Comisia Europeana cere modificarea taxei auto

Comisia Europeana solicita Romaniei sa modifice legislatia in ceea ce priveste aplicarea taxei pe poluare pentru autoturisme. Suspendarea taxei auto pentru unele masini si cresterea nejustificata pentru anumite masini de ocazie provenite din alte state membre este privita ca o discriminare in scopul protejarii masinilor nationale.
 
Solicitarea a fost trimisa sub forma unei “scrisori de somare”, care reprezinta prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar, prevazuta la articolul 226 din Tratatul CE.
 

Mai multi consumatori au facut plangeri la Bruxelles

 
Conform prevederilor in vigoare, autovehiculele incadrate in categoria Euro 4 si cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei auto daca sunt inmatriculate pentru prima data in orice stat membru in perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009.
 
In schimb, modificarile legislative operate in decembrie 2008 au facut ca pentru vehiculele second-hand, valoarea taxei sa se dubleze.
 
De la modificarea legislatiei romanesti legata de aplicarea taxei auto, Comisia Europeana a primit mai multe plangeri de la consumatori.
 
In cazul in care Romania nu ofera un raspuns satisfacator in cel mult 2 luni, Comisia poate recurge la emiterea unui aviz motivat – a doua etapa a procedurii – si in final, la prezentarea cazului in fata Curtii de Justitie.
 

Statele nu au voie sa protejeze industria nationala

 
“In conformitate cu jurisprudenta constanta a Curtii de Justitie Europene, statele membre pot prevedea taxarea diferentiata a unor produse similare, cu conditia ca aceasta sa se bazeze pe criterii obiective si sa nu aiba ca efect protejarea productiei nationale”, explica Comisia Europeana demersul initiat.
 
In viziunea ei, criteriul primei inmatriculari nu reprezinta o cerinta pe deplin obiectiva, netinand cont de “calitatea intrinseca” a masinilor in anumite cazuri, ducand astfel la discriminarea autovehiculelor produse in alte state membre.
 
“Modul in care este formulata legislatia romaneasca pare a avea un efect protectionist la nivelul industriei nationale a autovehiculelor noi”, sustine Comisia.
 
Toate masinile noi inmatriculate pentru prima oara in perioada fixata, care intra direct pe piata masinilor de ocazie, circula fara a fi taxate pentru poluare.
 
Pe de alta parte, masinile de o calitate asemanatoare, care urmeaza sa fie inregistrate in Romania in aceeasi perioada, dar nu pentru prima data, intrand in concurenta directa cu produsele nationale, vor face obiectul unor taxe substantiale.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Programul Rabla 2020: Cum puteti profita la maxim?
Programul Rabla 2020: Cum puteti profita la maxim?

Renault, Ford, Dacia, Toyota, Volkswagen, Nissan, Suzuki sunt pe primele locuri la intalnirile cu click-urile clientilor la cautarea pe Google dupa “programul Rabla 2020” intr-un an in care, in premiera, si posesorii de motociclete vechi pot aplica pentru schimbarea lor cu unele noi, chiar cu unele electrice.

11 Mai 2020 | Auto

Conso te ajuta sa obtii finantari auto prin OTP Leasing
Conso te ajuta sa obtii finantari auto prin OTP Leasing

Conso a extins sectiunea de Leasing auto, prin adaugarea unui nou partener, OTP Leasing. Compania ofera finantari in leasing auto pentru persoane juridice, clientii putand solicita finantare direct de pe Conso.

6 Noiembrie 2019 | Auto

Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare
Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare

Programul Rabla Clasic a primit fonduri suplimentare in valoare de 130 milioane lei, din care se vor putea acorda aproximativ 20.000 de noi prime de casare.

19 August 2019 | Auto

Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica
Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica

Dualtron X depaseste orice trotineta electrica existenta pana acum pe piata din Romania, atingand o viteza maxima de 100 km/h si avand o autonomie de pana la 150 km.

2 August 2019 | Articol sponsorizat

Mai multe articole

Inapoi sus