CE cere Volkswagen despagubiri si pentru clientii europeni

Reprezentantii Comisiei Europene cauta solutii, impreuna cu organizatiile pentru protectia consumatorilor din blocul comunitar, pentru a obliga grupul Volkswagen sa acorde clientilor din Europa despagubiri similare cu cele oferite celor din SUA. Potrivit Reuters, pana acum producatorul auto a respins solicitarile europenilor. 

Luna trecut, grupul Volkswagen a promis ca va aloca o suma care poate ajunge la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despagubi pe cei 475.000 de detinatori de vehicule diesel marca VW din Statele Unite.

In schimb, pentru cei 8,5 milioane de posesori de astfel de vehicule din Europa, concernul german refuza sa acorde despagubiri, profitand de faptul ca si legislatia europeana face ca sansele clientilor din Uniune sa obtina compensatii sa fie mai mici decat ale americanilor.

Americanii primesc bani, europenii solutii tehnice

In loc de despagubiri, pentru clientii din Europa, Volkswagen a implementat un o solutie tehnica de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipularii emisiilor poluante. Grupul german sustine ca datorita acestei solutii, proprietarii de masini din UE nu vor fi afectati de diminuarea valorii automobilului.


Prin comparatie, insa, majoritatea detinatorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despagubiri in bani cuprinse intre 5.000 si 10.000 de dolari, in functie de valoarea vehiculelor inaintea scandalului Dieselgate.

In acest context, Comisarul european pentru Justitie, Vera Jourova, a anuntat ca lucreaza impreuna cu organizatiile pentru protectia consumatorilor din UE pentru a elimina aceasta discriminare.

"Lucram impreuna cu autoritatile pentru protectia consumatorilor pentru a ne asigura ca si consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect", a anuntat Vera Jourova prin intermediul unui comunicat de presa, in incercarea de a pune presiune pe Volkswagen.

Comisarul european a solicitat, saptamana trecuta, printr-o scrisoare, si autoritatilor nationale pentru  protectia consumatorilor din cele 28 de state membre informatii cu privire la dificultatile cu care se confrunta in relatia dintre clienti si concernul german. Totodata, acest demers are in vedere si coordonarea eforturilor statelor membre pentru solutionarea problemei, a explicat purtatorul de cuvant al Comisiei Europene, precizand ca optiunile vor fi discutate in luna septembrie. Atunci Comisia va organiza, in acest scop, o reuniune cu organizatiile pentru protectia consumatorilor.

Europenii nu dispun de mecanisme legale pentru a actiona colectiv

Insa toate aceste demersuri, prin care atat Comisarul European pentru Justitie cat si alti oficiali europeni au  cerut VW sa nu faca discriminari intre proprietarii de automobile din Europa si cei din SUA, s-au lovit de faptul ca, in cazul Uniunii Europene, responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea si aplicarea legii apartine in principal autoritatilor nationale.

Totodata, nici organizatiile pentru protectia consumatorilor si avocatii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum actiunile colective. O serie de organizatii pentru protectia consumatorilor din Belgia, Spania si Italia au demarat actiuni colective in numele consumatorilor afectati de acest scandal, dar astfel de actiuni nu sunt posibile in alte state ale Uniunii Europene.

Grupul auto german Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele
Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele

In aceasta luna se pot subscrie titluri de stat atat prin Trezorerie, cat si prin bancile si brokerii care intermediaza listarea la bursa a acestor instrumente.

19 Noiembrie 2020 | Auto

Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet
Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet

In contextul in care deplasarea clientilor la sediul asiguratorului este mai dificila in actualul context epidemiologic, companiile de asigurari au pus la dispozitia clientilor platforme online prin care isi pot raporta daunele. Iata cateva exemple

4 Noiembrie 2020 | Auto

Se strang nori negri pe cerul economiei romanesti
Se strang nori negri pe cerul economiei romanesti

Cu un deficit bugetar in crestere si cu dobanzi de refinantare a datoriei publice printre cele mai mari din Europa, cu un buget ale carui venituri merg aproape exclusiv pe plata salariilor si pensiilor, viitorul economiei romanesti nu suna deloc bine iar ajustarile dure ne pandesc dupa colt.

10 Septembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus