Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (BAAR) a publicat o statistica cu preturile principalelor piese de schimb pentru marcile relevante pe piata romaneasca in functie de numarul de masini din acea marca aflate in circulatie.

Analiza a pornit de la faptul ca, la nivelul anului 2017, totalul parcului auto national a fost de 7.635.775 vehicule inmatriculate, din care un procent de 78,53% faceau parte din categoria de autoturisme. Astfel, cele mai importante marci, din punct de vedere al ponderii lor in categoria autoturisme au fost Dacia cu 22,21% din total, Volkswagen - 16,53%, Opel - 11,33% si Ford - 7,44%.

#banner_x1#In concluzie, analiza BAAR, care contine evolutia pretului mediu anual al principalelor piese de schimb folosite cel mai frecvent in repararea autoturismelor, a fost realizata pe aceste patru marci larg raspandite in Romania. Pentru care dintre ele s-au scumpit cel mai mult piesele in ultimii trei ani?

Pe medie, din 2016 pana la finalul lui 2018, preturile pieselor folosite la repararea principalelor marci de autoturisme au crescut cu pana la 39% (anumite piese), cu mult peste evolutia cursului leu/euro, reiese din  analiza citata.

Farurile, in topul scumpirilor

Dintre cele patru marci analizate, cel mai mult au crescut preturile pieselor pentru autoturismele Volkswagen, cu 27,37% din 2016 pana in 2018. In acest caz, sunt de remarcat scumpirile de la categoriile “grila radiator”, cu aproape 35%, si “far dreapta”, cu putin peste 29% in perioada analizata.

Pe locul doi la scumpiri de piese de schimb se afla marca locala Dacia, cu o crestere generalizata de preturi de aproape 23% in 2018 fata de 2016. La aceasta marca, cel mai mult s-au scumpit piesele din categoria “traversa inf. fata”, cu aproape 39% si farurile dreapta si stanga (cu 22%, respectiv 24%).

Autoturismele Ford se afla pe locul trei, cu cresteri de pret ceva mai reduse, sub 20% pe medie in ultimii trei ani. Si la aceasta marca se evidentiaza scumpirile inregistrate la faruri. Spre exemplu, pretul unui far dreapta a crescut din 2016 pana in 2018, cu 33,77%, iar pentru un far fata stanga, cel care vrea sa il schimbe trebuie sa scoata din buzunar cu aproape 30% mai muti bani decat in urma cu 3 ani.

Cel mai putin afectati de scumpiri, din cele patru marci, sunt proprietarii de autoturisme Opel, desi si in acest caz preturile au urcat, in perioada analizata, cu aproape 18%. Si la aceste masini cel mai mult s-au scumpit farurile (dreapta cu peste 28% si stanga cu aproape 24%). La aceasta categorie de masini au crescut semnificativ si preturile pentru “amortizor de soc spate”, cu 27,61%.

Devize mai impovaratoare pentru toate marcile

In aceste conditii, BAAR a precizat ca valoarea medie de reparatie, asa cum rezulta aceasta din totalul devizelor/calculatiilor efectuate prin intermediul programului AUDATEX de catre unitatile reparatoare auto din Romania in perioada 2016 - 2018, pe toate marcile, a crescut cu 18,7%.

In acest caz, insa, daca analizam valoarea medie a devizelor de reparatie pe marci, rezulta ca cele mai mari cresteri, in ultimii trei ani, se remarca la Dacia (23,42%), urmata de Toyota (20,38%) si BMW (19,87%).

Dintre cele patru marci, cele mai populare, dupa Dacia, cea mai mare crestere a devizului de reparatii s-a inregistrat la Ford, cu aproape 17%, urmata de Volkswagen, cu putin peste 16% si Opel, cu 11,2%.

Realizatorii analizei mai remarca faptul ca preturile pieselor de schimb au crescut, in ultimii trei ani, cu mult peste deprecierea leului fata de euro. Cursul mediu anual de schimb pentru un euro a fost, in 2018, cu doar 3,62% mai mare decat in 2016, iar pentru cursul leu/dolar exista chiar o scadere cu 2,9% a cursului mediu de schimb inregistrat la nivelul anului 2018 fata de 2016”, se arata in analiza Biroului.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele
Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele

In aceasta luna se pot subscrie titluri de stat atat prin Trezorerie, cat si prin bancile si brokerii care intermediaza listarea la bursa a acestor instrumente.

19 Noiembrie 2020 | Auto

Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet
Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet

In contextul in care deplasarea clientilor la sediul asiguratorului este mai dificila in actualul context epidemiologic, companiile de asigurari au pus la dispozitia clientilor platforme online prin care isi pot raporta daunele. Iata cateva exemple

4 Noiembrie 2020 | Auto

Se strang nori negri pe cerul economiei romanesti
Se strang nori negri pe cerul economiei romanesti

Cu un deficit bugetar in crestere si cu dobanzi de refinantare a datoriei publice printre cele mai mari din Europa, cu un buget ale carui venituri merg aproape exclusiv pe plata salariilor si pensiilor, viitorul economiei romanesti nu suna deloc bine iar ajustarile dure ne pandesc dupa colt.

10 Septembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus