Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Contractul de leasing poate incuraja soferii sa intretina mai bine masina


Porsche Finance are un produs de leasing auto, care incurajeaza clientii sa intretina mai bine masina pe durata contractului. Finantarea implica plata unor rate mai mici, insa valoarea reziduala achitata la final este mult mai mare decat in mod normal. Produsul este potrivit pentru cei care doresc sa isi schimbe masina dupa 4-5 ani de utilizare.


La un contract de leasing auto, clientul poate sa plateasca rate mult mai mici decat la un credit, in aceleasi conditii de dobanda si comisioane. Acest lucru este posibil deoarece suma imprumutata nu este rambursata integral prin ratele lunare. O parte din imprumut (denumita valoarea reziduala)  poate fi achitata la final.

Prin urmare, clientul nu scapa de datorie, numai ca efortul financiar este amanat la finele contractului, cand de regula trebuie achitat 10-20% din valoarea masinii.

Porsche Finance a introdus un nou produs de leasing auto, care face ca rata lunara sa fie cu pana la 30% mai mica decat in schema de mai sus. Trucul este cresterea valorii reziduale, care poate ajunge chiar si la 50% din valoarea masinii.

Valoarea reziduala este pretul de revanzare

In acest caz, valoarea reziduala se stabileste la pretul de revanzare al masinii la finele contractului. Calculele se fac automat, iar rezultatele obtinute tin cont, printre altele de numarul de kilometri pe care clientul intentioneaza sa-i parcurga.

De exemplu, la un VW Golf cu un pret de 16.000 euro, valoarea de revanzare este stabilita la 8.100 euro daca durata contractului este 4 ani, iar soferul parcurge in acest interval 40.000 km.

In conditiile unui avans de 20%, clientul va plati o rata lunara de 292 euro pe luna. Dupa cei 4 ani, datoria ramasa de rambursat va fi de 8.100 euro, adica valoarea reziduala a contractului. In acest moment, se face o noua evaluare a masinii pentru a determina valoarea de piata, tinand cont atat de kilometrii parcursi, cat si de starea generala a autoturismului.

Dupa aceea, clientul are urmatoarele optiuni:
-    Poate deveni proprietarul masinii, achitand datoria ramasa de achitat (cei 8.100 euro);
-    Poate vinde masina dealerului la valoarea de piata. Daca pretul oferit de dealer este mai mic decat valoarea reziduala,  trebuie sa completeze diferenta din banii proprii. In caz contrar, ramane cu un mic profit. Daca nu este multumit de pretul oferit de dealer, exista si varianta de a incerca sa vanda masina pe cont propriu.
-    Poate prelungi durata contractului de leasing cu 1-2 ani pe aceeasi schema sau poate alege o finantare clasica, cu valoare reziduala 0%.

Noul produs de finantare incurajeaza clientii sa intretina in conditii cat mai bune masina, deoarece pot obtine la final un pret de revanzare mai bun. Este important insa ca nivelul de utilizare al masinii sa fie estimat corect, deoarece o depasire prea mare a numarului de kilometri agreati poate face ca pretul de revanzare sa scada simtitor.

Inlocuirea masinii este optiunea preferata de clienti

Kurt Leitner, CEO la Porsche Finance Group, precizeaza ca acest produs de finantare este popular in strainatate. De obicei, clientii opteaza ca, la finalul contractului de leasing, sa isi cumpere o noua masina de la acelasi dealer, predand masina veche.

Din acest motiv si durata maxima a finantarii este fixata la 5 ani, perioada dupa care majoritatea persoanelor din Occident isi inlocuiesc vechea masina.

In schimb, pentru cei care intentioneaza sa pastreze masina o perioada mai indelungata, un credit bancar sau un leasing cu valoare reziduala 0% ramane o alegere mai prudenta.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

19 Decembrie 2018 | Auto

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

26 Septembrie 2018 | Auto

Mai multe articole