Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Primele litigii solutionate de SAL-Fin, din asigurari


Solutionarea alternativa a litigiilor incepe sa dea rezultate si in domeniul financiar non-bancar. Entitatea care se ocupa de medierea conflictelor dintre consumatorii din asigurari, piata de capital si pensii private si profesionistii din aceste piete (SAL-Fin) anunta solutionarea pe cale amiabila a primelor doua litigii.


Primul litigiu a avut ca obiect nemultumirea unui asigurat cu privire la oferta asiguratorului in ceea ce priveste cuantumul despagubirii acordate intr-un dosar de dauna auto.

Al doilea dosar a vizat solicitarea unui consumator privind plata unei penalitati de catre societatea de asigurare, aferenta instrumentarii dosarului de dauna pentru avarierea partiala a autovehiculului.

In cele doua litigii s-a mers pe solutie impusa

”Litigiile au fost solutionate in 29 de zile si, respectiv, 51 de zile, termene care au inceput sa curga de la data la care SAL-Fin a primit dosarul complet al reclamatiei si a fost desemnat conciliatorul. Procedura aleasa a fost procedura de impunere a unei solutii, iar derularea concilierilor a fost facuta in prezenta partilor”, se mentioneaza in comunicatul citat.

In document se mentioneaza ca hotararile date de conciliatori nu au fost atacate in termenul legal de 15 zile calendaristice de la data comunicarii, drept pentru care se considera acceptate de parti si, prin urmare, se constituie de drept cu titlu executoriu.

Potrivit SAL-Fin, accesul la acest tip de serviciu este gratuit pentru consumatori si se realizeaza prin exprimarea voluntara a acestei optiuni in scris, direct la sediul entitatii, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare.

Consumatorul trebuie sa incerce mai intai concilierea cu comerciantul

Inainte de a apela la aceasta procedura, insa, consumatorul trebuie sa faca dovada ca au incercat in prealabil sa solutioneze litigiul direct cu comerciantul in cauza.

”In cazul in care pentru solutionarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate si apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicita”, se mai arata in comunicatul citat.


Totodata, in document se mentioneaza faptul ca solutionarea litigiilor ce pot aparea intre consumatori si entitatile pietei asigurarilor, ale pietei de capital sau ale sistemului pensiilor private autorizate, reglementate si/sau supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) este realizata de catre unul dintre conciliatorii independenti si impartiali inscrisi in Registrul Conciliatorilor.

”Acesta este constituit din persoane fizice cu pregatire si experinta profesionala atat in domeniul pietelor financiare non-bancare, cat si al solutionarii litigiilor pe cai alternative”, se subliniaza in comunicat.

ASF a infiintat SAL-Fin in urma transpunerii in legislatia nationala a unei Directive Europene care impune aceste solutii pentru consumatori, prin Ordonanta de Guvern 38/2015.

Entitatea a inceput sa functioneze in vara acestui an si are rolul de a reduce numarul litigiilor dintre consumatorii si societatile din pietele mentionate care ajung in tribunal.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Asigurari


Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO
Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO

Proprietarii de masini care vor sa detina o singura polita de asigurare, cu protectie totala, au la dispozitie un astfel de produs. Este vorba de o asigurare care cuprinde polita RCA, la care se pot adauga optiuni specifice asigurarii CASCO, de la cele de baza, la varianta full.

26 Februarie 2019 | Asigurari

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?
Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) reprezinta o cheltuiala obligatorie pentru posesorii de autoturism. Aceasta, insa, poate fi mai mare sau mai mica, pentru acelasi tip de masina, in functie de comportamentul soferului la volan. Diferenta se stabileste dupa aplicarea sistemului bonus-malus. Cum obtii reducerea maxima?

5 Decembrie 2018 | Asigurari

Drepturi suplimentare pentru consumatorii de asigurari din Romania

Consumatorii de asigurari din Romania vor beneficia de o atentie sporita din partea distribuitorilor de asigurari, fie companii sau intermediari. Legea de transpunere a Directivei privind distributia de asigurari IDD (Insurance Distribution Directive), care contine drepturi suplimentare pentru clienti, a fost adoptata, in sfarsit, de Parlament.

20 Septembrie 2018 | Asigurari

Tarifele RCA ar putea creste din nou

Pretul asigurarilor obligatorii auto ar putea sa creasca din nou in aceasta iarna, avertizeaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI). Acest risc este iminent daca va fi eliminat plafonul de 25% pentru cheltuielile administrative ale firmelor de asigurari, masura solicitata de asiguratori.

8 August 2018 | Asigurari

Mai multe articole