Criza financiara a scumpit finantarile in leasing

Efectul crizei financiare se resimte si asupra companiilor de leasing, care au inceput sa fie mai atente in selectionarea clientilor. Limitarea accesului la sursele de finantare din strainatate a condus la o tendinta generala de crestere a dobanzilor la euro, cu aproape 2 puncte procentuale.
 
Pentru sectorul financiar, criza financiara a insemnat in principal limitarea accesului la imprumuturile din strainatate. Institutiile autohtone s-au trezit astfel in imposibilitatea de a atrage noi resurse pentru creditare.
 
Pentru a depasi aceste constrangeri, bancile s-au refugiat pe piata locala si au inceput sa atraga la dobanzi tot mai mari economiile companiilor si ale populatiei. In cazul firmelor de leasing, acest lucru nu este posibil, deoarece legea nu le permite sa atraga depozite.
 

Companiile se bazeaza pe sprijinul actionarilor

 
« In momentul de fata, limitarea accesului la sursele de finantare reprezinta o problema cu care se confrunta societatile de leasing », afirma Mihaela Mateescu, director general la Raiffeisen Leasing.
 
In aceste conditii, activitatea de leasing se va concentra pentru o perioada determinata in jurul jucatorilor, care reusesc sa atraga resurse care sa le permita continuarea activitatii, spune Dan Constantinescu, managing director la UniCredit Leasing.
 
Mateescu este de parere ca jucatorii care apartin unor grupuri financiar-bancare vor putea atrage resurse din grup, dar la costuri substantial sporite fata de prima jumatate a anului.
 
Seful Raiffeisen Leasing spune ca, pentru a-si asigura resurse de finantare, una dintre solutii este chiar monitorizarea mai atenta a rambursarilor la contractele existente.
 
In prezent, aproape toate companiile practica dobanzi mai mari decat in urma cu 2-3 luni. De exemplu, UniCredit Leasing a majorat dobanzile la finantarile auto in euro de la 8,5% la 9,75%, BCR Leasing - de la 8% la 9,5%, BRD Sogelease – de la 7,9% la 10,5%, iar Raiffeisen Leasing – de la 8,5% la peste 10%.
 
“Costurile de finantare au crescut odata cu deteriorarea situatiei internationale si a pozitiei tarii noastre in peisajul economic international. Astfel ca am fost nevoiti sa reflectam catre clienti o parte din aceste costuri”, explica Dan Constantinescu.
 

Finantari mai prudente

 
"Situatia curenta ne cere o abordare a tranzactiilor mai atenta si mai preventiva” spune Constantinescu. El subliniaza ca pentru a controla calitatea portofoliului, companiile pot cere un avans mai mare sau pot reduce perioada de rambursare.
 
“De asemenea, valoarea reziduala poate fi un element important al tranzactiei care sa permita clientilor nostrii sa beneficieze in urmatoarele luni de un cashflow pozitiv”, afirma Constantinescu.
 
Firmele de leasing sunt mult mai vigilente acum in analizarea cererilor de finantare. “Suntem foarte atenti in privinta clientilor, cui acordam finantari, in special, la firmele din domenii care sunt afectate de criza financiara. Altfel, daca o companie are un plan bun, un management eficient, care activeaza intr-un segment viabil, suntem deschisi la finantare », precizeaza Mihaela Mateescu.

Totodata, modificarile aduse de BNR regulamentului pentru credite a determinat ca suma imprumutata de populatie sa scada si in cazul contractelor de leasing.

O serie de companii de leasing obtinusera avizul bancii centrale pentru a acorda finantari in conditiile unui grad de indatorare mai ridicat. Noile modificari legislative au obligat insa companiile sa limiteze gradul de indatorare la 35%, pana cand vor obtine din nou avizul BNR.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Se strang nori negri pe cerul economiei romanesti
Se strang nori negri pe cerul economiei romanesti

Cu un deficit bugetar in crestere si cu dobanzi de refinantare a datoriei publice printre cele mai mari din Europa, cu un buget ale carui venituri merg aproape exclusiv pe plata salariilor si pensiilor, viitorul economiei romanesti nu suna deloc bine iar ajustarile dure ne pandesc dupa colt.

10 Septembrie 2020 | Auto

OTP Leasing lanseaza campania “6 luni perioada de gratie” pentru companii
OTP Leasing lanseaza campania “6 luni perioada de gratie” pentru companii

OTP Leasing Romania, cu o experienta de peste 12 ani in domeniul leasingului financiar, ramane un partener de incredere al afacerilor locale. Tinand cont de nevoile curente din mediul de business, OTP Leasing lanseaza o campanie pentru noile contracte de leasing menita sa sprijine relansarea activitatii economice.

6 Iulie 2020 | Articol sponsorizat

Programul Rabla 2020: Cum puteti profita la maxim?
Programul Rabla 2020: Cum puteti profita la maxim?

Renault, Ford, Dacia, Toyota, Volkswagen, Nissan, Suzuki sunt pe primele locuri la intalnirile cu click-urile clientilor la cautarea pe Google dupa “programul Rabla 2020” intr-un an in care, in premiera, si posesorii de motociclete vechi pot aplica pentru schimbarea lor cu unele noi, chiar cu unele electrice.

11 Mai 2020 | Auto

Conso te ajuta sa obtii finantari auto prin OTP Leasing
Conso te ajuta sa obtii finantari auto prin OTP Leasing

Conso a extins sectiunea de Leasing auto, prin adaugarea unui nou partener, OTP Leasing. Compania ofera finantari in leasing auto pentru persoane juridice, clientii putand solicita finantare direct de pe Conso.

6 Noiembrie 2019 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus