Ce pericole pot aparea la repararea masinii pe asigurare?

Piata asigurarilor auto din Romania este strabatuta de o noua disputa. Reprezentantii service-urilor independente le acuza pe cele partenere ale companiilor de asigurari ca factureaza piese refolosite ca fiind noi. In replica, sociatatile de asigurari sustin ca afirmatiile sunt nefundamentate.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) atrage atentia tuturor pagubitilor RCA si asiguratilor Casco asupra faptului ca repararea autovehiculelor in cadrul unitatilor service partenere ale firmelor de asigurari afecteaza semnificativ calitatea lucrarilor de reparatii.

Conditiile contractuale forteaza service-urile sa utilizeze piese vechi

In primul rand, reprezentantii asociatiei sustin ca in contractele de reparatie dintre unitatile service si asiguratori sunt prevazute discounturi semnificative la piesele folosite in reparatii, situatie care face imposibila folosirea de piese noi, originale sau de calitate. Discountul variaza in functie de anul de fabricatie al autovehiculului, marca acestuia si poate ajunge chiar si la 70% in relatia dintre service-urile partenere si anumiti asiguratori.


Spre exemplu, unitatea service, atunci cand repara o masina marca Opel, este obligata prin contract de catre asigurator sa acorde un discount de 38% din valoarea pretului de lista al piesei orginale, situatie care face imposibila achizitia si montarea unei piese originale si de calitate, se arata intr-un comunicat al Asociatiei.

Totodata, contractele de reparatie dintre unitatile service si asiguratori contin discounturi la materialele de vopsitorie intre 20 si 70% fata de pretul de lista al vopselei de calitate. Consecinta folosirii unei vopsele ieftine si de calitate slaba o reprezinta exfolierea acelei vopsele dupa 7-10 spalari ale autovehiculului.

In plus, tariful orar perceput pentru manopera in astfel de contracte nu acopera costurile salariale ale unor angajati buni, mai spun reprezentantii ASSAI.

In aceste conditii, Asociatia recomanda pagubitilor RCA si asiguratilor Casco sa solicite unitatii reparatoare la finalul reparatiei mai multe dovezi care sa ateste calitatea pieselor utilizate cum ar fi piesele avariate care au fost inlocuite, ambalajul pieselor noi inlocuite, codul pieselor inlocuite (inscris in factura de reparatie si devizul de reparatie), certificatul de garantie al pieselor inlocuite, certificatul de garantie pentru lucrarile de vopsitorie, sau certificatul de garantie pentru manopera de reparatie a pieselor.

UNSAR: Afirmatiile trebuie verificate de organele abilitate

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) reactioneaza la aceste acuzatii si sustine ca sunt foarte grave, avand in vedere ca, prin astfel de practici, este pusa in pericol viata cetatenilor, prin reducerea conditiilor de siguranta pentru vehiculul reparat, iar costurile consumatorului sunt incarcate in mod nejustificat si fraudulos.

“Ar fi in interesul consumatorilor ca organele abilitate sa se autosesizeze si sa investigheze daca practicile incorecte semnalate de reprezentantul asociatiei service-urilor sunt reale”, se precizeaza UNSAR.

Pe de alta parte, asiguratorii spun ca reprezentantii ASSAI fac afirmatii nefundamentate asupra relatiilor dintre asiguratori si service-urile cu care colaboreaza, interpretand deformat prevederi contractuale confidentiale – obtinute probabil fara consimtamantul de a fi dezvaluite public.

“ASSAI prejudiciaza nu doar interesele societatilor de asigurare, ci si pe cele ale consumatorilor si chiar ale unitatilor reparatoare membre, avand in vedere ca, intr-o economie de piata libera, concurentiala, in cadrul oricarui contract de colaborare pot exista reduceri in functie de volumul de activitate care se preconizeaza a fi derulat intre partenerii contractuali, in interesul reciproc de a se oferi servicii de calitate pentru fidelizarea clientilor, atat in relatia cu asiguratorul, cat si in relatia cu service-ul reparator”, sustine UNSAR.

In acelasi timp, si companiile de asigurari reamintesc consumatorilor ca este important sa fie atenti la costurile reparatiei si sa solicite o copie a facturii si a devizului de reparatie in urma receptiei vehiculului.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Asigurare RCA Asirom: Riscuri si beneficii
Asigurare RCA Asirom: Riscuri si beneficii

Asirom este una dintre societatile autorizate sa vanda asigurari RCA. Conso analizeaza principalele avantaje si dezavantaje ale asigurarii oferite de Asirom.

16 Octombrie 2020 | Asigurari

Allianz Tiriac: Ce beneficii ofera asigurarea RCA
Allianz Tiriac: Ce beneficii ofera asigurarea RCA

Asigurarea RCA oferita de Allianz Tiriac este valabila in Romania si statele din sistemul Carte Verde. Conso iti prezinta riscurile si gradul de acoperire al asigurarii.

9 Octombrie 2020 | Asigurari

Asigurari RCA: Cati romani sunt nemultumiti si ce societati sunt reclamate la ASF
Asigurari RCA: Cati romani sunt nemultumiti si ce societati sunt reclamate la ASF

In prima jumatate a anului s-au inregistrat peste 17.200 de petitii si informari de neconformitate pe segmentul asigurarilor RCA si Carte Verde, in vreme ce in tot anul 2019 numarul acestora fusese de 23.300.

30 Septembrie 2020 | Asigurari

Asigurarea RCA in format electronic este acceptata la controalele Politiei
Asigurarea RCA in format electronic este acceptata la controalele Politiei

Soferii pot face dovada incheierii asigurarii RCA si prin prezentarea unui document electronic cu polita emisa, in cazul unui control al Politiei.

9 Septembrie 2020 | Asigurari

Mai multe articole

Inapoi sus