Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?


Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!


Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (BAAR) a publicat o statistica cu preturile principalelor piese de schimb pentru marcile relevante pe piata romaneasca in functie de numarul de masini din acea marca aflate in circulatie.

Analiza a pornit de la faptul ca, la nivelul anului 2017, totalul parcului auto national a fost de 7.635.775 vehicule inmatriculate, din care un procent de 78,53% faceau parte din categoria de autoturisme. Astfel, cele mai importante marci, din punct de vedere al ponderii lor in categoria autoturisme au fost Dacia cu 22,21% din total, Volkswagen - 16,53%, Opel - 11,33% si Ford - 7,44%.

In concluzie, analiza BAAR, care contine evolutia pretului mediu anual al principalelor piese de schimb folosite cel mai frecvent in repararea autoturismelor, a fost realizata pe aceste patru marci larg raspandite in Romania. Pentru care dintre ele s-au scumpit cel mai mult piesele in ultimii trei ani?

Pe medie, din 2016 pana la finalul lui 2018, preturile pieselor folosite la repararea principalelor marci de autoturisme au crescut cu pana la 39% (anumite piese), cu mult peste evolutia cursului leu/euro, reiese din  analiza citata.

Farurile, in topul scumpirilor

Dintre cele patru marci analizate, cel mai mult au crescut preturile pieselor pentru autoturismele Volkswagen, cu 27,37% din 2016 pana in 2018. In acest caz, sunt de remarcat scumpirile de la categoriile “grila radiator”, cu aproape 35%, si “far dreapta”, cu putin peste 29% in perioada analizata.

Pe locul doi la scumpiri de piese de schimb se afla marca locala Dacia, cu o crestere generalizata de preturi de aproape 23% in 2018 fata de 2016. La aceasta marca, cel mai mult s-au scumpit piesele din categoria “traversa inf. fata”, cu aproape 39% si farurile dreapta si stanga (cu 22%, respectiv 24%).

Autoturismele Ford se afla pe locul trei, cu cresteri de pret ceva mai reduse, sub 20% pe medie in ultimii trei ani. Si la aceasta marca se evidentiaza scumpirile inregistrate la faruri. Spre exemplu, pretul unui far dreapta a crescut din 2016 pana in 2018, cu 33,77%, iar pentru un far fata stanga, cel care vrea sa il schimbe trebuie sa scoata din buzunar cu aproape 30% mai muti bani decat in urma cu 3 ani.

Cel mai putin afectati de scumpiri, din cele patru marci, sunt proprietarii de autoturisme Opel, desi si in acest caz preturile au urcat, in perioada analizata, cu aproape 18%. Si la aceste masini cel mai mult s-au scumpit farurile (dreapta cu peste 28% si stanga cu aproape 24%). La aceasta categorie de masini au crescut semnificativ si preturile pentru “amortizor de soc spate”, cu 27,61%.

Devize mai impovaratoare pentru toate marcile

In aceste conditii, BAAR a precizat ca valoarea medie de reparatie, asa cum rezulta aceasta din totalul devizelor/calculatiilor efectuate prin intermediul programului AUDATEX de catre unitatile reparatoare auto din Romania in perioada 2016 - 2018, pe toate marcile, a crescut cu 18,7%.

In acest caz, insa, daca analizam valoarea medie a devizelor de reparatie pe marci, rezulta ca cele mai mari cresteri, in ultimii trei ani, se remarca la Dacia (23,42%), urmata de Toyota (20,38%) si BMW (19,87%).

Dintre cele patru marci, cele mai populare, dupa Dacia, cea mai mare crestere a devizului de reparatii s-a inregistrat la Ford, cu aproape 17%, urmata de Volkswagen, cu putin peste 16% si Opel, cu 11,2%.

Realizatorii analizei mai remarca faptul ca preturile pieselor de schimb au crescut, in ultimii trei ani, cu mult peste deprecierea leului fata de euro. Cursul mediu anual de schimb pentru un euro a fost, in 2018, cu doar 3,62% mai mare decat in 2016, iar pentru cursul leu/dolar exista chiar o scadere cu 2,9% a cursului mediu de schimb inregistrat la nivelul anului 2018 fata de 2016”, se arata in analiza Biroului.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare
Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare

Programul Rabla Clasic a primit fonduri suplimentare in valoare de 130 milioane lei, din care se vor putea acorda aproximativ 20.000 de noi prime de casare.

19 August 2019 | Auto

Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica
Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica

Dualtron X depaseste orice trotineta electrica existenta pana acum pe piata din Romania, atingand o viteza maxima de 100 km/h si avand o autonomie de pana la 150 km.

2 August 2019 | Articol sponsorizat

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

19 Decembrie 2018 | Auto

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

26 Septembrie 2018 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus