Importurile de masini ieftine se atenueaza in timp

Pe masura ce populatia va incepe sa castige mai bine, masinile second hand ieftine cumparate din import vor fi inlocuite cu unele noi, se arata intr-un raport realizat de grupul UniCredit. Datele privind vanzarile din primele 9 luni ale anului 2007 confirma inceputul unei astfel de tendinte in statele mai dezvoltate.
 
Studiul UniCredit precizeaza ca in Bulgaria si Polonia vanzarile de masini noi sunt puternic concurate de piata second hand. Autorii considera insa ca importurile de masini uzate este un fenomen pe termen scurt care nu ar trebui sa ingrijoreze producatorii. Pe masura ce piata de masini second hand se satureaza, iar nivelul de trai al populatiei creste, posesorii de autoturisme vor incepe sa aprecieze mai mult siguranta si functionarea mai buna pe care o ofera o masina noua decat pretul mai scazut. Astfel, tot mai multe persoane isi vor schimba in timp masinile vechi cu alte noi, asa cum se intampla in Occident. Vanzarile din primele 9 luni din 2007 arata inceputul unei astfel de tendinte in Cehia, unde vanzarile de masini noi au sporit cu 10%. De asemenea, in Polonia, s-a observat o crestere cu 25%, dupa ce in 2004-2006, piata a mers inapoi.
 
Rusia este vazuta ca fiind tara cu cel mai mare potential pentru vanzarea de noi masini, dat fiind populatia numeroasa si estimarile optimiste privind cresterea economica. De asemenea, « Romania este una dintre cele mai atractive tari deoarece arata performante bune pentru fiecare indicator folosit in analiza noastra », spun autorii studiul.
 
Marile companii isi doresc deschiderea de fabrici in zona, nu numai pentru a fi aproape de cumparatori, ci si pentru a cunoaste cat mai bine cerintele si posibilitatile pietelor, fapt ce constituie un mare avantaj in fata competitorilor. Numarul total de masini inmatriculate in regiunea Europei Centrale si de Est a atins pragul de 45 de milioane, tarile din aceasta zona fiind vazute deja ca principale piete potentiale pentru vanzarea de automobile.
 
Un alt motiv pentru care companiile incep sa se axeze pe aceasta zona este acela ca media de autovehicule la 100 de locuitori este de 20, in timp ce in Europa de Vest s-a depasit deja pragul de 50 de masini la 100 de locuitori.
 
In majoritatea tarilor din Europa Centrala si de Est, fabricarea de automobile a devenit parte importanta din productia totala de mijloace de transport si echipamente, se arata in studiul realizat de grupul UniCredit. Acest lucru poate fi observat si din cresterea constanta a ponderii productiei de automobile in totalul productiei industriale, care aproape s-a dublat de la 5,8% in anul 2000, la aproximativ 10% in prezent.
 
In tarile mai mici, ca Cehia, Ungaria sau Slovacia, industria automobilelor este extrem de bine dezvoltata, depasind pragul de 10% si ajungand chiar in jurul a 12% din totalul productiei industriale. Romania insa, alaturi Turcia sau Polonia, fiind tari mai mari, au resimtit un impact mai putin puternic decat majoritatea, contributia industriei automobilistice fiind intre 6% si 8%. Cu toate aceastea insa, fenomenul este extrem de benefic pentru economiile nationale, dovedindu-se a fi un real suport pentru dezvoltarea acestora. Dintre tarile incluse in studiu, doar Bulgaria si Croatia nu produc masini, ci se limiteaza la fabricarea de diverse componente.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele
Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele

Autoritatile au majorat sumele alocate programelor Rabla pentru autoturisme si electrocasnice vechi si au crescut primele de casare.

25 Martie 2021 | Auto

O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor
O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor

Randamentele oferite populatiei in februarie sunt cu 0,2-0,25 puncte procentuale sub cele aferente titlurilor din ianuarie, pentru scadente comparabile, iar fata de februarie 2020 scaderea depaseste un punct procentual.

8 Februarie 2021 | Auto

Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele
Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele

In aceasta luna se pot subscrie titluri de stat atat prin Trezorerie, cat si prin bancile si brokerii care intermediaza listarea la bursa a acestor instrumente.

19 Noiembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus