Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Taxa speciala a suparat Comisia Europeana


Comisia Europeana a inceput o investigatie interna privind legalitatea introducerii in Romania a taxei speciale pentru prima inmatriculare in tara a autovehiculelor. Autoritatile romane au cateva luni la dispozitie pentru a schimba cadrul legal. In caz contrar, exista riscul sa fie declansata procedura pentru incalcarea Tratatului UE.


Dupa ultimul raport de tara din septembrie 2006, Ministerul Integrarii Europene (MIE) a purtat discutii aprinse cu Directia Generala de Taxe din cadrul Comisiei Europene asupra mai multor aspecte ale sistemului fiscal romanesc, inclusiv taxa speciala auto. In luna decembrie 2006, MIE a trimis o solicitare Ministerului Finantelor Publice, prin care cerea solutionarea acestei probleme.

De altfel, inca din perioada in care se adopta codul fiscal pentru anul 2007, Comisia Europeana critica efectele de discriminare pe care le produceau taxele auto in alte state membre ale UE. Acest lucru nu a influentat decizia ministrului de finante, care a sustinut introducerea taxei speciale.

La finele anului trecut, Comisia Europeana a demarat o actiune juridica impotriva Poloniei. Disputa era legata in acest caz de testele de drum obligatorii pentru automobilele second hand, inainte de prima inmatriculare. De asemenea, Comisia Europeana a inaintat o alta actiune impotriva Finlandei, pe motiv ca taxa de inmatriculare pentru masinile rulate, importate din alte state membre ale UE, este discriminatorie.

Sulfina Barbu, ministrul mediului, a afirmat, conform Mediafax, ca aria de cuprindere a taxei a fost intentionat extinsa si la nivelul masinilor noi, pentru a nu incalca regulile UE. Totodata, ministrul mediului a criticat Parlamentul pentru faptul ca a dus valoarea taxei la un nivel aproape dublu, fata de cat se stabilise initial. In faza de proiect, nivelul taxei ajungea pana la un maxim de 3.500 euro, iar dupa ce a trecut de Parlament, s-a ajuns pana la 7.500 euro.

« Principiul nostru era simplu: daca vrei sa iei o masina de 3.000 euro, mai platesti vreo 2.000 euro taxe, asa ca mai bine ia-ti una noua de 5.000 euro si mai platesti cateva sute. Asa cum arata insa acum, taxa nu mai corespunde logicii initiale : aceea ce a-i incuraja pe oameni sa ia masini cat mai noi si implicit, cat mai putin poluante », a declarat Sulfina Barbu, potrivit Mediafax. Ea a adaugat ca dupa consultarile avute cu Ministerul de Finante, se va lua o decizie cu privire la modul in care taxa va fi aliniata la cerintele europene.

Sulfina Barbu a precizat ca singura contributie a ministerului la aparitia acestei taxe a fost o propunere inaintata unui grup de lucru, din care mai faceau parte reprezentanti ai Ministerului de Finante si ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.


Distribuie articolul




Alte articole

Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

Citeste mai mult
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

Citeste mai mult
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

Citeste mai mult

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

Citeste mai mult