Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Cum se resimt dotarile suplimentare in rata lunara?


Atunci cand se achizitioneaza o masina noua, cumparatorii sunt tentati sa adauge tot mai multe dotari, mai ales daca autoturismul se plateste in rate. Conso analizeaza cum este afectata rata lunara de nivelul de echipare si cat de mult se va rambursa in total pe parcursul contractelor de leasing.
 
Ca si in cazul creditelor auto, cel mai bun mod de a compara costul ofertelor de leasing este prin intermediul dobanzii anuale efective (DAE), un indicator obiectiv care include atat rata dobanzii, comisioanele solicitate la acordare, cat si orice alt tip de comision lunar sau anual. In general, diferentele intre rata dobanzii si DAE nu sunt foarte mari, insa exista si exceptii. Pe piata auto din Romania, nivelul DAE se situeaza undeva intre 8% si 14% in functie de diferiti factori, precum si in functie de societatea de leasing.
 
De cele mai multe ori, achizitionarea unei masini in sistem de leasing necesita plata unui avans minim, nivelul acestuia incadrandu-se intre 15% si 50%. Un avans mai mic usureaza accesul la finantare si permite cumparatorilor sa se indrepte chiar spre masini cu nivele de echipare mai bune.
 
Din acest punct de vedere, este util de stiu cu cat se modifica rata lunara in functie de nivelul de echipare al masinii. Sa consideram un autoturism al carui pret este de 12.000 euro, cu toate taxele. Daca se plateste un avans de 15% si se alege o perioada de finantare de 3 ani, rata lunara ajunge undeva in jurul valorii de 320 euro, suma totala de rambursat fiind de aproximativ 11.550 euro.
 
Presupunand ca un nivel superior de echipare ar adauga 1.000 euro la valoarea initiala a masinii, avansul ramanand tot 1.800 euro, rata lunara ar suferi o crestere cu aproximativ 30 euro, in timp ce suma ramasa de rambursat s-ar ridica in jurul a 12.800 euro.
 
Asadar, desi diferenta este de 1.000 euro intre cele doua niveluri de echipare, aceasta adauga in contul sumei ramase de rambursat in jur de 1.100-1.200 euro, in functie de rata dobanzii.
 
Insa, daca perioada de rambursare se extinde de la 3 la 5 ani – atunci clientul va plati mai multa dobanda, suma totata de rambursat fiind cu 1.000 euro mai mare. Pentru un termen de 10 ani – maximul acceptat de societatile de leasing – clientul va ajunge sa plateasca in total peste 16.000 euro.
 
Nu trebuie insa uitat ca plata unui avans mai mare face ca ratele lunare sa scada, avantajele urmand a fi resimtite ulterior. Clientii trebuie sa tina cont ca utilizarea masinii presupune costuri suplimentare, nu numai cu combustibilul, ci si cu asigurarile si reviziile periodice. Astfel, este recomandat ca bugetul familial sa nu epuizat doar cu plata ratelor la leasing. Iar, in cazul in care ratele se dovedesc a fi prea mari raportate la venituri, poate ar fi mai bine ca decizia de cumparare a masinii sa fie amanata cu cateva luni, pentru a acumula un avans mai important.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare
Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare

Programul Rabla Clasic a primit fonduri suplimentare in valoare de 130 milioane lei, din care se vor putea acorda aproximativ 20.000 de noi prime de casare.

19 August 2019 | Auto

Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica
Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica

Dualtron X depaseste orice trotineta electrica existenta pana acum pe piata din Romania, atingand o viteza maxima de 100 km/h si avand o autonomie de pana la 150 km.

2 August 2019 | Articol sponsorizat

Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus