Accidentele din parcare, tot mai costisitoare

Accidentele auto produse in parcare sunt din ce in ce mai frecvente. Numarul acestora a crescut cu peste 30% in ultimii 10 ani si au ajuns sa reprezinte pana la 44% din daunele RCA ce se soldeaza cu pagube materiale si 39% din daunele Casco. Una din cauze ar fi schimbarea formei autovehiculelor, in special alegerea unor masini mai mari.

Potrivit unei cercetari realizata de Centrul  Allianz pentru  Tehnologie, impreuna cu Continental AG, in prezent, in jur de 40% din accidentele auto soldate doar cu daune materiale au loc in parcare, sau in timpul manevrarii masinii in parcare.” Marea majoritate a incidentelor se intampla atunci cand se efectueaza manevre in marsarier (peste 70% din daunele RCA si in jur de 85% din daunele Casco)”, se mentioneaza in analiza citata.

Principala cauza a cresterii numarului de accidente in parcare este reprezentata de schimbarea formei autovehiculelor si de cresterea continua a urbanizarii. “In ultimele decenii, a existat tendinta de a construi masini mai late si mai lungi, in vreme ce spatiile de parcare au ramas la fel. Analizele arata faptul ca  furgonetele si SUV-urile sunt implicate mai frecvent in accidente petrecute in timpul parcarii si manevrelor din parcare. Proportia acestui tip de accidente este mai mare cu 30% comparativ cu  ponderea accidentelor ce implica masini mici sau compacte. In plus, vizibilitatea soferilor a fost redusa considerabil, in special prin parbrizul din spate si prin geamurile laterale, ca urmare a schimbarilor de structura si design”, considera realizatorii analizei.

Conform cercetarii, dauna medie RCA pentru aceste accidente se ridica la aproximativ 1.700 de euro, in vreme ce dauna medie Casco in astfel de situatii ajunge la 2.100 de euro.


In 8 din 10 cazuri, accidentele se intampla in timpul manevrelor sau la iesirea din parcare, iar soferii cu varsta de peste 65 de ani produc cu 30% mai multe astfel de accidente comparativ cu cei intre 25 si 64 de ani.

Analiza citata mai releva faptul ca accidentele din parcare pot cauza rani grave. “Propor?ia daunelor RCA (cauzate de accidente produse in parcare) ce implica  vatamari corporale este cu 4% mai mica decat cea a daunelor RCA ce implica numai daune materiale. Cu toate acestea, accidentele auto care implica pietoni sau biciclisti pot cauza rani grave. (…) Pietonii care au fost afectati intr-o mai mare masura (doua treimi) sunt cei cu varsta de peste 65 de ani.

In opinia autorilor cercetarii, sistemele de asistenta la parcare ne pot ajuta sa evitam accidentele, insa nu sunt suficiente. “Numerosi soferi se bazeaza prea mult pe sistemele de asistenta la parcare si adesea nu reactioneaza suficient de repede”, sustin acestia.

In cadrul cercetarii au fost analizate aproape 3.500 de accidente de circulatie, mentioneaza realizatorii acesteia.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Axeria Iard, un nou competitor pe piata RCA
Axeria Iard, un nou competitor pe piata RCA

Dupa un an agitat, caracterizat de falimentul liderului City Insurance si scumpirea accelerata a tarifelor, pe piata RCA se fac primii pasi pentru cresterea concurentei prin aparitia Axeria Iard.

6 Ianuarie 2022 | Auto

Cinci obstacole in procesul de a cumpara o masina electrica
Cinci obstacole in procesul de a cumpara o masina electrica

Masinile electrice sau hibride au inceput sa ocupe o pozitie inalta in alegerile soferilor din Romania In ultimii ani, din ce in ce mai multi impatimiti de autoturisme si, mai ales, sustinatori ai mediului, achizitioneaza sau se documenteaza despre modelele verzi.

27 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Protejarea impotriva inflatiei nu inseamna asumarea unor riscuri mari
Protejarea impotriva inflatiei nu inseamna asumarea unor riscuri mari

Inflatia s-a apropiat de 8% si sunt sanse mari sa avem o inflatie cu doua cifre la inceputul anului viitor, pe masura ce preturile mari la energie sunt transmise si in alte costuri de productie. Cum ne protejam economiile personale?

17 Noiembrie 2021 | Auto

Leasingul operational a intrat in vizorul Consiliului Concurentei
Leasingul operational a intrat in vizorul Consiliului Concurentei

Consiliul Concurentei a impus in august noi reguli privind modul in care companiile fac schimb de informatii legate de clienti, astfel incat sa fie ingreunate strategiile de impartire a pietei si fixarea anumitor preturi, care constituie practici anticoncurentiale.

2 Septembrie 2021 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus