Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Taxa de prima inmatriculare devine ecologica

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Daca la inceput s-a plecat de la ideea unei taxe care sa impulsioneze achizitia de masini noi, avand in vedere ca tara noastra dispune de un parc auto destul de batran, acum s-a ajuns la varianta unei taxe ecologice care sa protejeze mediul si asa mult prea sufocat de traficul urban.
 
Comisia Europeana a declansat in luna martie a anului trecut procedurile legale pentru actionarea in justie a tarii noastre din cauza taxei de prima inmatriculare. In luna noiembrie, acestea au intrat in a doua faza, premergatoare actionarii tarii noastre la Curtea Europeana de Justitie, autoritatile romane avand la dispozitie numai doua luni din acel moment pentru a rezolva situatia. Asadar, executivul a pus la punct un nou mod de calcul al taxei, sperand ca oficialii europeni vor fi de acord cu modificarile propuse.
 
Propunerea este ca aceasta taxa sa se calculeze in functie de capacitatea cilindrica a autovehiculului achizitionat, de vechimea lui si de normele de poluare. Astfel, cu cat masina este mai veche si capacitate cilindrica mai mare, implicit poluand mai mult, nivelul taxei creste. Noua procedura pe care oficialii Guvernului o propun are la baza un mod de calcul legat de capacitatea de poluare a masinii pe intreaga durata de viata.
 
Cu toate ca se plecase de la ideea impulsionarii achizitiei de masini noi, modificarile aduse formulei de calcul vor aduce reduceri de doar cateva procente in cazul taxei platite pentru o masina noua, in timp ce pentru masinile cu vechime de peste 20 ani, nivelul va scadea cu pana la 90%. In concluzie, se renunta la ideea unei taxe pentru innoirea parcului auto in favoarea celei ecologice.
 
Conform noii teorii, o masina cu o vechime de peste 5 ani, chiar daca detine un certificat de poluare Euro 2, are durata de viata mai redusa, in timp ce un automobil nou cu Euro 4 va fi folosit pe o perioada mai mare de timp, poluand mai mult. Pentru a evidentia diferentele, putem lua in considerare un automobil cu o capacitate cilindrica in intervalul 1.600 cm3 – 2000 cm3 care detine certificat de poluare Euro 4 si un acelasi tip de automobil care detine certificat de poluare Euro 2. In primul caz, reducerea aplicata va fi de aproximativ 40%, in timp ce in cel de-al doilea caz, taxa va scadea cu pana la 80%.
 
In concluzie, chiar daca autoritatile au facut modificari asupra taxei de prima inmatriculare, cei care doresc cumpararea unei masini vor fi nevoiti in continuare sa o achite. Mai avantajati, in cazul in care se aproba aceste modificari, vor fi cei care nu isi doresc achizitionarea unui autoturism nou.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu. Citeste mai mult

Tichetele Rabla se epuizeaza rapid. Cate mai sunt disponibile?

Primele de casare din programul Rabla se epuizeaza rapid. La mai putin de o saptamana de la suplimentarea bugetului alocat programului, au fost inregistrate aproximativ 11.000 de rezervari, din partea persoanelor fizice. Astfel, mai sunt disponibile aproximativ 15.000 prime de casare pentru aceasta categorie, anunta AFM. Citeste mai mult

Opinii recente

de Focsani Florin

"BRD refuza sa efectueze o rambursare anticipata par?iala de 2000 Eur ptr un credit PrimaCasa . Motivul comunicat telefonic: „ Norma interna nu permite, ..."

Facebook