Ce despagubiri au obtinut consumatorii care au apelat la SAL-Fin?

Consumatorii care au apelat la solutionarea alternativa a litigiilor din asigurari, pensii private si piata de capital au recuperat, in 2017, aproximativ 725.000 de lei, mai mult decat dublul sumelor primite initial de la societatile reclamate. Cele mai multe solicitari au venit din partea clientilor companiilor de asigurari, in special pe RCA.

SAL-Fin, entitatea din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) care se ocupa de solutionarea alternativa a litigiilor din pietele supravegheate de institutie, a inregistrat anul trecut 197 cereri de solutionare alternativa, o crestere semnificativa in raport cu anul 2016, cand numarul de cereri inregistrate a fost de numai 36.


Dintre acestea, au fost solutionate 158 de cereri prin hotarari/incheieri, cele mai multe dintre ele (98%) vizand piata asigurarilor.

"Cele mai frecvente litigii solutionate au aparut ca urmare a diferentelor mari dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service, dar si din cauza lipsei de comunicare transparenta a calculelor pe care asiguratorii le fac in stabilirea cuantumului daunelor", a anuntat ASF.

Dintre solicitarile depuse/solutionate, majoritatea vizeaza piata asigurarilor auto obligatorii (RCA), peste 70% in ambele cazuri.

Din datele institutiei mai rezulta ca, din solicitarile solutionate, peste 55% sunt rezultate ale unor proceduri de impunere de solutie, iar peste 82% dintre concilieri s-au realizat online.

Cele mai multe solutii, in favoarea consumatorilor

Pentru litigiile solutionate, gradul de conformare a partilor implicate a fost de peste 97%, si doar in cinci cazuri s-a ales varianta continuarii demersurilor juridice.

Mai mult, dintre cazurile solutionate la finele anului trecut, 78% au reprezentat hotarari/incheieri emise in favoarea consumatorilor, restul reprezentand cazuri de mentinere a situatiilor initiale.

Solutionarea alternativa a litigiilor este gratuita pentru consumatori si mult mai rapida decat un proces in instanta. In 2016, primul an de functionare al entitatii SAL-Fin, a fost inregistrata o durata medie de 49 de zile pentru toate procedurile de solutionare a litigiilor.

“Ca urmare a clarificarii unor aspecte de ordin procedural, dar si pe fondul acumularii de expertiza de catre conciliatori, durata de solutionare a scazut semnificativ in anul 2017 (cu circa 25% fata de anul anterior), pana la nivelul de 37 de zile”, se subliniaza in comunicatul citat.

SAL-Fin este responsabila cu solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non-bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, prin intermediul conciliatorilor cu pregatire profesionala si competente certificate in domeniile pietei financiare non-bancare. Conciliatorii  propun sau impun o varianta de solutionare a litigiilor in mod echilibrat, impartial, independent si gratuit pentru consumatori. La finele anului 2017, in Corpul conciliatorilor SAL-Fin era inregistrat un numar de 25 conciliatori. Dintre acestia, 23 activeaza pe segmentul de asigurare-reasigurare si 2 pe segmentul pietei de capital.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Prabusirea City Insurance-efecte asupra asiguratilor si pagubitilor
Prabusirea City Insurance-efecte asupra asiguratilor si pagubitilor

Cu prime subscrise de aproape 500 milioane euro anul trecut si nu mai putin de 45% din piata RCA (20% din cea a asigurarilor generale), prabusirea City Insurance zguduie sistemul financiar local.

20 Septembrie 2021 | Asigurari

Pretul politelor RCA se poate ajusta in perioada urmatoare
Pretul politelor RCA se poate ajusta in perioada urmatoare

Problemele cu care se confrunta liderul pietei asigurarilor RCA, City Insurance, companie care si-a crescut agresiv cota de piata in principal pe baza unor preturi mici ale politei de asigurare, vor putea conduce la repozitionari din partea principalilor jucatori.

12 August 2021 | Asigurari

Cu asigurarea storno recuperezi banii dintr-un sejur neefectuat
Cu asigurarea storno recuperezi banii dintr-un sejur neefectuat

Daca asigurarile de calatorie acopera riscurile pe care le poti intampina la destinatie, o asigurare storno te protejeaza in cazul in care, dintr-un motiv sau altul, nu mai poti pleca de acasa.

29 Iulie 2021 | Asigurari

Asigurarile facultative de locuinta vin cu “meserias” la pachet
Asigurarile facultative de locuinta vin cu “meserias” la pachet

Companiile de asigurari au inteles ca in aceasta perioada gasirea unui profesionist pentru lucrari urgente in locuinta nu e tocmai usoara si asigura asistenta tehnica la domiciliu, in limitele unei anumite sume, in cazul producerii evenimentelor asigurate.

19 Mai 2021 | Asigurari

Mai multe articole

GHIDURI


Asigurari RCA

Polita de asigurare pentru raspundere civila auto (RCA) este obligatorie pentru posesorii de autoturisme. Prin intermediul ei, se acorda despagubiri pentru prejudiciile produse prin accidente, din culpa soferului care a condus autovehiculul. Totul despre RCA, limite de despagubire, valoarea despagubirilor, ce faci in caz de accident, bonus-malus si

Asigurari de viata

O asigurare de viata este o modalitate de a ne proteja financiar, pe noi sau familia noastra, in cazul producerii unor riscuri specifice, in schimbul platii unei prime de asigurare. Care sunt riscurile acoperite, cine are nevoie de o asigurare de viata, avantaje si exceptii in Ghidul complet Asigurari de viata.

Inapoi sus