Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

ASF infiinteaza propria entitate de solutionare alternativa a litigiilor


Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a aprobat infiintarea, la nivelul institutiei, a unei entitati pentru solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) pentru piata financiara nebancara, potrivit unui comunicat de presa. ASF a primit, in prima jumatate a anului, peste 9.000 de petitii de la clientii pietelor pe care le supravegheaza.


Astfel, clientii companiilor de asigurari, cei ai fondurilor private de pensii, dar si investitorii din piata de capital vor avea la dispozitie o entitate la care sa apeleze in cazul in care sunt nemultumiti de relatia cu compania cu care au un contract in derulare.

ASF a contribuit, in vara acestui an, la modificarea si completarea Proiectului de Lege privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti, initiat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Actul normativ a fost aprobat, la finalul lunii august, de Guvern si vizeaza solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti. Ordonanta adoptata in acest sens transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei 2013/11/UE. "Directiva impune statelor membre sa faciliteze accesul consumatorilor la proceduri de solutionare alternativa a litigiilor in cazul litigiilor nationale si al celor transfrontaliere care se refera la obligatiile contractuale prevazute in contractele de vanzari sau in contractele de prestari de servicii din toate sectoarele comercialeā€, se arata intr-un comunicat emis de Guvern la acea vreme.

In acest scop, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se va infiinta o structura responsabila cu derularea acestor proceduri.

Pentru domeniul bancar, se prevede infiintarea Centrului de solutionare alternativa a litigiilor din sistem, iar activitatea acestui centru urmeaza sa fie coordonata de un Colegiu special infiintat in acest scop.


Distribuie articolul




Alte articole

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) reprezinta o cheltuiala obligatorie pentru posesorii de autoturism. Aceasta, insa, poate fi mai mare sau mai mica, pentru acelasi tip de masina, in functie de comportamentul soferului la volan. Diferenta se stabileste dupa aplicarea sistemului bonus-malus. Cum obtii reducerea maxima?

Citeste mai mult

Drepturi suplimentare pentru consumatorii de asigurari din Romania

Consumatorii de asigurari din Romania vor beneficia de o atentie sporita din partea distribuitorilor de asigurari, fie companii sau intermediari. Legea de transpunere a Directivei privind distributia de asigurari IDD (Insurance Distribution Directive), care contine drepturi suplimentare pentru clienti, a fost adoptata, in sfarsit, de Parlament.

Citeste mai mult

Tarifele RCA ar putea creste din nou

Pretul asigurarilor obligatorii auto ar putea sa creasca din nou in aceasta iarna, avertizeaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI). Acest risc este iminent daca va fi eliminat plafonul de 25% pentru cheltuielile administrative ale firmelor de asigurari, masura solicitata de asiguratori.

Citeste mai mult

Un sfert din despagubirile RCA, platite cu intarziere

Durata medie de plata a despagubirilor catre asiguratii RCA a scazut, in primul trimestru al acestui an. Insa, cu toate acestea, aproape un sfert din despagubiri sunt platite cu intarziere, reiese din datele publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

Citeste mai mult