top banner

Harababura in raportarea reclamatiilor la asigurari

14 Februarie 2013 | Autor: Alexandra Popa

Societatile de asigurare au obligatia sa prezinte pe site-urile proprii o statistica a numarului de petitii pe care clientii le-au depus catre CSA. Legislatia prevede structura dupa care trebuie publicate aceste statistici, dar fiecare societate a interpretat indicatorii cum a crezut de cuviinta, astfel ca datele nu sunt comparabile.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a dispus printr-un ordin din 2012 ca fiecare societate de asigurare sa isi informeze clientii, printr-o pagina dedicata pe propriul website asupra numarului de reclamatii si petitii pe care clientii le-au depus la CSA.
Statistica trebuie sa cuprinda date din anul precedent, precum si cele mai recente trei luni. 
De asemenea, pe langa numarul de petitii inregistrate, societatile trebuie sa ofere detalii despre numarul total de petitii intemeiate, numarul de petitii intemeiate referitoare la dosare de dauna, respectiv dosare de dauna achitate, precum si numarul de petitii finalizate nefavorabil.
Datele nu pot fi interpretate de clienti
Clientii care ar dori sa isi formeze o imagine de ansamblu asupra pietei sau ar dori sa compare doua societati de asigurare in functie de numarul clientilor nemultumiti, se afla in fata unei situatii imposibile.
Societatile de asigurare au interpretat diferit indicatorii solicitati prin legislatie astfel incat datele privind numarul de petitii intemeiate poate insemna pentru o societate “numarul de reclamatii solutionate in favoarea clientilor”, in timp ce pentru alte societate cifrele trecute in tabel au o cu totul alta semnificatie.
Mai mult, niciuna dintre societatile de asigurare nu ofera detalii, explicatii sau definitii cu privire la indicatorii utilizati.
Este adevarat, nici ordinul CSA nu este mai clar si nu ofera definitii cu privire la ceea ce ar trebui sa reflecte statisticile. Ordinul cuprinde o definitie generala a petitiei, respectiv orice reclamatie sau sesizare prin care un asigurat isi exprima nemultumirea.
Chiar si asa insa, din mai 2012 si pana in prezent, se pare ca CSA nu a observat diferentele de interpretare a datelor si nici societatile de asigurare nu au venit sa ceara lamuriri. 
Cat de multi reclamanti au societatile de asigurare?
Daca ar fi sa adunam totusi numarul total de petitii prezentate de societatile de asigurare, in luna ianuarie, 1.276 de clienti au facut reclamatii la CSA. Totalul nu include si reclamatiile facute de clientii Carpatica Asig, deoarece site-ul societatii de asigurare, si implicit statisticile oferite clientilor, sunt indisponibile, dar include reclamatiile clientilor Asirom, Omniasig, Groupama, Generalli Asigurari, Allianz Tiriac, Astra, Uniqa si Euroins.
Cele mai multe reclamatii s-au facut impotriva Astra Asigurari, 359 petitii depuse, si Euroins, cu 424 petitii catre CSA.
Cele mai putine reclamatii s-au depus impotriva Allianz, respectiv 21, Generalli Asigurari, cu 23 petitii, si Groupama, cu 27 de petitii.
Mai interesant este insa numarul de petitii solutionate nefavorabil, prin care se poate presupune ca se raporteaza numarul de clientii carora CSA nu le-a dat dreptate.
Conform datelor prezentate de societatile de asigurare, cu exceptia Carpatica, numarul acestora se ridica la 276, respectiv 21,6% din total. In concluzie, peste 88% dintre clientii care au depus o petitie la CSA au primit o solutionare pozitiva.
Procentul cel mai ridicat se regaseste in cazul Astra Asigurari, unde din 359 de petitii doar 2 clienti nu au avut dreptate, si in cazul Euroins, unde din 424 de petitii, doar 8 au fost solutionate nefavorabil.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Asigurări RCA

Asigurări RCA
  • Alegi cea mai bună asigurare
  • Plătești online cu cardul
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Asigurari

Alte Articole

Constatarea amiabila va fi usurata printr-o aplicatie de mobil

Constatarea amiabila va fi usurata printr-o aplicatie de mobil

Posesorii de polite RCA implicati in accidente usoare vor putea din 17 octombrie sa trimita in format electronic formularul de constatare amiabila catre asiguratori printr-o aplicatie denumita chiar “Amiabila”.

13 Oct 2022 | Asigurari
Piata RCA se stabilizeaza la un nivel ridicat al primelor

Piata RCA se stabilizeaza la un nivel ridicat al primelor

Sumele platite de persoanele fizice pentru politele RCA au fost in usoara scadere la jumatatea anului, dupa cresterile explozive din trecut. Pentru companii, cresterea continua.

30 Sep 2022 | Asigurari
Politele RCA cumparate online vor fi mai ieftine

Politele RCA cumparate online vor fi mai ieftine

Modificarile aduse normei 20/2017 vizand asigurarile auto ce vor intra in vigoare in septembrie introduc posibilitatea diferentierii tarifelor in functie de modul de vanzare al acestora-online sau fizic.

24 Aug 2022 | Asigurari
Asiguratii City Insurance trebuie sa incheie urgent alte polite RCA

Asiguratii City Insurance trebuie sa incheie urgent alte polite RCA

Potrivit ASF, politele RCA emise de City Insurance inceteaza de drept pe 11 mai 2022, chiar daca scadenta lor depaseste data mentionata, iar detinatorii acestora trebuie sa incheie noi asigurari pana atunci, altfel risca amenzi sau, si mai grav, sa plateasca daunele produse din propriul buzunar.

03 Mai 2022 | Asigurari

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul