top banner

Si restantierii au drepturi

17 Iunie 2008 | Autor: Alexandra Popa

Cu toate ca meseria de recuperator de creante are implicatii sociale importante nu este inca reglementata de legislatia in vigoare. In octombrie 2007, s-au pus bazele unei asociatii care va stabili un set de reguli in piata si va supraveghea buna desfasurare a acestei activitati la nivelul membrilor sai.
 
Unul dintre cele mai importante demersuri ale Asociatiei de Management a Creantelor Comerciale (AMCC) il reprezinta elaborarea unui Cod de Conduita pe care fiecare membru va fi obligat sa il respecte. Printre prevederile acestui cod exista si precizari clare privind modul in care recuperatorii de creante trebuie sa abordeze relatia cu cei pe care incearca sa ii convinga sa isi plateasca datoriile.
 
De pilda, restantierii vor putea fi apelati telefonati numai intre anumite ore. Frecventa apelurilor nu trebuie sa fie conceputa drept deranjanta sau hartuitoare, fara insa ca prevederile codului sa definesca aceste concepte.
 
Colectorul trebuie sa fie politicos, sa clarifice toate nelamuririle pe care restantierul le poate avea si sa adune cat mai multe detalii legate de situatia sa financiara fara a folosi un limbaj agresiv sau vulgar.
 
Sub nici o forma nu se admite ca recuperatorul sa ameninte restantierul ca se vor lua masuri de executare silita a bunurilor aflate in proprietatea sa.
 
Problema hartuirii a fost abordata de catre banci chiar inainte infiintarea AMCC. "Prin contractul semnat intre firma de recuperare creante si banca se impune ce se poate vorbi la telefon si ce nu, iar toate notificarile sunt agreate de banca, astfel incat sa nu ii fie afectata imaginea in piata", declara Cristian Ionescu, presedintele AMCC si director general la Coface Romania.
 
Hot-line pentru rau-platnicii nemultumiti
 
Chiar si cu existenta acestor clauze impuse de banci, au existat totusi cazuri in care restantierii au recurs la gesturi disperate pentru ca erau agasati de recuperatori prea zelosi.
 
In viitorul apropiat, AMCC doreste sa puna la punct un sistem de tip Hot-Line, astfel ca datornicii sa poata suna pentru a face o plangere in cazul in care considera ca le-au fost incalcate drepturile.
 
Deoarece apelurile facute de recuperatori sunt inregistrate este foarte usor de demonstrat daca plangerea este intemeiata iar respectivul recuperator a incalcat sau nu prevederile de conduita asumate. Societatea de recuperare poate fi sanctionata sau chiar data afara din cadrul AMCC in cazul unei astfel de situatii. In prezent reclamatiile pot fi facute prin intermediul e-mailului, la adresa office@amcc.ro.
 
Recuperatorii vor sa colaboreze cu Biroul de Credit
 
Cristian Ionescu, presedintele Asociatiei de Management a Creantelor ComercialeAMCC doreste pe viitor sa colaboreze cu institutiile deja implicate in domeniul bancar. "Vom contacta ARB si Biroul de Credit in toamna pentru a le propune sa colaboram, in prima faza pentru a realiza un schimb de date", precizeaza presedintele AMCC. 
 
Se are in vedere si realizarea unei baze de date a restantierilor in care societatile de recuperare creante sa poate face schimb de informatii: "Exista persoane care au restante la mai multe banci dar, dintr-un motiv sau altul, sunt foarte greu de gasit. Astfel, daca o societate de recuperare obtine date de contact valide, informatia poate fi folosita si de restul societatilor", subliniaza Ionescu.
 
Bazele asociatiei au fost puse de catre trei companii dar pana la finalul lunii iunie se asteapta ca numarul acestora sa ajunga la opt-noua companii, care detin peste 60% din totalul piatei ca numar de angajati, urmand ca in septembrie sa aiba loc o noua sesiune de aderare.
 
Pentru a face parte din asociatie nu este necesara o anumita marime a afacerii ci indeplinirea criteriilor de calitate a activitatii si alinierea la prevederile impuse de Codul de Conduita. "Astfel, printre socitatile de management de creante care ni se vor alatura in iunie se numara si companii cu doar 4 angajati", a tinut sa precizeze Cristian Ionescu.
 
AMCC este membra Federatiaei Europene a Asociatilor Nationale de Colectare Creante, alaturi de asociatii similare din Germania, Franta sau Marea Britanie.
 

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Credite nevoi personale

Credite nevoi personale
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Credite nevoi personale

Alte Articole

Clientii IFN-urilor pot solicita scaderea dobanzilor

Clientii IFN-urilor pot solicita scaderea dobanzilor

Legea privind plafonarea dobanzilor in cazul creditelor acordate de IFN-uri si cesiunea de creante a intrat astazi in vigoare, iar o parte dintre debitori existenti pot solicita recalcularea costurilor totale.

11 Noi 2024 | Credite nevoi personale
ING Black Friday 2024: 30 de rate fără dobândă la eMag, reduceri la creditul de nevoi personale și cel ipotecar, un cadou la deschiderea cardului pentru copii, promoții la asigurări și în Bazar. Vezi toate ofertele

ING Black Friday 2024: 30 de rate fără dobândă la eMag, reduceri la creditul de nevoi personale și cel ipotecar, un cadou la deschiderea cardului pentru copii, promoții la asigurări și în Bazar. Vezi toate ofertele

ING Bank România anunță campania de Black Friday 2024, pentru al șaselea an consecutiv, ce se va desfășura în perioada 5-11 noiembrie. Dedicată persoanelor fizice, include oferte pentru creditul de nevoi personale, cardul de credit, cardul pentru copii de peste 10 ani, dar și pentru creditul ipotecar, asigurări și cashback la cumpărături. Ofertele sunt valabile atât pentru clienții existenți ai băncii, cât și pentru noii clienți.

06 Noi 2024 | Credite nevoi personale
Viva Credit: Află cum câștigi o iarnă fără grija facturilor!

Viva Credit: Află cum câștigi o iarnă fără grija facturilor!

Se întâmplă uneori ca două cheltuieli importante să apară în același timp, iar atunci te întrebi dacă mai ai forța necesară să găsești bani pentru amândouă. De exemplu, îți propui să-ți cumperi cauciucuri de iarnă, dar a doua zi te apucă o durere de măsea și trebuie neapărat să mergi la stomatolog. Pe care o rezolvi mai întâi? Cu Viva Credit, nu trebuie să alegi, pentru că le poți face față cu brio amândurora.

28 Oct 2024 | Credite nevoi personale
Vrei să te desparți responsabil de mobila veche sau de obiectele voluminoase?  ING și Viitor Plus îți arată cum să faci acest lucru

Vrei să te desparți responsabil de mobila veche sau de obiectele voluminoase? ING și Viitor Plus îți arată cum să faci acest lucru

Mobilier de grădină, uși, ferestre, saltele, electrocasnice nefuncționale, jucării imense și...multe alte obiecte așteaptă liniștite noua destinație după ce ai decis că nu îți mai sunt de folos. Te uiți la ele și nu știi ce să faci. Să le lași lângă pubela de gunoi nu este o opțiune, iar spațiu pentru depozitare suficient de mare nu ai. Dacă te regăsești în acest scenariu atât de comun, noua inițiativă a Viitor Plus și ING, prin programul Harta Reciclării, este ceea ce cauți.

26 Oct 2024 | Credite nevoi personale

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul