Fondul de Garantare a pus la punct o noua procedura de transmitere a documentatiei pentru programul Prima Casa 2010, in format electronic, care va scurta substantial timpul de raspuns.
In cadrul etapei a doua a programului Prima Casa, dosarele de creditare vor fi trasmise catre Fondul de Garantare, pentru aprobare, printr-o aplicatie electronica.
Pana in prezent, dosarele se trimiteau din unitatea teritoriala a bancii catre sediul central si apoi catre Fondul de Garantare, prin curier. Practic, aplicatia electronica va elimina timpii pierduti pe traseu.
Dupa primirea documentatiei in format electronic instantaneu reprezentantii Fondului pot formula decizia de a accepta dosarul sau de a solicita documente suplimentare.
Daca in prima etapa un dosar respins trebuia transmis inapoi catre banca in format fizic, pentru a fi completat la unitatea teritoriala, acum acest lucru se poate face tot electronic.
De asemenea, si timpul in care Fondul va prelucra solicitarea s-a scurtat. Conform reprezentantilor Fondului de Garantare, noul termen autoimpus este de maximum 4 zile, fata de 5 zile pana in prezent.
Deocamdata aplicatia electronica inca mai este testata de cateva banci participante urmand ca in cel mai scurt timp sa fie complet functionala.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News