Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

Ce pericole pot aparea la repararea masinii pe asigurare?

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Piata asigurarilor auto din Romania este strabatuta de o noua disputa. Reprezentantii service-urilor independente le acuza pe cele partenere ale companiilor de asigurari ca factureaza piese refolosite ca fiind noi. In replica, sociatatile de asigurari sustin ca afirmatiile sunt nefundamentate.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) atrage atentia tuturor pagubitilor RCA si asiguratilor Casco asupra faptului ca repararea autovehiculelor in cadrul unitatilor service partenere ale firmelor de asigurari afecteaza semnificativ calitatea lucrarilor de reparatii.

Conditiile contractuale forteaza service-urile sa utilizeze piese vechi

In primul rand, reprezentantii asociatiei sustin ca in contractele de reparatie dintre unitatile service si asiguratori sunt prevazute discounturi semnificative la piesele folosite in reparatii, situatie care face imposibila folosirea de piese noi, originale sau de calitate. Discountul variaza in functie de anul de fabricatie al autovehiculului, marca acestuia si poate ajunge chiar si la 70% in relatia dintre service-urile partenere si anumiti asiguratori.


Spre exemplu, unitatea service, atunci cand repara o masina marca Opel, este obligata prin contract de catre asigurator sa acorde un discount de 38% din valoarea pretului de lista al piesei orginale, situatie care face imposibila achizitia si montarea unei piese originale si de calitate, se arata intr-un comunicat al Asociatiei.

Totodata, contractele de reparatie dintre unitatile service si asiguratori contin discounturi la materialele de vopsitorie intre 20 si 70% fata de pretul de lista al vopselei de calitate. Consecinta folosirii unei vopsele ieftine si de calitate slaba o reprezinta exfolierea acelei vopsele dupa 7-10 spalari ale autovehiculului.

In plus, tariful orar perceput pentru manopera in astfel de contracte nu acopera costurile salariale ale unor angajati buni, mai spun reprezentantii ASSAI.

In aceste conditii, Asociatia recomanda pagubitilor RCA si asiguratilor Casco sa solicite unitatii reparatoare la finalul reparatiei mai multe dovezi care sa ateste calitatea pieselor utilizate cum ar fi piesele avariate care au fost inlocuite, ambalajul pieselor noi inlocuite, codul pieselor inlocuite (inscris in factura de reparatie si devizul de reparatie), certificatul de garantie al pieselor inlocuite, certificatul de garantie pentru lucrarile de vopsitorie, sau certificatul de garantie pentru manopera de reparatie a pieselor.

UNSAR: Afirmatiile trebuie verificate de organele abilitate

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) reactioneaza la aceste acuzatii si sustine ca sunt foarte grave, avand in vedere ca, prin astfel de practici, este pusa in pericol viata cetatenilor, prin reducerea conditiilor de siguranta pentru vehiculul reparat, iar costurile consumatorului sunt incarcate in mod nejustificat si fraudulos.

“Ar fi in interesul consumatorilor ca organele abilitate sa se autosesizeze si sa investigheze daca practicile incorecte semnalate de reprezentantul asociatiei service-urilor sunt reale”, se precizeaza UNSAR.

Pe de alta parte, asiguratorii spun ca reprezentantii ASSAI fac afirmatii nefundamentate asupra relatiilor dintre asiguratori si service-urile cu care colaboreaza, interpretand deformat prevederi contractuale confidentiale – obtinute probabil fara consimtamantul de a fi dezvaluite public.

“ASSAI prejudiciaza nu doar interesele societatilor de asigurare, ci si pe cele ale consumatorilor si chiar ale unitatilor reparatoare membre, avand in vedere ca, intr-o economie de piata libera, concurentiala, in cadrul oricarui contract de colaborare pot exista reduceri in functie de volumul de activitate care se preconizeaza a fi derulat intre partenerii contractuali, in interesul reciproc de a se oferi servicii de calitate pentru fidelizarea clientilor, atat in relatia cu asiguratorul, cat si in relatia cu service-ul reparator”, sustine UNSAR.

In acelasi timp, si companiile de asigurari reamintesc consumatorilor ca este important sa fie atenti la costurile reparatiei si sa solicite o copie a facturii si a devizului de reparatie in urma receptiei vehiculului.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tarifele RCA ar putea creste din nou

Pretul asigurarilor obligatorii auto ar putea sa creasca din nou in aceasta iarna, avertizeaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI). Acest risc este iminent daca va fi eliminat plafonul de 25% pentru cheltuielile administrative ale firmelor de asigurari, masura solicitata de asiguratori. Citeste mai mult

Un sfert din despagubirile RCA, platite cu intarziere

Durata medie de plata a despagubirilor catre asiguratii RCA a scazut, in primul trimestru al acestui an. Insa, cu toate acestea, aproape un sfert din despagubiri sunt platite cu intarziere, reiese din datele publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Citeste mai mult

Opinii recente

de Adelina Macoviciuc

"Intre OTP si camatari nu e nicio diferenta, nici de atitudine, nici de transparenta, nici de dobanzi si incep sa cred ca nici ..."

Facebook