Taxa speciala a suparat Comisia Europeana

Comisia Europeana a inceput o investigatie interna privind legalitatea introducerii in Romania a taxei speciale pentru prima inmatriculare in tara a autovehiculelor. Autoritatile romane au cateva luni la dispozitie pentru a schimba cadrul legal. In caz contrar, exista riscul sa fie declansata procedura pentru incalcarea Tratatului UE.

Dupa ultimul raport de tara din septembrie 2006, Ministerul Integrarii Europene (MIE) a purtat discutii aprinse cu Directia Generala de Taxe din cadrul Comisiei Europene asupra mai multor aspecte ale sistemului fiscal romanesc, inclusiv taxa speciala auto. In luna decembrie 2006, MIE a trimis o solicitare Ministerului Finantelor Publice, prin care cerea solutionarea acestei probleme.

De altfel, inca din perioada in care se adopta codul fiscal pentru anul 2007, Comisia Europeana critica efectele de discriminare pe care le produceau taxele auto in alte state membre ale UE. Acest lucru nu a influentat decizia ministrului de finante, care a sustinut introducerea taxei speciale.

La finele anului trecut, Comisia Europeana a demarat o actiune juridica impotriva Poloniei. Disputa era legata in acest caz de testele de drum obligatorii pentru automobilele second hand, inainte de prima inmatriculare. De asemenea, Comisia Europeana a inaintat o alta actiune impotriva Finlandei, pe motiv ca taxa de inmatriculare pentru masinile rulate, importate din alte state membre ale UE, este discriminatorie.

Sulfina Barbu, ministrul mediului, a afirmat, conform Mediafax, ca aria de cuprindere a taxei a fost intentionat extinsa si la nivelul masinilor noi, pentru a nu incalca regulile UE. Totodata, ministrul mediului a criticat Parlamentul pentru faptul ca a dus valoarea taxei la un nivel aproape dublu, fata de cat se stabilise initial. In faza de proiect, nivelul taxei ajungea pana la un maxim de 3.500 euro, iar dupa ce a trecut de Parlament, s-a ajuns pana la 7.500 euro.

« Principiul nostru era simplu: daca vrei sa iei o masina de 3.000 euro, mai platesti vreo 2.000 euro taxe, asa ca mai bine ia-ti una noua de 5.000 euro si mai platesti cateva sute. Asa cum arata insa acum, taxa nu mai corespunde logicii initiale : aceea ce a-i incuraja pe oameni sa ia masini cat mai noi si implicit, cat mai putin poluante », a declarat Sulfina Barbu, potrivit Mediafax. Ea a adaugat ca dupa consultarile avute cu Ministerul de Finante, se va lua o decizie cu privire la modul in care taxa va fi aliniata la cerintele europene.

Sulfina Barbu a precizat ca singura contributie a ministerului la aparitia acestei taxe a fost o propunere inaintata unui grup de lucru, din care mai faceau parte reprezentanti ai Ministerului de Finante si ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor
O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor

Randamentele oferite populatiei in februarie sunt cu 0,2-0,25 puncte procentuale sub cele aferente titlurilor din ianuarie, pentru scadente comparabile, iar fata de februarie 2020 scaderea depaseste un punct procentual.

8 Februarie 2021 | Auto

Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele
Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele

In aceasta luna se pot subscrie titluri de stat atat prin Trezorerie, cat si prin bancile si brokerii care intermediaza listarea la bursa a acestor instrumente.

19 Noiembrie 2020 | Auto

Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet
Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet

In contextul in care deplasarea clientilor la sediul asiguratorului este mai dificila in actualul context epidemiologic, companiile de asigurari au pus la dispozitia clientilor platforme online prin care isi pot raporta daunele. Iata cateva exemple

4 Noiembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus