Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

CE cere Volkswagen despagubiri si pentru clientii europeni


Reprezentantii Comisiei Europene cauta solutii, impreuna cu organizatiile pentru protectia consumatorilor din blocul comunitar, pentru a obliga grupul Volkswagen sa acorde clientilor din Europa despagubiri similare cu cele oferite celor din SUA. Potrivit Reuters, pana acum producatorul auto a respins solicitarile europenilor.
 

Luna trecut, grupul Volkswagen a promis ca va aloca o suma care poate ajunge la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despagubi pe cei 475.000 de detinatori de vehicule diesel marca VW din Statele Unite.

In schimb, pentru cei 8,5 milioane de posesori de astfel de vehicule din Europa, concernul german refuza sa acorde despagubiri, profitand de faptul ca si legislatia europeana face ca sansele clientilor din Uniune sa obtina compensatii sa fie mai mici decat ale americanilor.

Americanii primesc bani, europenii solutii tehnice

In loc de despagubiri, pentru clientii din Europa, Volkswagen a implementat un o solutie tehnica de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipularii emisiilor poluante. Grupul german sustine ca datorita acestei solutii, proprietarii de masini din UE nu vor fi afectati de diminuarea valorii automobilului.


Prin comparatie, insa, majoritatea detinatorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despagubiri in bani cuprinse intre 5.000 si 10.000 de dolari, in functie de valoarea vehiculelor inaintea scandalului Dieselgate.

In acest context, Comisarul european pentru Justitie, Vera Jourova, a anuntat ca lucreaza impreuna cu organizatiile pentru protectia consumatorilor din UE pentru a elimina aceasta discriminare.

"Lucram impreuna cu autoritatile pentru protectia consumatorilor pentru a ne asigura ca si consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect", a anuntat Vera Jourova prin intermediul unui comunicat de presa, in incercarea de a pune presiune pe Volkswagen.

Comisarul european a solicitat, saptamana trecuta, printr-o scrisoare, si autoritatilor nationale pentru  protectia consumatorilor din cele 28 de state membre informatii cu privire la dificultatile cu care se confrunta in relatia dintre clienti si concernul german. Totodata, acest demers are in vedere si coordonarea eforturilor statelor membre pentru solutionarea problemei, a explicat purtatorul de cuvant al Comisiei Europene, precizand ca optiunile vor fi discutate in luna septembrie. Atunci Comisia va organiza, in acest scop, o reuniune cu organizatiile pentru protectia consumatorilor.

Europenii nu dispun de mecanisme legale pentru a actiona colectiv

Insa toate aceste demersuri, prin care atat Comisarul European pentru Justitie cat si alti oficiali europeni au  cerut VW sa nu faca discriminari intre proprietarii de automobile din Europa si cei din SUA, s-au lovit de faptul ca, in cazul Uniunii Europene, responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea si aplicarea legii apartine in principal autoritatilor nationale.

Totodata, nici organizatiile pentru protectia consumatorilor si avocatii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum actiunile colective. O serie de organizatii pentru protectia consumatorilor din Belgia, Spania si Italia au demarat actiuni colective in numele consumatorilor afectati de acest scandal, dar astfel de actiuni nu sunt posibile in alte state ale Uniunii Europene.

Grupul auto german Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.


Distribuie articolul




Alte articole

Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

Citeste mai mult
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

Citeste mai mult
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

Citeste mai mult

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

Citeste mai mult