BCR baga pe gat clientilor servicii nesolicitate

Un client BCR s-a trezit abonat cu forta la un pachet de servicii. El a primit in februarie a.c. un plic care continea o cerere-contract, o fisa cu toate datele lui personale si un token gata activat. De atunci, banca refuza sa ii explice cum de a fost posibil incidentul, cine a fost de vina si ce sanctiuni au fost luate impotriva celor vinovati.
 
Cererea-contract de deschidere a “Pachetului Esential” de produse si servicii bancare atasate contului curent primita de Costel Grigore era completata manual de un consilier de retail de la sucursala Unirea a Bancii Comerciale Romane, semnata si stampilata de acesta. Cererea era insotita si de conditiile de functionare ale pachetului, in total nu mai putin de 30 de pagini tiparite.
 
Insa asta nu e totul. In afara de cererea-contract, in pachet se afla o fisa care continea absolut toate datele personale ale clientului (vezi document Fisa date personale). De la codul de identificare al clientului (CIC), folosit de BCR, nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, domiciliul si adresa de corespondenta, numarul de telefon, intrebarea secreta si raspunsul la aceasta, seria tokenului si statusul acestuia: Activ.
 

Clientul putea ramane fara bani in doar cateva secunde

 
Cu alte cuvinte, tokenul a fost transmis activat, in acelasi plic cu toate datele personale ale clientului. Mai mult, in acelasi plic se aflau si instructiunile de folosire ale tokenului care, conform clientului, mentionau si parola folosita la prima utilizare, si anume “0000”. Si datele dezvaluite in fisa din plic nu se opresc aici. Ea continea si codurile IBAN ale tuturor conturilor clientului, atat in lei cat si in valuta, precum si – incredibil! – soldul fiecarui cont in parte.
 
Mai mult, Costel Grigore sustine ca plicul (vezi document Plicul primit) putea fi extrem de usor deschis si apoi inchis la loc, astfel ca practic cel care l-a adus sau orice alta persoana putea sa foloseasca datele existente pentru a-i goli conturile – fie in beneficiu propriu, fie pentru a le transfera unei fundatii de caritate, spre exemplu.
 
In plus, ramane destul de neclar de ce clientul a primit plicul la locul de munca, si nu la domiciliu sau la adresa de corespondenta. Si asta in conditiile in care adresa de la locul de munca nu figura in fisa detinuta de banca!
 

BCR prefera tacerea in locul explicatiilor

 
Scandalizat de situatia in care s-a vazut pus, Costel Grigore s-a adresat sucursalei Unirea, care initiase “abonarea” sa fara voie la pachetul respectiv de servicii. La sesizarea scrisa depusa in data de 27.02, clientul a primit pe 20.03 un raspuns extrem de evaziv, care nu l-a multumit deloc.
 
“(...) va comunicam ca situatia a fost analizata, iar persoana responsabila de crearea acestei regretabile erori va fi sanctionata conform reglementarilor interne in vigoare la aceasta data. Va rugam sa apelati in continuare cu incredere la serviciile oferite de Banca Comerciala Romana”. Asa suna raspunsul primit, dupa aproape o luna, de la directoarea sucursalei BCR Unirea (vezi document Raspuns BCR).
 
Nici urma de explicatii sau chiar de scuze, asa cum ar fi fost cazul. Nici in scris, nici telefonic. “Am fost total nemultumit de raspunsul lor, as fi vrut sa stiu macar ca salariatul care a comis acel abuz nu mai lucreaza in sistemul bancar, pentru a repeta acelasi tip de comportament si cu altii. Si am revenit, atat la sucursala respectiva, cat si la Centrala bancii, insa la repetatele mele solicitari nu am primit nici macar un telefon sau un email, nu mai vorbesc de un raspuns scris sau de o invitatie la banca pentru a mi se explica cum de a fost posibila aceasta situatie”, ne-a declarat Costel Grigore.
 
La aproape 8 luni de cand clientul a fost pus de banca in aceasta situatie incredibila, reprezentantii BCR continua sa aleaga tacerea in locul explicatiilor. Cele 9 intrebari cuprinse in solicitarea Conso.ro au ramas si ele fara raspuns, la fel ca si cererile lui Costel Grigore.
 
