Sperante pentru consumatorii europeni in scandalul Dieselgate

Consumatorii europeni, afectati de scandalul Dieselgate, in care este implicat producatorul auto Volkswagen (VW) ar putea primi sprijin pentru a obtine despagubiri. Dupa mai multe interventii ale oficialilor europeni pe aceasta tema, si Agentiile nationale pentru protectia consumatorilor dau semne ca vor sa se implice.

Comisia Europeana a anuntat ca institutiile responsabile cu protectia consumatorilor in statele membre intentioneaza sa actioneze impreuna, astfel incat cumparatorii de masini cu sisteme de verificare a emisiilor poluante trucate din Europa sa beneficieze de aceleasi despagubiri ca si cetatenii americani aflati intr-o situatie similara.

Comisarul european pentru Justitie, Vera Jourova, a declarant ca, la intalnirea autoritatilor din cele 28 de state membre UE, care a avut loc la Bruxelles, oficialii danezi au sustinut un demers comun impotriva producatorului german de masini.

De ce nu acorda VW despagubiri si in Europa?

VW a recunoscut in fata autoritatilor din Statele Unite ca a instalat un software ilegal, pentru trucarea testelor de emisii, pe 11 milioane de masini diesel vandute in toata lumea, in special in Europa.


Insa, in timp ce in SUA producatorul ofera compensatii financiare proprietarilor de masini implicate in scandal, in Europa sustine ca nu a incalcat nicio lege si nu considera necesar sa compenseze consumatorii din regiune.

Pentru europeni, producatorul s-a angajat doar sa repare toate masinile afectate pana in toamna.

Potrivit Reuters, in Europa, concernul german profita de o serie de reglementari care slabesc sansele cumparatorilor de a obtine o compensatie.

Este vorba in special de faptul ca puterea de decizie in UE ramane in seama autoritatilor nationale, astfel incat reglementatorii de la Bruxelles, care sustin ca statele membre par a avea o intelegere tacita cu producatorii de masini in detrimentul consumatorilor, au putine parghii la dispozitie in acest caz. 

Ce trebuie sa faca autoritatile nationale pentru a ajuta consumatorii?

Cu toate acestea, Comisia Europeana spera ca autoritatile nationale sunt de acord ca VW a incalcat doua seturi de reguli care se aplica in cele 28 de state si vor fi de accord sa fie aplicate diverse masuri, inclusiv compensatie financiara daca masinile afectate si-au pierdut din valoare.

Forul comunitar mai subliniaza faptul ca cele 28 de state nici macar nu au nevoie de unanimitate pentru a efectua un demers comun. Pentru cele care doresc sa se implice, urmatorul pas ar fi redactarea unei scrisori catre VW, care ar putea influenta cazurile consumatorilor impotriva producatorului german aflate deja pe rolul instantelor de judecata. .

„Este un instrument care pune presiune pe companii pentru a se supune regulilor”, a declarat un oficial al Uniunii Europene, citat de Reuters.

Scandalul Dieselgate, in care grupul Volkswagen este implicat, a izbucnit dupa ce, in toamna anului 2015, concernul a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, aproximativ 8,5 milioane sunt in Europa. Anterior, Volkswagen a estimat ca majoritatea celor  8,5 milioane autovehicule cu probleme din Europa pot fi reparate in 2016, dar altele trebuie sa astepte pana in 2017. Compania nu a precizat, insa, numarul masinilor care trebuie sa astepte reparatia.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Cum poti deveni actionar la cel mai mare transportator fluvial de marfuri pe Dunare
Cum poti deveni actionar la cel mai mare transportator fluvial de marfuri pe Dunare

Din 24 mai si pana pe 4 iunie investitorii pot subscrie actiuni aferente ofertei publice Transport Trade Services (TTS) la un pret cuprins intre 19 si 21 lei/actiune. Elemente cheie: PER de 13, indatorare redusa, stabilizare a cotatiilor post IPO, suma minima de participare 5.040 lei.

24 Mai 2021 | Auto

Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele
Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele

Autoritatile au majorat sumele alocate programelor Rabla pentru autoturisme si electrocasnice vechi si au crescut primele de casare.

25 Martie 2021 | Auto

O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor
O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor

Randamentele oferite populatiei in februarie sunt cu 0,2-0,25 puncte procentuale sub cele aferente titlurilor din ianuarie, pentru scadente comparabile, iar fata de februarie 2020 scaderea depaseste un punct procentual.

8 Februarie 2021 | Auto

Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus