Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Timbrul de mediu criticat si pentru birocratie


Dupa ce timbrul de mediu a fost criticat in nenumarate randuri pentru modul de stabilire al nivelului de plata, de data aceasta cei afectati acuza birocratia. Una dintre plangeri se refera la obligativitatea de a prezenta chitanta de plata a taxei auto, pentru a beneficia de scutire de la plata timbrului de mediu.


Noua legislatie privind timbrul de mediu presupune ca pentru autoturismele pentru care s-a achitat taxa auto nu se va mai plati si timbru la schimbarea proprietarului. Pentru aceasta insa, cei care achizitioneaza un autoturism vechi si vor sa il inmatriculeze pe numele propriu trebuie sa faca dovada platii taxei auto prezentand chitanta sau ordinul de plata prin care s-a achitat taxa.

Problema rezida insa chiar din modul in care a fost incasata taxa auto in anii anteriori. Astfel, chitanta sau ordinul de plata nu au fost nominale si pe chitanta nu au fost inscrise detalii de identificare.

In plus, la momentul respectiv nu a fost constituita o baza de date de catre niciuna din institutiile implicate in colectare, ANAF, Ministerul Mediului, Politie, in care sa fie inscrise seriile de sasiu ale masinilor pentru care s-a platit taxa auto.

Practic, la momentul inmatricularii se prezentau la Politie actele masinii si chitanta de plata a taxei auto. Daca documentele erau corecte la momentul respectiv se inmatricula masina, fara ca detaliile sa fie arhivate intr-o baza de date.

Lipsa de comunicare dintre autoritati afecteaza consumatorii

In consecinta, cei care vor sa fie scutiti de timbrul de mediu trebuie sa prezinte acum chitanta sau OP-ul originale care sa dovedeasca plata taxei auto. Pentru a intra in posesia acestei dovezi, cumparatorul trebuie sa ia legatura cu primul proprietar roman al autoturismului si sa il convinga sa ii dea chitanta, asta in cazul in care o mai detine.

“In trecut nu s-a instituit obligatia de evidenta a acestor plati de taxa auto. Singura evidenta pe care o avem este cea legata de restituirile de taxa, obtinute in instanta”, a precizat Ion Busuioc, director in cadrul ANAF.

De asemenea, se pare ca nu exista incredere nici in activitatea Politiei. Teoretic, daca o masina a fost inmatriculata in trecut inseamna ca a fost prezentata dovada platii taxei auto si astfel nu ar mai trebui sa fie necesara din nou prezentarea respectivei chitante.  Aceasta solutie nu este insa acceptata de autoritati.

“O solutie de compromis pe care am propus-o partilor implicate presupune ca inmatricularea sa fie permisa si fara prezentarea dovezii platii taxei auto pentru clientii societatilor de leasing. Verificarile se pot face ulterior, fara a fi conditionata inmatricularea, iar societatile de leasing isi pot asuma plata timbrului de mediu daca se dovedeste ca nu a fost achitata taxa auto”, a precizat Ahciarliu.

Conform acesteia, o decizie in acest sens nu a fost luata oficial dar propunerea ar fi fost agreata, pentru a debloca finantarea masinilor second-hand.

Companiile nu mai pot utiliza masinile


Problema a fost ridicata in special de Asociatia Societatilor Financiare Nebancare – ALB Romania. Acestia au precizat ca un numar de 1.300 autoturisme nu pot fi inmatriculate din acest motiv.

“Este vorba de finantari in leasing de autoturisme second hand pentru care trebuie sa se faca dovada platii taxei auto. Dincolo de blocajul activitatii societatilor de leasing mentionam faptul ca agentii economici care au achizitionat in sistem de leasing aceste vehicule sunt in incapacitatea de a utiliza in activitatea lor economica zilnica aceste flote”, a precizat Adriana Ahciarliu, secretarul general al ALB.

Cei care vor sa cumpere o masima second hand si vor sa evite plata timbrului de mediu trebuie sa se asigure ca intra si in posesia chitantei cu care sa demonstreze plata taxei auto.

Similar, proprietarii de masini care nu mai au chitanta s-ar putea sa intampine probleme in gasirea unui cumparator sau sa fie nevoiti sa lase din pret astfel incat sa compenseze cheltuiala cu timbrul de mediu. 


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare
Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare

Programul Rabla Clasic a primit fonduri suplimentare in valoare de 130 milioane lei, din care se vor putea acorda aproximativ 20.000 de noi prime de casare.

19 August 2019 | Auto

Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica
Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica

Dualtron X depaseste orice trotineta electrica existenta pana acum pe piata din Romania, atingand o viteza maxima de 100 km/h si avand o autonomie de pana la 150 km.

2 August 2019 | Articol sponsorizat

Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus