Service-urile auto dezvaluie capcanele dosarelor de dauna


O asociatie ce reprezinta service-urile auto a dezvaluit capcanele cu care pagubitii se confrunta atunci cand incearca sa isi repare masina pe RCA emis de Astra si Carpatica Asig.


Asociatia Societatilor Auto de Service-uri Independente (ASSAI) a aratat ca Astra si Carpatica Asig apeleaza la diverse tactici pentru a forta consumatorii sa accepte despagubiri mai mici.

Astra forteaza reparatia in regie proprie

La Astra Asigurari, de exemplu, clientul isi face mai intai constatarea la asigurator si se programeaza apoi la service. In urmatoarele 48 ore, e informat de asigurator sa i s-a virat in cont o suma de bani ce reprezinta despagubirea. Suma respectiva acopera numai 25% din costul real al reparatiilor, afirma ASSAI.

Conform legii, daca pagubitul nu anunta in termen de 30 zile asiguratorul ca suma de bani nu este suficienta, se considera ca a fost despagubit corect.

In aceste situatii, ASSAI recomanda pagubitilor ca acestia sa returneze suma respectiva societatii de asigurare si sa o infomeze ca nu e de acord ca despagubirea sa fie platita in contul sau, ci direct in contul unitatii reparatoare, in baza facturilor si devizelor de reparatie. In cazul in care societatea nu achita reparatia in termen de 10 zile, atunci trebuie depusa o reclamatie la ASF.

Carpatica trage de timp pentru a pune presiune pe pagubiti


La Carpatica Asig, pagubitii au parte de alte capcane. Asiguratorul efectueaza constatarea, dar nu elibereaza nota de constatare timp de 3 saptamani, precizeaza ASSAI. Dupa acest interval, pagubitul este informat ca i s-a aprobat dosarul de dauna, insa trebuie sa se incadreze intr-o suma derizorie, care nu acopera costul real al reparatiilor.

Ulterior, clientul merge in service cu nota de constatare pentru a-si repara masina. In urmatoarele 2-3 saptamani, asiguratorul nu raspunde insa la solicitarile service-ului care cere aprobarea pentru lista de piese avariate ce trebuie inlocuite. In acest interval, asiguratorul suna din nou pagibitul si ii propune o suma ceva mai mare. Conform ASSAI, in 80% dintre cazuri pagubitii se resemnaeaza cu o oferta putin imbunatatita.

In cazul in care clientul refuza oferta imbunatatita, dupa 3 saptamani, asiguratorul trimite service-ului acceptul pentru lista de piese avariate si achita apoi partial reparatia, informeaza ASSAI. Pentru ca pagubitul sa isi primeasca integral despagubirea este nevoie sa faca reclamatie la ASF.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Asigurari


Generali permite notificarea online a daunelor auto
Generali permite notificarea online a daunelor auto

Generali Asigurari a introdus un formular pe propriul website, prin care asiguratii sau persoanele pagubite pot notifica producerea unei daune.

23 Octombrie 2019 | Asigurari

Asigurare Casco cu fransiza garantata de prieteni
Asigurare Casco cu fransiza garantata de prieteni

Un nou tip de asigurare Casco este disponibil pentru consumatori, prin care costul cu fransiza poate fi impartit cu prietenii. In acest fel, prima de asigurare scade.

16 Iulie 2019 | Asigurari

Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO
Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO

Proprietarii de masini care vor sa detina o singura polita de asigurare, cu protectie totala, au la dispozitie un astfel de produs. Este vorba de o asigurare care cuprinde polita RCA, la care se pot adauga optiuni specifice asigurarii CASCO, de la cele de baza, la varianta full.

26 Februarie 2019 | Asigurari

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?
Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) reprezinta o cheltuiala obligatorie pentru posesorii de autoturism. Aceasta, insa, poate fi mai mare sau mai mica, pentru acelasi tip de masina, in functie de comportamentul soferului la volan. Diferenta se stabileste dupa aplicarea sistemului bonus-malus. Cum obtii reducerea maxima?

5 Decembrie 2018 | Asigurari

Mai multe articole

Inapoi sus