UE sustine competitia dintre service-urile auto

Dupa achizitionarea unui autoturism, cumparatorii sunt obligati sa apeleze la un numar restrans de service-uri autorizate. Acest lucru se intampla deoarece producatorii nu pun la dispozitia operatorilor independenti informatiile tehnice necesare pentru a repara vehiculele sofisticate fabricate in prezent, afirma reprezentantii Comisiei Europene.

In 2002, UE a introdus o reglementare pentru a stimula competitia in domeniul auto. In baza acestei modificari, dealerii auto au castigat dreptul de a putea vinde branduri aflate in competitie. Inainte, acest lucru era posibil doar daca producatorii erau de acord. Drept urmare, intre 2002 si 2004, ponderea dealerilor care vindeau mai multe branduri s-a extins de la 11% la 17%.

Un alt obiectiv al reglementarilor introduse in 2002 a fost de a stimula competitia in sfera reparatiilor auto. ?Regulamentul 1400/2002 a permis service-urilor autorizate sa se concentreze pe oferirea de servicii post-vanzare, fara sa fie obligate sa vanda noi autoturisme. In plus, atat timp cat service-ul indeplineste criteriile calitative impuse de producator, acesta trebuie admis intr-un sistem selectiv pentru a oferi servicii post vanzare?, a mentionat recent intr-o conferinta la Bruxelles, Neelie Kroes, comisar pentru Politica Concurentiei la Comisia Europeana.

Potrivit unui studiu realizat de London Economics, numarul service-urilor autorizate in UE a scazut de la 43.000 in 1997 la 40.000 in 2002, iar ulterior dupa introducerea noului regulament, a crescut pana la 50.000 in 2004. Astfel, competitia intre reparatorii autorizati s-a consolidat, cu efecte benefice asupra posesorilor de autoturisme.

Totodata, Comisia Europeana a dorit sa stimuleze si concurenta dintre service-urile autorizate si cele independente, domeniu unde s-a realizat cel mai mic progres.
?Acesti operatori pot oferi consumatorilor alternative, deoarece pot avea structuri de cost diferite. Insa, ei pot concura doar daca au acces la informatiile tehnice specifice fiecarui brand pentru a repara un autoturism. Investigatiile noastre asupra a patru producatori au insa confirmat probleme reale: prea putine informatii sunt furnizate si accesul la ele este foarte greu? afirma Neelie Kroes.

De asemenea, nici in domeniul pieselor de schimb, competitia nu este suficient de puternica, precizeaza Kroes. In baza regulamentului 1400/2002, service-urile autorizate au dreptul sa achizitioneze si alte piese de schimb decat cele originale, cu conditia sa respecte aceleasi criterii de calitate si de brand. In plus, producatorii de piese au castigat dreptul de a vinde piese si sub propriul brand. Cu toate acestea, service-urile autorizate obtin intre 87% si 95% dintre piese de la producatorii de autoturisme, iar producatorii de piese nu si-au extins vanzarile sub propiul brand asa cum era de asteptat.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Cum poti deveni actionar la cel mai mare transportator fluvial de marfuri pe Dunare
Cum poti deveni actionar la cel mai mare transportator fluvial de marfuri pe Dunare

Din 24 mai si pana pe 4 iunie investitorii pot subscrie actiuni aferente ofertei publice Transport Trade Services (TTS) la un pret cuprins intre 19 si 21 lei/actiune. Elemente cheie: PER de 13, indatorare redusa, stabilizare a cotatiilor post IPO, suma minima de participare 5.040 lei.

24 Mai 2021 | Auto

Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele
Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele

Autoritatile au majorat sumele alocate programelor Rabla pentru autoturisme si electrocasnice vechi si au crescut primele de casare.

25 Martie 2021 | Auto

O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor
O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor

Randamentele oferite populatiei in februarie sunt cu 0,2-0,25 puncte procentuale sub cele aferente titlurilor din ianuarie, pentru scadente comparabile, iar fata de februarie 2020 scaderea depaseste un punct procentual.

8 Februarie 2021 | Auto

Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus