Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Comisia Europeana cere modificarea taxei auto


Comisia Europeana solicita Romaniei sa modifice legislatia in ceea ce priveste aplicarea taxei pe poluare pentru autoturisme. Suspendarea taxei auto pentru unele masini si cresterea nejustificata pentru anumite masini de ocazie provenite din alte state membre este privita ca o discriminare in scopul protejarii masinilor nationale.
 
Solicitarea a fost trimisa sub forma unei “scrisori de somare”, care reprezinta prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar, prevazuta la articolul 226 din Tratatul CE.
 

Mai multi consumatori au facut plangeri la Bruxelles

 
Conform prevederilor in vigoare, autovehiculele incadrate in categoria Euro 4 si cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei auto daca sunt inmatriculate pentru prima data in orice stat membru in perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009.
 
In schimb, modificarile legislative operate in decembrie 2008 au facut ca pentru vehiculele second-hand, valoarea taxei sa se dubleze.
 
De la modificarea legislatiei romanesti legata de aplicarea taxei auto, Comisia Europeana a primit mai multe plangeri de la consumatori.
 
In cazul in care Romania nu ofera un raspuns satisfacator in cel mult 2 luni, Comisia poate recurge la emiterea unui aviz motivat – a doua etapa a procedurii – si in final, la prezentarea cazului in fata Curtii de Justitie.
 

Statele nu au voie sa protejeze industria nationala

 
“In conformitate cu jurisprudenta constanta a Curtii de Justitie Europene, statele membre pot prevedea taxarea diferentiata a unor produse similare, cu conditia ca aceasta sa se bazeze pe criterii obiective si sa nu aiba ca efect protejarea productiei nationale”, explica Comisia Europeana demersul initiat.
 
In viziunea ei, criteriul primei inmatriculari nu reprezinta o cerinta pe deplin obiectiva, netinand cont de “calitatea intrinseca” a masinilor in anumite cazuri, ducand astfel la discriminarea autovehiculelor produse in alte state membre.
 
“Modul in care este formulata legislatia romaneasca pare a avea un efect protectionist la nivelul industriei nationale a autovehiculelor noi”, sustine Comisia.
 
Toate masinile noi inmatriculate pentru prima oara in perioada fixata, care intra direct pe piata masinilor de ocazie, circula fara a fi taxate pentru poluare.
 
Pe de alta parte, masinile de o calitate asemanatoare, care urmeaza sa fie inregistrate in Romania in aceeasi perioada, dar nu pentru prima data, intrand in concurenta directa cu produsele nationale, vor face obiectul unor taxe substantiale.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

19 Decembrie 2018 | Auto

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

26 Septembrie 2018 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus