In astfel de situatii procedura universala este urmatoarea :
- clientul trebuie sa depuna la banca emitenta (banca care i-a emis cardul ) un refuz la plata pentru tranzactia pe care nu o recunoaste.
- banca este obligata sa inregistreze acest refuz la plata si sa inceapa analizarea cazului
- daca tranzactia este realizata la un comerciant care detine un POS al aceleiasi banci care emis cardul , analiza se va realiza in intern
- daca tranzactia este realizata la un comerciant care detine un POS al unei banci diferite de cea care emis cardul , analiza va presupune initierea prin organzatiile internationale de carduri a unei dispute de recuperare a sumei catre banca acceptatoare (banca care gestioneaza POS_ul comerciantului)
Aceasta analiza /disputa presupune verificarea daca toate regulile de realizare a unei tranzactii la comercianti au fost respectate. De asemenea analiza presupune, in acelasi timp, si eliminarea posibilitatii unei probleme tehnice care sa fi generat in mod anormal debitarea dubla a clientului
Concluzie: banca emitenta este obligata sa analizeze cazul si sa-i transmit clientului un raspuns oficial argumentat cu privire la corectitudinea tranzactiei.
Cele mai multe cazuri sunt generate de probleme tehnice de comunicatii si se finalizeaza prin creditarea clientului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News