Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Contractul de leasing poate incuraja soferii sa intretina mai bine masina


Porsche Finance are un produs de leasing auto, care incurajeaza clientii sa intretina mai bine masina pe durata contractului. Finantarea implica plata unor rate mai mici, insa valoarea reziduala achitata la final este mult mai mare decat in mod normal. Produsul este potrivit pentru cei care doresc sa isi schimbe masina dupa 4-5 ani de utilizare.


La un contract de leasing auto, clientul poate sa plateasca rate mult mai mici decat la un credit, in aceleasi conditii de dobanda si comisioane. Acest lucru este posibil deoarece suma imprumutata nu este rambursata integral prin ratele lunare. O parte din imprumut (denumita valoarea reziduala)  poate fi achitata la final.

Prin urmare, clientul nu scapa de datorie, numai ca efortul financiar este amanat la finele contractului, cand de regula trebuie achitat 10-20% din valoarea masinii.

Porsche Finance a introdus un nou produs de leasing auto, care face ca rata lunara sa fie cu pana la 30% mai mica decat in schema de mai sus. Trucul este cresterea valorii reziduale, care poate ajunge chiar si la 50% din valoarea masinii.

Valoarea reziduala este pretul de revanzare

In acest caz, valoarea reziduala se stabileste la pretul de revanzare al masinii la finele contractului. Calculele se fac automat, iar rezultatele obtinute tin cont, printre altele de numarul de kilometri pe care clientul intentioneaza sa-i parcurga.

De exemplu, la un VW Golf cu un pret de 16.000 euro, valoarea de revanzare este stabilita la 8.100 euro daca durata contractului este 4 ani, iar soferul parcurge in acest interval 40.000 km.

In conditiile unui avans de 20%, clientul va plati o rata lunara de 292 euro pe luna. Dupa cei 4 ani, datoria ramasa de rambursat va fi de 8.100 euro, adica valoarea reziduala a contractului. In acest moment, se face o noua evaluare a masinii pentru a determina valoarea de piata, tinand cont atat de kilometrii parcursi, cat si de starea generala a autoturismului.

Dupa aceea, clientul are urmatoarele optiuni:
-    Poate deveni proprietarul masinii, achitand datoria ramasa de achitat (cei 8.100 euro);
-    Poate vinde masina dealerului la valoarea de piata. Daca pretul oferit de dealer este mai mic decat valoarea reziduala,  trebuie sa completeze diferenta din banii proprii. In caz contrar, ramane cu un mic profit. Daca nu este multumit de pretul oferit de dealer, exista si varianta de a incerca sa vanda masina pe cont propriu.
-    Poate prelungi durata contractului de leasing cu 1-2 ani pe aceeasi schema sau poate alege o finantare clasica, cu valoare reziduala 0%.

Noul produs de finantare incurajeaza clientii sa intretina in conditii cat mai bune masina, deoarece pot obtine la final un pret de revanzare mai bun. Este important insa ca nivelul de utilizare al masinii sa fie estimat corect, deoarece o depasire prea mare a numarului de kilometri agreati poate face ca pretul de revanzare sa scada simtitor.

Inlocuirea masinii este optiunea preferata de clienti

Kurt Leitner, CEO la Porsche Finance Group, precizeaza ca acest produs de finantare este popular in strainatate. De obicei, clientii opteaza ca, la finalul contractului de leasing, sa isi cumpere o noua masina de la acelasi dealer, predand masina veche.

Din acest motiv si durata maxima a finantarii este fixata la 5 ani, perioada dupa care majoritatea persoanelor din Occident isi inlocuiesc vechea masina.

In schimb, pentru cei care intentioneaza sa pastreze masina o perioada mai indelungata, un credit bancar sau un leasing cu valoare reziduala 0% ramane o alegere mai prudenta.


Distribuie articolul




Alte articole

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

Citeste mai mult
Tichetele Rabla se epuizeaza rapid. Cate mai sunt disponibile?

Tichetele Rabla se epuizeaza rapid. Cate mai sunt disponibile?

Primele de casare din programul Rabla se epuizeaza rapid. La mai putin de o saptamana de la suplimentarea bugetului alocat programului, au fost inregistrate aproximativ 11.000 de rezervari, din partea persoanelor fizice. Astfel, mai sunt disponibile aproximativ 15.000 prime de casare pentru aceasta categorie, anunta AFM.

Citeste mai mult
Programul Rabla intra in prelungiri

Programul Rabla intra in prelungiri

Programul Rabla se relanseaza luni, 17 septembrie, dupa ce Guvernul a aprobat suplimentarea finantarii pentru acest program. Astfel, vor fi puse la dispozitia persoanelor fizice si juridice inca 30.000 de prime de casare, in valoare de 198 de milioane de lei, anunta Administratia Fondului pentru Mediu.

Citeste mai mult
La ce sa fii atent atunci cand cumperi o masina second-hand din strainatate?

La ce sa fii atent atunci cand cumperi o masina second-hand din strainatate?

Cumpararea unei masini neinmatriculate, care provine dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, poate prezenta riscuri multiple pentru un cumparator mai putin avizat in domeniu. Acesta trebuie sa tina cont de mai multe aspecte, inclusiv de plata TVA. In cazul unei vanzari frauduloase, acesta risca inclusiv confiscarea masinii.

Citeste mai mult