Harababura in raportarea reclamatiilor la asigurari

Societatile de asigurare au obligatia sa prezinte pe site-urile proprii o statistica a numarului de petitii pe care clientii le-au depus catre CSA. Legislatia prevede structura dupa care trebuie publicate aceste statistici, dar fiecare societate a interpretat indicatorii cum a crezut de cuviinta, astfel ca datele nu sunt comparabile.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a dispus printr-un ordin din 2012 ca fiecare societate de asigurare sa isi informeze clientii, printr-o pagina dedicata pe propriul website asupra numarului de reclamatii si petitii pe care clientii le-au depus la CSA.

Statistica trebuie sa cuprinda date din anul precedent, precum si cele mai recente trei luni. 

De asemenea, pe langa numarul de petitii inregistrate, societatile trebuie sa ofere detalii despre numarul total de petitii intemeiate, numarul de petitii intemeiate referitoare la dosare de dauna, respectiv dosare de dauna achitate, precum si numarul de petitii finalizate nefavorabil.

Datele nu pot fi interpretate de clienti

Clientii care ar dori sa isi formeze o imagine de ansamblu asupra pietei sau ar dori sa compare doua societati de asigurare in functie de numarul clientilor nemultumiti, se afla in fata unei situatii imposibile.

Societatile de asigurare au interpretat diferit indicatorii solicitati prin legislatie astfel incat datele privind numarul de petitii intemeiate poate insemna pentru o societate “numarul de reclamatii solutionate in favoarea clientilor”, in timp ce pentru alte societate cifrele trecute in tabel au o cu totul alta semnificatie.

Mai mult, niciuna dintre societatile de asigurare nu ofera detalii, explicatii sau definitii cu privire la indicatorii utilizati.

Este adevarat, nici ordinul CSA nu este mai clar si nu ofera definitii cu privire la ceea ce ar trebui sa reflecte statisticile. Ordinul cuprinde o definitie generala a petitiei, respectiv orice reclamatie sau sesizare prin care un asigurat isi exprima nemultumirea.

Chiar si asa insa, din mai 2012 si pana in prezent, se pare ca CSA nu a observat diferentele de interpretare a datelor si nici societatile de asigurare nu au venit sa ceara lamuriri. 

Cat de multi reclamanti au societatile de asigurare?

Daca ar fi sa adunam totusi numarul total de petitii prezentate de societatile de asigurare, in luna ianuarie, 1.276 de clienti au facut reclamatii la CSA. Totalul nu include si reclamatiile facute de clientii Carpatica Asig, deoarece site-ul societatii de asigurare, si implicit statisticile oferite clientilor, sunt indisponibile, dar include reclamatiile clientilor Asirom, Omniasig, Groupama, Generalli Asigurari, Allianz Tiriac, Astra, Uniqa si Euroins.

Cele mai multe reclamatii s-au facut impotriva Astra Asigurari, 359 petitii depuse, si Euroins, cu 424 petitii catre CSA.

Cele mai putine reclamatii s-au depus impotriva Allianz, respectiv 21, Generalli Asigurari, cu 23 petitii, si Groupama, cu 27 de petitii.

Mai interesant este insa numarul de petitii solutionate nefavorabil, prin care se poate presupune ca se raporteaza numarul de clientii carora CSA nu le-a dat dreptate.

Conform datelor prezentate de societatile de asigurare, cu exceptia Carpatica, numarul acestora se ridica la 276, respectiv 21,6% din total. In concluzie, peste 88% dintre clientii care au depus o petitie la CSA au primit o solutionare pozitiva.

Procentul cel mai ridicat se regaseste in cazul Astra Asigurari, unde din 359 de petitii doar 2 clienti nu au avut dreptate, si in cazul Euroins, unde din 424 de petitii, doar 8 au fost solutionate nefavorabil.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Prabusirea City Insurance-efecte asupra asiguratilor si pagubitilor
Prabusirea City Insurance-efecte asupra asiguratilor si pagubitilor

Cu prime subscrise de aproape 500 milioane euro anul trecut si nu mai putin de 45% din piata RCA (20% din cea a asigurarilor generale), prabusirea City Insurance zguduie sistemul financiar local.

20 Septembrie 2021 | Asigurari

Pretul politelor RCA se poate ajusta in perioada urmatoare
Pretul politelor RCA se poate ajusta in perioada urmatoare

Problemele cu care se confrunta liderul pietei asigurarilor RCA, City Insurance, companie care si-a crescut agresiv cota de piata in principal pe baza unor preturi mici ale politei de asigurare, vor putea conduce la repozitionari din partea principalilor jucatori.

12 August 2021 | Asigurari

Cu asigurarea storno recuperezi banii dintr-un sejur neefectuat
Cu asigurarea storno recuperezi banii dintr-un sejur neefectuat

Daca asigurarile de calatorie acopera riscurile pe care le poti intampina la destinatie, o asigurare storno te protejeaza in cazul in care, dintr-un motiv sau altul, nu mai poti pleca de acasa.

29 Iulie 2021 | Asigurari

Asigurarile facultative de locuinta vin cu “meserias” la pachet
Asigurarile facultative de locuinta vin cu “meserias” la pachet

Companiile de asigurari au inteles ca in aceasta perioada gasirea unui profesionist pentru lucrari urgente in locuinta nu e tocmai usoara si asigura asistenta tehnica la domiciliu, in limitele unei anumite sume, in cazul producerii evenimentelor asigurate.

19 Mai 2021 | Asigurari

Mai multe articole

GHIDURI


Asigurari RCA

Polita de asigurare pentru raspundere civila auto (RCA) este obligatorie pentru posesorii de autoturisme. Prin intermediul ei, se acorda despagubiri pentru prejudiciile produse prin accidente, din culpa soferului care a condus autovehiculul. Totul despre RCA, limite de despagubire, valoarea despagubirilor, ce faci in caz de accident, bonus-malus si

Asigurari de viata

O asigurare de viata este o modalitate de a ne proteja financiar, pe noi sau familia noastra, in cazul producerii unor riscuri specifice, in schimbul platii unei prime de asigurare. Care sunt riscurile acoperite, cine are nevoie de o asigurare de viata, avantaje si exceptii in Ghidul complet Asigurari de viata.

Inapoi sus