Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

Taxa speciala a suparat Comisia Europeana

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Comisia Europeana a inceput o investigatie interna privind legalitatea introducerii in Romania a taxei speciale pentru prima inmatriculare in tara a autovehiculelor. Autoritatile romane au cateva luni la dispozitie pentru a schimba cadrul legal. In caz contrar, exista riscul sa fie declansata procedura pentru incalcarea Tratatului UE.

Dupa ultimul raport de tara din septembrie 2006, Ministerul Integrarii Europene (MIE) a purtat discutii aprinse cu Directia Generala de Taxe din cadrul Comisiei Europene asupra mai multor aspecte ale sistemului fiscal romanesc, inclusiv taxa speciala auto. In luna decembrie 2006, MIE a trimis o solicitare Ministerului Finantelor Publice, prin care cerea solutionarea acestei probleme.

De altfel, inca din perioada in care se adopta codul fiscal pentru anul 2007, Comisia Europeana critica efectele de discriminare pe care le produceau taxele auto in alte state membre ale UE. Acest lucru nu a influentat decizia ministrului de finante, care a sustinut introducerea taxei speciale.

La finele anului trecut, Comisia Europeana a demarat o actiune juridica impotriva Poloniei. Disputa era legata in acest caz de testele de drum obligatorii pentru automobilele second hand, inainte de prima inmatriculare. De asemenea, Comisia Europeana a inaintat o alta actiune impotriva Finlandei, pe motiv ca taxa de inmatriculare pentru masinile rulate, importate din alte state membre ale UE, este discriminatorie.

Sulfina Barbu, ministrul mediului, a afirmat, conform Mediafax, ca aria de cuprindere a taxei a fost intentionat extinsa si la nivelul masinilor noi, pentru a nu incalca regulile UE. Totodata, ministrul mediului a criticat Parlamentul pentru faptul ca a dus valoarea taxei la un nivel aproape dublu, fata de cat se stabilise initial. In faza de proiect, nivelul taxei ajungea pana la un maxim de 3.500 euro, iar dupa ce a trecut de Parlament, s-a ajuns pana la 7.500 euro.

« Principiul nostru era simplu: daca vrei sa iei o masina de 3.000 euro, mai platesti vreo 2.000 euro taxe, asa ca mai bine ia-ti una noua de 5.000 euro si mai platesti cateva sute. Asa cum arata insa acum, taxa nu mai corespunde logicii initiale : aceea ce a-i incuraja pe oameni sa ia masini cat mai noi si implicit, cat mai putin poluante », a declarat Sulfina Barbu, potrivit Mediafax. Ea a adaugat ca dupa consultarile avute cu Ministerul de Finante, se va lua o decizie cu privire la modul in care taxa va fi aliniata la cerintele europene.

Sulfina Barbu a precizat ca singura contributie a ministerului la aparitia acestei taxe a fost o propunere inaintata unui grup de lucru, din care mai faceau parte reprezentanti ai Ministerului de Finante si ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Legea care limiteaza zona de actiune a radarelor, contestata la CCR

Legea care prevede ca radarele Politiei Rutiere pot fi amplasate doar pe masini marcate si in zone presemnalizate a fost contestata de care presedintele Klaus Iohannis la Curtea Constitutionala. Printre altele, seful statului afirma daca legea incalca „dreptul la viata, precum si dreptul la integritate fizica si psihica ale persoanei”. Citeste mai mult

Termenul pentru plata amenzii auto la jumatate se prelungeste!

Cei care au de platit amenzi contraventionale auto, pot beneficia de reducerea la jumatate mai mult timp, incepand din a doua jumatate a lunii august. Daca pana acum aveau la dispozitie 48 de ore, noul termen este de 15 zile. Legea care reglementeaza acest aspect a fost modificata si publicata in Monitorul Oficial. Citeste mai mult

Opinii recente

de Adelina Macoviciuc

"Intre OTP si camatari nu e nicio diferenta, nici de atitudine, nici de transparenta, nici de dobanzi si incep sa cred ca nici ..."

Facebook