Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Service-urile auto dezvaluie capcanele dosarelor de dauna

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

O asociatie ce reprezinta service-urile auto a dezvaluit capcanele cu care pagubitii se confrunta atunci cand incearca sa isi repare masina pe RCA emis de Astra si Carpatica Asig.

Asociatia Societatilor Auto de Service-uri Independente (ASSAI) a aratat ca Astra si Carpatica Asig apeleaza la diverse tactici pentru a forta consumatorii sa accepte despagubiri mai mici.

Astra forteaza reparatia in regie proprie

La Astra Asigurari, de exemplu, clientul isi face mai intai constatarea la asigurator si se programeaza apoi la service. In urmatoarele 48 ore, e informat de asigurator sa i s-a virat in cont o suma de bani ce reprezinta despagubirea. Suma respectiva acopera numai 25% din costul real al reparatiilor, afirma ASSAI.

Conform legii, daca pagubitul nu anunta in termen de 30 zile asiguratorul ca suma de bani nu este suficienta, se considera ca a fost despagubit corect.

In aceste situatii, ASSAI recomanda pagubitilor ca acestia sa returneze suma respectiva societatii de asigurare si sa o infomeze ca nu e de acord ca despagubirea sa fie platita in contul sau, ci direct in contul unitatii reparatoare, in baza facturilor si devizelor de reparatie. In cazul in care societatea nu achita reparatia in termen de 10 zile, atunci trebuie depusa o reclamatie la ASF.

Carpatica trage de timp pentru a pune presiune pe pagubiti


La Carpatica Asig, pagubitii au parte de alte capcane. Asiguratorul efectueaza constatarea, dar nu elibereaza nota de constatare timp de 3 saptamani, precizeaza ASSAI. Dupa acest interval, pagubitul este informat ca i s-a aprobat dosarul de dauna, insa trebuie sa se incadreze intr-o suma derizorie, care nu acopera costul real al reparatiilor.

Ulterior, clientul merge in service cu nota de constatare pentru a-si repara masina. In urmatoarele 2-3 saptamani, asiguratorul nu raspunde insa la solicitarile service-ului care cere aprobarea pentru lista de piese avariate ce trebuie inlocuite. In acest interval, asiguratorul suna din nou pagibitul si ii propune o suma ceva mai mare. Conform ASSAI, in 80% dintre cazuri pagubitii se resemnaeaza cu o oferta putin imbunatatita.

In cazul in care clientul refuza oferta imbunatatita, dupa 3 saptamani, asiguratorul trimite service-ului acceptul pentru lista de piese avariate si achita apoi partial reparatia, informeaza ASSAI. Pentru ca pagubitul sa isi primeasca integral despagubirea este nevoie sa faca reclamatie la ASF.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Drepturi suplimentare pentru consumatorii de asigurari din Romania

Consumatorii de asigurari din Romania vor beneficia de o atentie sporita din partea distribuitorilor de asigurari, fie companii sau intermediari. Legea de transpunere a Directivei privind distributia de asigurari IDD (Insurance Distribution Directive), care contine drepturi suplimentare pentru clienti, a fost adoptata, in sfarsit, de Parlament. Citeste mai mult

Tarifele RCA ar putea creste din nou

Pretul asigurarilor obligatorii auto ar putea sa creasca din nou in aceasta iarna, avertizeaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI). Acest risc este iminent daca va fi eliminat plafonul de 25% pentru cheltuielile administrative ale firmelor de asigurari, masura solicitata de asiguratori. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalina Ipati Constantinescu

"Am avut un împrumut la Onnen care s-a cesionat la cei de la Tbi Credit. În data de 5. 10. 2018 am achitat suma comunicata ..."

Facebook