Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora.

Astfel, pentru masinile cel mai putin poluante, respectiv cele electrice si cele cu motoare hybrid, urmeaza sa fie alocat un abtibild de culoare verde, numerotat cu cifra "0".

A doua categorie va fi cea a masinilor cu motoare pe benzina, Euro 5 si Euro 6, construite dupa anul 2011, care ar urma sa primeasca un abtibild de culoare albastra, numerotat cu cifra "6". In aceeasi categorie ar urma sa fie si camioanele si autobuzele cu motoare pe benzina fabricate dupa 1 ianuarie 2017.

Urmatoarele categorii de abtibilduri, in ordine descrescatoare, vor fi alocate pentru masinile din ce in ce mai poluante, la coada clasamentului fiind masinile cele mai poluante, care vor primi un abtibild de culoare rosie, numerotat cu cifra “2”.

Cat vor costa aceste stikere ramane un mister

Ce nu se stie, insa, este cat vor costa aceste abtibilduri, mai ales ca, potrivit reprezentantilor Ministerului, primariile vor introduce acest nou sistem din toamna acestui an. Mai mult, se stie ca aceste stickere vor avea preturi diferite in functie de orasul in care este inmatriculata masina si nu in cel in care circula. Totodata, exista posibilitatea ca primariile unor orase sa nu perceapa nicio taxa pentru aceste stickere. Tot primariile vor decide si in ce zone din oras se poate circula in functie de culoarea alocata masinii.

Mai grav este, insa, faptul ca soferii, care au platit, deja, taxa auto in una dintre multiplele variante in care aceasta a existat si nu si-au recuperat inca banii, vor fi obligati sa suporte costul acelui abtibild impus de primarie, acolo unde va fi cazul.

Cel putin la fel de grav este si faptul ca cei care au platit taxa auto si au dreptul sa si-o recupereze, avand in vedere ca autoritatile europene au decis ca cele trei forme de taxare - taxa speciala pentru autovehicule, taxa de poluare si taxa pentru emisii poluante-, din perioada 2007-2017, sunt ilegale, iar timbrul de mediu este partial ilegal, nu mai au aceasta posibilitate decat in instanta.

Si asta pentru ca, odata cu eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie 2017, s-a abrogat si procedura prin care proprietarii de autovehicule ar fi putut sa isi recupereze taxa, pe cale administrativa, pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din valoarea acestora.

Desi si aceasta forma de returnare a banilor, in cinci transe, a fost considerata inacceptabila de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene, constituita, totusi, o alternativa pentru cei care ar fi vrut sa evite actiunea in justitie.

Romanii au de recuperat sume uriase de la stat

Fostul ministru al Mediului, Daniel Constantin, a declarat, intr-o conferinta de presa, ca Guvernul trebuie sa gaseasca modalitatea de restituire a sumelor catre proprietarii de masini, in conditiile in care estimarile institutiei pe care a condus-o indica o suma de returnat de 6,4 miliarde de lei.

“Daca cetatenii vor fi trimisi sa-si castige dreptatea in instan?a, atunci exista riscul ca aceasta suma sa se majoreze cu 20%”, a completat Daniel Constantin.

Pana acum, statul a restituit soferilor doar 1,62 miliarde de lei, pe baza unor hotarari judecatoresti.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


OTP Leasing lanseaza campania “6 luni perioada de gratie” pentru companii
OTP Leasing lanseaza campania “6 luni perioada de gratie” pentru companii

OTP Leasing Romania, cu o experienta de peste 12 ani in domeniul leasingului financiar, ramane un partener de incredere al afacerilor locale. Tinand cont de nevoile curente din mediul de business, OTP Leasing lanseaza o campanie pentru noile contracte de leasing menita sa sprijine relansarea activitatii economice.

6 Iulie 2020 | Articol sponsorizat

Programul Rabla 2020: Cum puteti profita la maxim?
Programul Rabla 2020: Cum puteti profita la maxim?

Renault, Ford, Dacia, Toyota, Volkswagen, Nissan, Suzuki sunt pe primele locuri la intalnirile cu click-urile clientilor la cautarea pe Google dupa “programul Rabla 2020” intr-un an in care, in premiera, si posesorii de motociclete vechi pot aplica pentru schimbarea lor cu unele noi, chiar cu unele electrice.

11 Mai 2020 | Auto

Conso te ajuta sa obtii finantari auto prin OTP Leasing
Conso te ajuta sa obtii finantari auto prin OTP Leasing

Conso a extins sectiunea de Leasing auto, prin adaugarea unui nou partener, OTP Leasing. Compania ofera finantari in leasing auto pentru persoane juridice, clientii putand solicita finantare direct de pe Conso.

6 Noiembrie 2019 | Auto

Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare
Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare

Programul Rabla Clasic a primit fonduri suplimentare in valoare de 130 milioane lei, din care se vor putea acorda aproximativ 20.000 de noi prime de casare.

19 August 2019 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus