Cum sa (nu) scoti bani din buzunar cand repari masina pe RCA?

Repararea autoturismului avariat prin polita RCA a soferului vinovat poate fi in unele cazuri presarata cu surprize financiare. Cum angajatii service-urilor si inspectorii constatatori omit sa ofere anumite informatii, clienti trebuie sa urmeze cativa pasi simpli pentru a isi acoperi dauna, altfel risca sa se trezeasca inclusiv cu datorii.

Un client din Buzau a avut nesansa de a-si vedea masina accidentata de un autoturism inmatriculat in Bulgaria. In consecinta, a decis sa o repare pe baza asigurarii Carte Verde incheiata de societatea de asigurare Bulstrad (Bulgaria), asigurare decontata prin intermediul Omniasig Buzau.

"Am fost indrumat de catre d-ul Irimia de la Omniasig Buzau catre Claimexpert, firma ce a constatat daunele produse, unde agentul ce a efectuat fotografiile, d-ul Scanteie, m-a indrumat catre service-ul cel mai bun sa imi repar masina ", ne scrie clientul.

In consecinta, acesta a mers catre service-ul cel mai bun, indicat de agentul constatator, pentru a primi raportul complet al daunelor si pentru a-si repara autoturismul.

“Tot dansul mi-a spus ca cei de la service vor constata in plus mai multe piese  ce trebuiesc inlocuite, ce el nu le poate vizualiza din fotografiile efectuate. Ajuns la service, chiar asa s-a intamplat si la intrebarea mea <<E normala aceasta procedura?>> raspunsul a fost ca exact asa trebuie sa se intample”, a continuat clientul.

Credit la banca pentru plata reparatiilor

Deoarece reparatiile realizate pe baza unei polite Carte Verde nu sunt decontate decat in 90 zile, clientul a platit reparatiile cu cash fiind asigurat ca banii ii vor fi inapoiati “pana la ultimul leu”.

“Pai si eu ce fac in acest timp, nu ma folosesc de masina? Rapunsul natural al d-lui Irimia a fost sa platesc din bugetul propriu si dupa ce se va primi aprobarea ma va suna iar banii pana la ultimul ban (expresia dumnealui) mi-i voi recupera”, ne povesteste clientul.

In consecinta, clientul a mers la banca si a obtinut un imprumut pentru a plati suma de 3.758 lei, stabilita de service pentru reparatii.

Asigurarea nu plateste decat o parte din reparatii


Dupa aproximativ o luna de la reparatia autoturismului, a venit si raspunsul de la societatea de asigurari. Doar ca, surpriza, suma pe care urma sa o primeasca acoperea doar in parte valoarea reparatiilor platite din credit.

"Am ramas fara cuvinte cand, in 27 aprilie, verificand soldul cardului atasat contului trimis catre Omniasig am sesizat ca suma primita (3.376 lei) nu  era aceeasi cu cea platita de mine”, a precizat clientul.

Imediat, a luat legatura cu reprezentantii Omniasig de unde a aflat ca diferenta de 500 lei provine de la o “greseala” de constatare la service, care a incarcat factura cu mai multe piese decat constatase agentul initial.

“M-am dus la d-ul Irimia sa il intreb de ce suma platita de mine nu este aceeasi cu cea pe care am primit-o de la Omniasig si dansul mi-a zis (pe un ton zeflemitor si arogant) ca e nu e treaba lui si ca el a facut oricum munca pentru altii (Bulstrad) si nu ma poate ajuta cu nimic. I-am adus aminte ca mi-a spus ca imi voi recupera banii pana la ultimul leu si atunci vadit enervat ca insist unde sunt banii mei!!! , mi-a spus ca diferenta de bani reprezinta ceea ce s-a adaugat la constatarea de la service si ca acolo s-a gresit, incarcand factura", si-a continuat povestea clientul din Buzau.

Omniasig: Vina nu este a noastra

Ca in multe alte situatii, clientii institutiilor financiare, mai putin avizati asupra procedurilor, nu se pot lupta cu un sistem intreg. Chiar daca clientul in cauza a fost asigurat ca totul este in regula, un viciu de procedura, pe care el nu avea de unde sa-l cunoasca, il face sa suporte din buzunar 500 lei.

Iar societatea de asigurari, care se confrunta cu astfel de cazuri in fiecare zi si care se presupune ca ar trebui sa ii ofere clientilor cele mai bune solutii, ridica din umeri si evita sa ofere raspunsuri concrete.

“Dupa demontarea masinii, service-ul a gasit si alte elemente defecte (panou spate, grila aerisire spate, suport bara stanga spate), insa OMNIASIG nu a fost instiintat de existenta lor pentru a efectua o reconstatare. OMNIASIG a primit ulterior un deviz cu mai multe piese decat cele constatate initial, astfel incat a efectuat plata conform constatarii existente la dosarul de dauna, semnata de reprezentantul OMNIASIG si asigurat”, au raspuns reprezentantii Omniasig contactati de Conso.ro

Cu alte cuvinte, tot clientul este cel care trebuia sa aiba grija ca, dupa ce service-ul a constatat mai multe daune decat agentul de asigurari, sa stranga toate partile implicate si sa le puna sa semneze un nou proces verbal.

Nimeni nu il va mai despagubi pe client acum, deoarece nici “service-ul cel mai bun”, nici agentul de asigurari, nici agentul constatator si niciunul din expertii in astfel de cazuri nu a considerat necesar sa ii aduca la cunostinta ca, daca reparatia costa mai mult decat devizul initial, trebuie semnat neaparat un nou document.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Pandemia n-a pus bete in roate vanzarii de polite RCA
Pandemia n-a pus bete in roate vanzarii de polite RCA

In primele 9 luni ale anului, piata RCA a fost caracterizata de o crestere cu 4% a valorii primelor brute subscrise, in vreme ce prima medie anualizata a scazut cu aproximativ 1% fata de trimestrul al treilea din 2019.

23 Decembrie 2020 | Asigurari

SAL-Fin, o alternativa reala pentru soferii nemultumiti de despagubirile RCA
SAL-Fin, o alternativa reala pentru soferii nemultumiti de despagubirile RCA

Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin), organism creat în interiorul ASF, poate aduce pe aceeasi lungime de unda pretentiile pagubitiilor RCA cu oferta asiguratorilor.

17 Decembrie 2020 | Asigurari

Asigurarea de raspundere civila nu e doar pentru masini
Asigurarea de raspundere civila nu e doar pentru masini

Companiile de asigurari ofera asigurari de raspundere civila pentru persoane fizice in cazul unor daune produse tertilor, fie ca acestia sunt chiriasi, proprietari, pietoni loviti de biciclisti etc, in ideea ca un simplu “pardon, scuzati” poate fi de multe ori insuficient.

7 Decembrie 2020 | Asigurari

Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA
Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA

Uniqa este una dintre societatile autorizate sa vanda asigurari RCA. Conso iti prezinta cele mai importante aspecte pe care sa le ai in vedere la cumpararea unei polite.

29 Noiembrie 2020 | Asigurari

Mai multe articole

GHIDURI


Asigurari RCA

Polita de asigurare pentru raspundere civila auto (RCA) este obligatorie pentru posesorii de autoturisme. Prin intermediul ei, se acorda despagubiri pentru prejudiciile produse prin accidente, din culpa soferului care a condus autovehiculul. Totul despre RCA, limite de despagubire, valoarea despagubirilor, ce faci in caz de accident, bonus-malus si

Asigurari de viata

O asigurare de viata este o modalitate de a ne proteja financiar, pe noi sau familia noastra, in cazul producerii unor riscuri specifice, in schimbul platii unei prime de asigurare. Care sunt riscurile acoperite, cine are nevoie de o asigurare de viata, avantaje si exceptii in Ghidul complet Asigurari de viata.

Inapoi sus