Primele litigii solutionate de SAL-Fin, din asigurari

Solutionarea alternativa a litigiilor incepe sa dea rezultate si in domeniul financiar non-bancar. Entitatea care se ocupa de medierea conflictelor dintre consumatorii din asigurari, piata de capital si pensii private si profesionistii din aceste piete (SAL-Fin) anunta solutionarea pe cale amiabila a primelor doua litigii.

Primul litigiu a avut ca obiect nemultumirea unui asigurat cu privire la oferta asiguratorului in ceea ce priveste cuantumul despagubirii acordate intr-un dosar de dauna auto.

Al doilea dosar a vizat solicitarea unui consumator privind plata unei penalitati de catre societatea de asigurare, aferenta instrumentarii dosarului de dauna pentru avarierea partiala a autovehiculului.

In cele doua litigii s-a mers pe solutie impusa

”Litigiile au fost solutionate in 29 de zile si, respectiv, 51 de zile, termene care au inceput sa curga de la data la care SAL-Fin a primit dosarul complet al reclamatiei si a fost desemnat conciliatorul. Procedura aleasa a fost procedura de impunere a unei solutii, iar derularea concilierilor a fost facuta in prezenta partilor”, se mentioneaza in comunicatul citat.

In document se mentioneaza ca hotararile date de conciliatori nu au fost atacate in termenul legal de 15 zile calendaristice de la data comunicarii, drept pentru care se considera acceptate de parti si, prin urmare, se constituie de drept cu titlu executoriu.

Potrivit SAL-Fin, accesul la acest tip de serviciu este gratuit pentru consumatori si se realizeaza prin exprimarea voluntara a acestei optiuni in scris, direct la sediul entitatii, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare.

Consumatorul trebuie sa incerce mai intai concilierea cu comerciantul

Inainte de a apela la aceasta procedura, insa, consumatorul trebuie sa faca dovada ca au incercat in prealabil sa solutioneze litigiul direct cu comerciantul in cauza.

”In cazul in care pentru solutionarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate si apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicita”, se mai arata in comunicatul citat.


Totodata, in document se mentioneaza faptul ca solutionarea litigiilor ce pot aparea intre consumatori si entitatile pietei asigurarilor, ale pietei de capital sau ale sistemului pensiilor private autorizate, reglementate si/sau supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) este realizata de catre unul dintre conciliatorii independenti si impartiali inscrisi in Registrul Conciliatorilor.

”Acesta este constituit din persoane fizice cu pregatire si experinta profesionala atat in domeniul pietelor financiare non-bancare, cat si al solutionarii litigiilor pe cai alternative”, se subliniaza in comunicat.

ASF a infiintat SAL-Fin in urma transpunerii in legislatia nationala a unei Directive Europene care impune aceste solutii pentru consumatori, prin Ordonanta de Guvern 38/2015.

Entitatea a inceput sa functioneze in vara acestui an si are rolul de a reduce numarul litigiilor dintre consumatorii si societatile din pietele mentionate care ajung in tribunal.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Prabusirea City Insurance-efecte asupra asiguratilor si pagubitilor
Prabusirea City Insurance-efecte asupra asiguratilor si pagubitilor

Cu prime subscrise de aproape 500 milioane euro anul trecut si nu mai putin de 45% din piata RCA (20% din cea a asigurarilor generale), prabusirea City Insurance zguduie sistemul financiar local.

20 Septembrie 2021 | Asigurari

Pretul politelor RCA se poate ajusta in perioada urmatoare
Pretul politelor RCA se poate ajusta in perioada urmatoare

Problemele cu care se confrunta liderul pietei asigurarilor RCA, City Insurance, companie care si-a crescut agresiv cota de piata in principal pe baza unor preturi mici ale politei de asigurare, vor putea conduce la repozitionari din partea principalilor jucatori.

12 August 2021 | Asigurari

Cu asigurarea storno recuperezi banii dintr-un sejur neefectuat
Cu asigurarea storno recuperezi banii dintr-un sejur neefectuat

Daca asigurarile de calatorie acopera riscurile pe care le poti intampina la destinatie, o asigurare storno te protejeaza in cazul in care, dintr-un motiv sau altul, nu mai poti pleca de acasa.

29 Iulie 2021 | Asigurari

Asigurarile facultative de locuinta vin cu “meserias” la pachet
Asigurarile facultative de locuinta vin cu “meserias” la pachet

Companiile de asigurari au inteles ca in aceasta perioada gasirea unui profesionist pentru lucrari urgente in locuinta nu e tocmai usoara si asigura asistenta tehnica la domiciliu, in limitele unei anumite sume, in cazul producerii evenimentelor asigurate.

19 Mai 2021 | Asigurari

Mai multe articole

GHIDURI


Asigurari RCA

Polita de asigurare pentru raspundere civila auto (RCA) este obligatorie pentru posesorii de autoturisme. Prin intermediul ei, se acorda despagubiri pentru prejudiciile produse prin accidente, din culpa soferului care a condus autovehiculul. Totul despre RCA, limite de despagubire, valoarea despagubirilor, ce faci in caz de accident, bonus-malus si

Asigurari de viata

O asigurare de viata este o modalitate de a ne proteja financiar, pe noi sau familia noastra, in cazul producerii unor riscuri specifice, in schimbul platii unei prime de asigurare. Care sunt riscurile acoperite, cine are nevoie de o asigurare de viata, avantaje si exceptii in Ghidul complet Asigurari de viata.

Inapoi sus