 a inceput insa cu propunerea de amanare in vederea fundamentarii prevederilor cu cifre concrete. Dupa mai multe variante privind procedura, propunerea deputatului Surupaceanu a avut castig de cauza. Proiectul de lege va intra din nou pe ordinea de zi pe 27 octombrie iar pana pe 21 octombrie toti deputatii au termen limita pentru transmiterea amendamentelor pe care le considera necesare.

Motivul invocat pentru aceasta amanare este lipsa unor studii de impact sau a unor indicatori care sa evidentieze ce se va intampla daca se adopta sau nu prevederile aduse de ANPC prin OUG 50.
In concluzie, urmeaza ca saptamana viitoare partile implicate in realizarea proiectului legislativ sa vina cu propriile proiectii asupra rezultatelor pe care proiectul legislativ le implica.


In plus, deputatii vor solicitata inclusiv punctul de vedere al Bancii Nationale, al Ministerului de Finante Publice si al Consiliului Fiscal.

Orice parte implicata inclusiv asociatiile de profil sau persoanele fizice independente care doresc sa isi faca auzit punctul de vedere in Comisie trebuie sa ia legatura cu un deputat care sa accepte sa le sustina cauza prin inserarea unui amendament la textul proiectului legislativ.

Statul nu vrea sa piarda bani din impozitul pe profit

Una dintre problemele majore identificate atat de bancheri cat si de o parte din deputati este impactul negativ pe care adoptarea OUG 50 l-ar avea asupra bugetului de stat.

“Initial, s-a considerat ca este vorba doar de o transpunere de directiva ce nu aduce o modificare a bugetului general consolidat. Deci nu era necesar avizul Ministerului de Finante”, a precizat Gheorghe Gerghina, secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice.

Ulterior insa, cand voci din sistemul bancar au estimat pierderi cuprinse intre 400 si 900 milioane euro ca urmare a implementarii OUG 50, autoritatile au considerat ca si bugetul ar avea de suferit prin anularea impozitului pe profit incasat de stat.

Acest efect ar putea fi compensat partial din redirectionarea ratelor la banci catre alti agenti economici, asigurand profit acestora si incasari la buget din TVA. Un studiu de impact in acest sens urmeaza a fi pus la punct in urmatoarele zile de catre Minister.

In paralel, deputatii doresc sa primeasca un studiu de impact si din partea Consiliului Fiscal, organism recent infiintat pentru a monitoriza politicile statului in acest domeniu.

Sistemul bancar este pe pierdere chiar si fara OUG 50


 “Daca se doreste reducerea costului fiecarui client prin ordonanta, atunci vorbim de un impact fiscal. Sistemul bancar ar slabi foarte mult si nu este lucrul pe care Romania si-l doreste in prezent”, a declarat Radu Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor.

Pe de alta parte insa, daca in 2008 profitul sistemului bancar s-a ridicat la aproape 1 miliard de euro iar in 2009 la 190 milioane euro, in prima parte din 2010, chiar si fara ordonanta 50, sistemul a intrat pe pierdere.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


Cum iti poti refinanta creditul de consum pe 10 ani
Cum iti poti refinanta creditul de consum pe 10 ani

Bancile pot folosi în acest scop parghia oferita de un regulament al BNR din iulie 2020 care lasa mai mult spatiu de manevra finantatorilor in contextul in care debitorii se confrunta cu probleme pe fondul pandemiei.

12 Aprilie 2021 | Credite de consum

Creditele de consum intra in primavara cu discounturi
Creditele de consum intra in primavara cu discounturi

Mai multe banci isi asteapta in aceasta perioada clientii cu dobanzi mai mici la creditele de nevoi personale si avantaje colaterale.

3 Martie 2021 | Credite de consum

Creditele online devin tot mai populare
Creditele online devin tot mai populare

Cu documentele de identitate la indemana, un dispozitiv cu camera pentru identificare si documentatia semnata electronic pe e-mail sau in cont, sunteti pregatiti pentru acordarea unui imprumut online. Conso va ofera cateva exemple concrete de aplicatii online pentru un credit.

3 Februarie 2021 | Credite de consum

Cu cat cresc ratele bancare dupa suspendarea platii?
Cu cat cresc ratele bancare dupa suspendarea platii?

Autoritatile au extins si in 2021 masura suspendarii ratelor la credite, dar cei care au solicitat-o deja anul trecut vor putea sa prelungeasca conditionat acest moratoriu.

6 Ianuarie 2021 | Credite de consum

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite de consum

Finantatorii acorda mai multe tipuri de credit de consum, cele mai des intalnite fiind creditele pentru nevoi personale (cu si fara ipoteca). Perioada maxima pe care se acorda creditele de nevoi personale a fost reglementata de catre BNR la 5 ani. Informatii despre suma imprumutata, costul creditului, alegerea tipului de credit si garantia imprumut

Biroul de Credit

Biroul de Credit s-a infiintat in anul 2003, avand 25 de banci ca principali actionari. Baza sa de date cuprinde, atat date furnizate de bancile actionare cat si de la banci si alte institutii care au calitatea de participanti. In acest fel, se verifica atat comportamentul de plata din trecut, cat si gradul de indatorare al clientului. Totul despre

Centrala Riscurilor de Credit (CRC)

Centrul Riscurilor de credit - CRC este un centru de colectare de date care functioneaza in cadrul Bancii Nationale. Aceasta functioneaza ca un birou de credit, unde sunt raportate informatii de risc bancar si informatii despre fraudele cu carduri. La CRC, raporteaza informatii si au acces la baza de date toate institutiile de credit din Romania. T

Noua legislatie a creditului

De fiecare data cand solicita informatii despre un credit, fie ca este vorba despre un credit cu ipoteca sau de un credit negarantat, clientii trebuie sa primeasca de la functionarul bancar o fisa standard cu detaliile principale ale produsului. Ce drepturi am cand ma informez? Ce drepturi am la analiza dosarului? In ce conditii pot renunta la cred

Cum sa te imprumuti prudent in 3 pasi?

Inainte de a merge la banca sa intrebi ce suma maxima poti imprumuta, este vine sa iti faci de acasa temele. Nimeni nu stie mai bine decat tine situatia financiara si cat de mult iti poti permite sa platesti. Te ajutam sa iti faci calculele: cat de mult cheltuiesti, care este venitul disponibil si cat poti rambursa in Ghidul Cum sa te imprumuti pru

Inapoi sus