Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Mii de persoane reclama probleme la plata daunelor pentru politele RCA


Peste 8.000 de persoane au facut reclamatii in 2010 cu privire la modul in care au fost solutionate dosarele de dauna la politele RCA. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu vede insa motive de ingrijorare, cu toate ca in majoritatea cazurilor investigate, autoritatea a schimbat verdictul initial, dand dreptate clientilor.


Dupa ce Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a facilitat transmiterea reclamatiilor de catre clienti, numarul plangerilor a inceput sa creasca, in special, in zona asigurarilor de raspundere civila auto (RCA).

Clientii au de cele mai multe ori dreptate

In 2009, CSA a primit 4.000 de reclamatii despre dosarele de dauna deschise la politele RCA, iar in 80% din cazuri, clientii aveau dreptate. In 2010, plangerile au continuat sa creasca ajungand la 5.300. Dintre acestea, 3.083 au fost intemeiate, a precizat Angela Toncescu, presedintele CSA. Prin urmare, in aproape 60% dintre cazuri, clientii au fost nedreptatiti.

Chiar daca ponderea reclamatiilor solutionate favorabil a scazut fata de 2009, procentul este inca extrem de mare, ceea ce sugereaza existenta unor disfunctionalitati in modul in care sunt solutionate dosarele de dauna.

In afara de reclamatiile depuse direct la CSA, pagubitii depun plangeri si direct la societatile de asigurare. Tinand cont si de acestea, numarul total al reclamatiilor pentru politele RCA ajunge la 8.400 in 2010, adica 2,4% din totalul dosarelor de dauna avizate in cursul anului trecut.

Un tarif mic poate face probleme mari

Cu toate acestea, conducerea CSA se limiteaza sa declare ca societatile de asigurare sunt solide si solvabile si detin rezerve suficiente pentru a acoperi daunele avizate.

In acest timp, anumite societati de asigurare practica tarife scazute, pentru a atrage clienti, iar cand vine vorba sa achite despagubiri, pun clientii in situatii extrem de neplacute.

Nu degeaba, FMI avertiza in raportul de evaluare a sectorului financiar din februarie 2010, ca tarifele la asigurarile RCA sunt nesustenabile in anumite cazuri. Evident, atunci cand ai metode proprii prin care controlezi daunele, tarifele devin adecvate, fiind mai mult decat suficiente chiar si pentru rezervele cerute de CSA.


Distribuie articolul




Alte articole

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) reprezinta o cheltuiala obligatorie pentru posesorii de autoturism. Aceasta, insa, poate fi mai mare sau mai mica, pentru acelasi tip de masina, in functie de comportamentul soferului la volan. Diferenta se stabileste dupa aplicarea sistemului bonus-malus. Cum obtii reducerea maxima?

Citeste mai mult

Drepturi suplimentare pentru consumatorii de asigurari din Romania

Consumatorii de asigurari din Romania vor beneficia de o atentie sporita din partea distribuitorilor de asigurari, fie companii sau intermediari. Legea de transpunere a Directivei privind distributia de asigurari IDD (Insurance Distribution Directive), care contine drepturi suplimentare pentru clienti, a fost adoptata, in sfarsit, de Parlament.

Citeste mai mult

Tarifele RCA ar putea creste din nou

Pretul asigurarilor obligatorii auto ar putea sa creasca din nou in aceasta iarna, avertizeaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI). Acest risc este iminent daca va fi eliminat plafonul de 25% pentru cheltuielile administrative ale firmelor de asigurari, masura solicitata de asiguratori.

Citeste mai mult

Un sfert din despagubirile RCA, platite cu intarziere

Durata medie de plata a despagubirilor catre asiguratii RCA a scazut, in primul trimestru al acestui an. Insa, cu toate acestea, aproape un sfert din despagubiri sunt platite cu intarziere, reiese din datele publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

Citeste mai mult