Harababura in raportarea reclamatiilor la asigurari

Societatile de asigurare au obligatia sa prezinte pe site-urile proprii o statistica a numarului de petitii pe care clientii le-au depus catre CSA. Legislatia prevede structura dupa care trebuie publicate aceste statistici, dar fiecare societate a interpretat indicatorii cum a crezut de cuviinta, astfel ca datele nu sunt comparabile.


Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a dispus printr-un ordin din 2012 ca fiecare societate de asigurare sa isi informeze clientii, printr-o pagina dedicata pe propriul website asupra numarului de reclamatii si petitii pe care clientii le-au depus la CSA.

Statistica trebuie sa cuprinda date din anul precedent, precum si cele mai recente trei luni. 

De asemenea, pe langa numarul de petitii inregistrate, societatile trebuie sa ofere detalii despre numarul total de petitii intemeiate, numarul de petitii intemeiate referitoare la dosare de dauna, respectiv dosare de dauna achitate, precum si numarul de petitii finalizate nefavorabil.

Datele nu pot fi interpretate de clienti

Clientii care ar dori sa isi formeze o imagine de ansamblu asupra pietei sau ar dori sa compare doua societati de asigurare in functie de numarul clientilor nemultumiti, se afla in fata unei situatii imposibile.

Societatile de asigurare au interpretat diferit indicatorii solicitati prin legislatie astfel incat datele privind numarul de petitii intemeiate poate insemna pentru o societate “numarul de reclamatii solutionate in favoarea clientilor”, in timp ce pentru alte societate cifrele trecute in tabel au o cu totul alta semnificatie.

Mai mult, niciuna dintre societatile de asigurare nu ofera detalii, explicatii sau definitii cu privire la indicatorii utilizati.

Este adevarat, nici ordinul CSA nu este mai clar si nu ofera definitii cu privire la ceea ce ar trebui sa reflecte statisticile. Ordinul cuprinde o definitie generala a petitiei, respectiv orice reclamatie sau sesizare prin care un asigurat isi exprima nemultumirea.

Chiar si asa insa, din mai 2012 si pana in prezent, se pare ca CSA nu a observat diferentele de interpretare a datelor si nici societatile de asigurare nu au venit sa ceara lamuriri. 

Cat de multi reclamanti au societatile de asigurare?

Daca ar fi sa adunam totusi numarul total de petitii prezentate de societatile de asigurare, in luna ianuarie, 1.276 de clienti au facut reclamatii la CSA. Totalul nu include si reclamatiile facute de clientii Carpatica Asig, deoarece site-ul societatii de asigurare, si implicit statisticile oferite clientilor, sunt indisponibile, dar include reclamatiile clientilor Asirom, Omniasig, Groupama, Generalli Asigurari, Allianz Tiriac, Astra, Uniqa si Euroins.

Cele mai multe reclamatii s-au facut impotriva Astra Asigurari, 359 petitii depuse, si Euroins, cu 424 petitii catre CSA.

Cele mai putine reclamatii s-au depus impotriva Allianz, respectiv 21, Generalli Asigurari, cu 23 petitii, si Groupama, cu 27 de petitii.

Mai interesant este insa numarul de petitii solutionate nefavorabil, prin care se poate presupune ca se raporteaza numarul de clientii carora CSA nu le-a dat dreptate.

Conform datelor prezentate de societatile de asigurare, cu exceptia Carpatica, numarul acestora se ridica la 276, respectiv 21,6% din total. In concluzie, peste 88% dintre clientii care au depus o petitie la CSA au primit o solutionare pozitiva.

Procentul cel mai ridicat se regaseste in cazul Astra Asigurari, unde din 359 de petitii doar 2 clienti nu au avut dreptate, si in cazul Euroins, unde din 424 de petitii, doar 8 au fost solutionate nefavorabil.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Asigurarea Carte Verde se tipareste pe hartie alba
Asigurarea Carte Verde se tipareste pe hartie alba

Politele de asigurare Carte Verde se tiparesc pe suport de hartie alba, incepand cu data de 1 iulie 2020, indiferent daca asigurarea se elibereaza impreuna cu polita RCA sau separat.

1 Iulie 2020 | Asigurari

Conso te ajuta sa cumperi online cel mai bun RCA
Conso te ajuta sa cumperi online cel mai bun RCA

Conso a introdus un nou serviciu, prin care ajuta consumatorii sa cumpere online cea mai buna asigurare RCA. Noua platforma compara ofertele in timp real si asista utilizatorii in procesul de luare a deciziei.

24 Iunie 2020 | Asigurari

Groupama introduce inspectia de risc la RCA
Groupama introduce inspectia de risc la RCA

Groupama a introdus inspectia de risc pentru soferii care au avut o intrerupere a politei RCA si vor sa o reinoiasca la acelasi asigurator. Ramane de vazut in ce masura aceasta decizie va genera un trend in piata.

12 Iunie 2020 | Asigurari

Romania, lider in topul daunelor auto in regiune
Romania, lider in topul daunelor auto in regiune

Rata daunalitatii s-a inrautatit in tara noastra in 2019, in linie cu regiunea, dar cu o dinamica superioara. Daunele platite in 2019 reprezentau peste 80% din primele brute subscrise pe segmentul RCA, in timp ce media in regiune se plaseaza aproape de 60%.

4 Iunie 2020 | Asigurari

Mai multe articole

Inapoi sus