Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Harababura in raportarea reclamatiilor la asigurari


Societatile de asigurare au obligatia sa prezinte pe site-urile proprii o statistica a numarului de petitii pe care clientii le-au depus catre CSA. Legislatia prevede structura dupa care trebuie publicate aceste statistici, dar fiecare societate a interpretat indicatorii cum a crezut de cuviinta, astfel ca datele nu sunt comparabile.


Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a dispus printr-un ordin din 2012 ca fiecare societate de asigurare sa isi informeze clientii, printr-o pagina dedicata pe propriul website asupra numarului de reclamatii si petitii pe care clientii le-au depus la CSA.

Statistica trebuie sa cuprinda date din anul precedent, precum si cele mai recente trei luni. 

De asemenea, pe langa numarul de petitii inregistrate, societatile trebuie sa ofere detalii despre numarul total de petitii intemeiate, numarul de petitii intemeiate referitoare la dosare de dauna, respectiv dosare de dauna achitate, precum si numarul de petitii finalizate nefavorabil.

Datele nu pot fi interpretate de clienti

Clientii care ar dori sa isi formeze o imagine de ansamblu asupra pietei sau ar dori sa compare doua societati de asigurare in functie de numarul clientilor nemultumiti, se afla in fata unei situatii imposibile.

Societatile de asigurare au interpretat diferit indicatorii solicitati prin legislatie astfel incat datele privind numarul de petitii intemeiate poate insemna pentru o societate “numarul de reclamatii solutionate in favoarea clientilor”, in timp ce pentru alte societate cifrele trecute in tabel au o cu totul alta semnificatie.

Mai mult, niciuna dintre societatile de asigurare nu ofera detalii, explicatii sau definitii cu privire la indicatorii utilizati.

Este adevarat, nici ordinul CSA nu este mai clar si nu ofera definitii cu privire la ceea ce ar trebui sa reflecte statisticile. Ordinul cuprinde o definitie generala a petitiei, respectiv orice reclamatie sau sesizare prin care un asigurat isi exprima nemultumirea.

Chiar si asa insa, din mai 2012 si pana in prezent, se pare ca CSA nu a observat diferentele de interpretare a datelor si nici societatile de asigurare nu au venit sa ceara lamuriri. 

Cat de multi reclamanti au societatile de asigurare?

Daca ar fi sa adunam totusi numarul total de petitii prezentate de societatile de asigurare, in luna ianuarie, 1.276 de clienti au facut reclamatii la CSA. Totalul nu include si reclamatiile facute de clientii Carpatica Asig, deoarece site-ul societatii de asigurare, si implicit statisticile oferite clientilor, sunt indisponibile, dar include reclamatiile clientilor Asirom, Omniasig, Groupama, Generalli Asigurari, Allianz Tiriac, Astra, Uniqa si Euroins.

Cele mai multe reclamatii s-au facut impotriva Astra Asigurari, 359 petitii depuse, si Euroins, cu 424 petitii catre CSA.

Cele mai putine reclamatii s-au depus impotriva Allianz, respectiv 21, Generalli Asigurari, cu 23 petitii, si Groupama, cu 27 de petitii.

Mai interesant este insa numarul de petitii solutionate nefavorabil, prin care se poate presupune ca se raporteaza numarul de clientii carora CSA nu le-a dat dreptate.

Conform datelor prezentate de societatile de asigurare, cu exceptia Carpatica, numarul acestora se ridica la 276, respectiv 21,6% din total. In concluzie, peste 88% dintre clientii care au depus o petitie la CSA au primit o solutionare pozitiva.

Procentul cel mai ridicat se regaseste in cazul Astra Asigurari, unde din 359 de petitii doar 2 clienti nu au avut dreptate, si in cazul Euroins, unde din 424 de petitii, doar 8 au fost solutionate nefavorabil.


Distribuie articolul




Alte articole

Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO

Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO

Proprietarii de masini care vor sa detina o singura polita de asigurare, cu protectie totala, au la dispozitie un astfel de produs. Este vorba de o asigurare care cuprinde polita RCA, la care se pot adauga optiuni specifice asigurarii CASCO, de la cele de baza, la varianta full.

Citeste mai mult
Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) reprezinta o cheltuiala obligatorie pentru posesorii de autoturism. Aceasta, insa, poate fi mai mare sau mai mica, pentru acelasi tip de masina, in functie de comportamentul soferului la volan. Diferenta se stabileste dupa aplicarea sistemului bonus-malus. Cum obtii reducerea maxima?

Citeste mai mult

Drepturi suplimentare pentru consumatorii de asigurari din Romania

Consumatorii de asigurari din Romania vor beneficia de o atentie sporita din partea distribuitorilor de asigurari, fie companii sau intermediari. Legea de transpunere a Directivei privind distributia de asigurari IDD (Insurance Distribution Directive), care contine drepturi suplimentare pentru clienti, a fost adoptata, in sfarsit, de Parlament.

Citeste mai mult

Tarifele RCA ar putea creste din nou

Pretul asigurarilor obligatorii auto ar putea sa creasca din nou in aceasta iarna, avertizeaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI). Acest risc este iminent daca va fi eliminat plafonul de 25% pentru cheltuielile administrative ale firmelor de asigurari, masura solicitata de asiguratori.

Citeste mai mult