Tocmai pentru ca asemenea situatii sa poata fi cunoscute de toti cei interesati si sa nu mai poata fi tinute in sertar, Conso.ro a pus de curand la dispozitia cititorilor sai sectiunea Vocea Clientului. Toti cei care au ceva de spus legat de relatia cu orice institutie financiara, bancara sau nebancara – si speram sa fie destui si cei care au de povestit experiente pozitive – sunt invitati sa-si impartaseasca experienta celorlalte zeci de mii de cititori care ne citesc in fiecare saptamana.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Carduri


Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda
Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda

Transfond ofera posibilitatea initierii de plati intre doua conturi deschise la banci diferite utilizand doar numarul de telefon mobil al beneficiarului platii, fara sa fie nevoie si de codul IBAN al acestuia.

29 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul
Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul

Exista mai multe oferte de reduceri pentru posesorii de carduri de debit, care nici nu implica costuri asociate, precum emiterea cardului si administrarea contului curent.

22 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?
Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?

Dupa ce ne-au propus sa ocolim cardul platind la POS-uri direct cu telefonul, bancile merg mai departe incercand sa elimine cardul si la retragerea de numerar de la ATM.

28 August 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Ce sanse are telefonul in lupta cu cardul pentru plati?
Ce sanse are telefonul in lupta cu cardul pentru plati?

Numarul bancilor care ofera aplicatii de plata ce permit utilizarea telefonului in locul cardului este in crestere. Mai ramane doar ca si cel al utilizatorilor sa aiba o dinamica asemanatoare pe termen lung.

30 Iulie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Mai multe articole

GHIDURI


Carduri de credit

Cardul de credit reprezinta un imprumut aflat permanent la dispozitia clientului. Limita de credit este calculata pe baza unei proceduri numita scoring. In general, limita maxima de credit poate ajunge pana la 5.000 euro sau echivalentul in moneda nationala. Cum se calculeaza scoringul, diferentele dintre carduri de debit si carduri de credit, peri

Carduri de debit

Cu ajutorul unui card de debit poti avea acces oricand la banii propii din contul de la banca. Cardul de debit are insa de oferit mai mult decat retragerea de numerar. Cea mai importanta functie a sa este plata cumparaturilor la comercianti. Pentru tranzactiile efectuate in Romania nu se plateste nici un comision. Ce servicii suplimentare ofera car

Carduri premium

Cardurile premium reprezinta o categorie privilegiata de instrumente de plata, care sunt acordate clientilor cu venituri ridicate. Limita de credit este mult mai mare si poate ajunge pana la 100.000 euro, fata de numai 5.000 euro, cat ofera in general cardurile de credit standard. Cui se adreseaza cardurile premium, care sunt tipurile de carduri, c

Carduri cu cip

Cardul cu cip este un card bancar - de credit sau de debit - care are incorporat un microcip. Acesta a fost conceput pentru a conferi tranzactiilor cu carduri mai multa siguranta si rapiditate. Cat de sigure sunt cardurile cu cip, ce tehnologie are in spate si cum schimba cipul modul in care se plateste cu cardul in Ghidul Carduri cu cip.

Cumparaturi online cu cardul

Inainte sa faceti cumparaturi online trebuie sa va asigurati ca aveti cardul activat pentru utilizare online. Dupa activarea cardului, este recomandata inrolarea cardurilor in sistemul 3D Secure. Ponturi pentru cumparaturi sigure si toate informatiile despre carduri acceptate pentru cumparaturi, tranzactii online si inrolarea cardului in Ghidul Cum

Vacanta cu cardul in strainatate

Atunci cand mergem in vacanta este recomandat sa nu plecam cu toti banii de care avem nevoie in portofel. Cardurile bancare ne protejeaza mai bine banii. Cardul de credit este recomandat cu prioritate, pentru ca ofera o serie de beneficii suplimentare. Totul despre tipul de card potrivit in vacanta, ce comisioane apar la tranzactiile din afara tari

Inapoi sus