CE cere Volkswagen despagubiri si pentru clientii europeni

Reprezentantii Comisiei Europene cauta solutii, impreuna cu organizatiile pentru protectia consumatorilor din blocul comunitar, pentru a obliga grupul Volkswagen sa acorde clientilor din Europa despagubiri similare cu cele oferite celor din SUA. Potrivit Reuters, pana acum producatorul auto a respins solicitarile europenilor. 

Luna trecut, grupul Volkswagen a promis ca va aloca o suma care poate ajunge la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despagubi pe cei 475.000 de detinatori de vehicule diesel marca VW din Statele Unite.

In schimb, pentru cei 8,5 milioane de posesori de astfel de vehicule din Europa, concernul german refuza sa acorde despagubiri, profitand de faptul ca si legislatia europeana face ca sansele clientilor din Uniune sa obtina compensatii sa fie mai mici decat ale americanilor.

Americanii primesc bani, europenii solutii tehnice

In loc de despagubiri, pentru clientii din Europa, Volkswagen a implementat un o solutie tehnica de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipularii emisiilor poluante. Grupul german sustine ca datorita acestei solutii, proprietarii de masini din UE nu vor fi afectati de diminuarea valorii automobilului.


Prin comparatie, insa, majoritatea detinatorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despagubiri in bani cuprinse intre 5.000 si 10.000 de dolari, in functie de valoarea vehiculelor inaintea scandalului Dieselgate.

In acest context, Comisarul european pentru Justitie, Vera Jourova, a anuntat ca lucreaza impreuna cu organizatiile pentru protectia consumatorilor din UE pentru a elimina aceasta discriminare.

"Lucram impreuna cu autoritatile pentru protectia consumatorilor pentru a ne asigura ca si consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect", a anuntat Vera Jourova prin intermediul unui comunicat de presa, in incercarea de a pune presiune pe Volkswagen.

Comisarul european a solicitat, saptamana trecuta, printr-o scrisoare, si autoritatilor nationale pentru  protectia consumatorilor din cele 28 de state membre informatii cu privire la dificultatile cu care se confrunta in relatia dintre clienti si concernul german. Totodata, acest demers are in vedere si coordonarea eforturilor statelor membre pentru solutionarea problemei, a explicat purtatorul de cuvant al Comisiei Europene, precizand ca optiunile vor fi discutate in luna septembrie. Atunci Comisia va organiza, in acest scop, o reuniune cu organizatiile pentru protectia consumatorilor.

Europenii nu dispun de mecanisme legale pentru a actiona colectiv

Insa toate aceste demersuri, prin care atat Comisarul European pentru Justitie cat si alti oficiali europeni au  cerut VW sa nu faca discriminari intre proprietarii de automobile din Europa si cei din SUA, s-au lovit de faptul ca, in cazul Uniunii Europene, responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea si aplicarea legii apartine in principal autoritatilor nationale.

Totodata, nici organizatiile pentru protectia consumatorilor si avocatii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum actiunile colective. O serie de organizatii pentru protectia consumatorilor din Belgia, Spania si Italia au demarat actiuni colective in numele consumatorilor afectati de acest scandal, dar astfel de actiuni nu sunt posibile in alte state ale Uniunii Europene.

Grupul auto german Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Axeria Iard, un nou competitor pe piata RCA
Axeria Iard, un nou competitor pe piata RCA

Dupa un an agitat, caracterizat de falimentul liderului City Insurance si scumpirea accelerata a tarifelor, pe piata RCA se fac primii pasi pentru cresterea concurentei prin aparitia Axeria Iard.

6 Ianuarie 2022 | Auto

Cinci obstacole in procesul de a cumpara o masina electrica
Cinci obstacole in procesul de a cumpara o masina electrica

Masinile electrice sau hibride au inceput sa ocupe o pozitie inalta in alegerile soferilor din Romania In ultimii ani, din ce in ce mai multi impatimiti de autoturisme si, mai ales, sustinatori ai mediului, achizitioneaza sau se documenteaza despre modelele verzi.

27 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Protejarea impotriva inflatiei nu inseamna asumarea unor riscuri mari
Protejarea impotriva inflatiei nu inseamna asumarea unor riscuri mari

Inflatia s-a apropiat de 8% si sunt sanse mari sa avem o inflatie cu doua cifre la inceputul anului viitor, pe masura ce preturile mari la energie sunt transmise si in alte costuri de productie. Cum ne protejam economiile personale?

17 Noiembrie 2021 | Auto

Leasingul operational a intrat in vizorul Consiliului Concurentei
Leasingul operational a intrat in vizorul Consiliului Concurentei

Consiliul Concurentei a impus in august noi reguli privind modul in care companiile fac schimb de informatii legate de clienti, astfel incat sa fie ingreunate strategiile de impartire a pietei si fixarea anumitor preturi, care constituie practici anticoncurentiale.

2 Septembrie 2021 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus