Alpha Bank: Formularul de refuz al actului aditional pune clientii pe drumuri

Multi clienti au decis sa refuze actele aditionale propuse de banci pentru modificarea contractelor de credit. Alpha Bank a venit chiar in intampinarea acestora cu un formular tipizat de refuz. Cine il semneaza castiga timpul pierdut cu redactarea, dar trebuie sa isi faca timp pentru a aduce ulterior la banca adeverinta de venit si fisa fiscala.

Au mai ramas doar cateva zile pana cand bancile trebuie sa isi conformeze contractele de credit la noile prevederi legislative. Acest lucru se face fie prin semnarea unui act aditional, fie prin acceptare tacita, in cazul in care clientii nu ajung la banca.

Indemnati de avocati si de stirile din piata, multi clienti au decis sa se puna la adapost de posibile abuzuri si sa depuna in sucursale notificari prin care refuza in mod categoric o parte din propunerile inaintate de banci.

Pentru a veni in intampinarea clientilor si pentru a fluidiza intregul demers, Alpha Bank a pus la punct un document standard de refuz.

Formularul este valid doar pentru cei care nu au veniturile diminuate

Documentul propus clientilor poarta chiar denumirea “Formular de refuz semnare act aditional in vederea transpunerii prevederilor OUG 50/2010” si poarta antetul Alpha Bank Romania.

Clientii trebuie sa isi completeze numele, sa treaca numarul contractului de credit iar apoi sa isi motiveze decizia de a nu semna. Pana aici, formularul nu contine nimic deosebit sau diferit fata de orice notificare pe care un client ar redacta-o integral.


In a doua parte a paginii, clientii afla insa ca daca semneaza acest formular declara “sub sanctiunea legii” ca situatia lor financiara si maritala nu s-a modificat de la data contractarii creditului, iar veniturile nu s-au diminuat in niciun fel pana in prezent.

Mai mult, clientii isi iau angajamentul  ca in cel mult 5 zile lucratoare de la semnarea refuzului, sa prezinte la banca acte doveditoare in vederea sustinerii informatiilor furnizate, precum adeverinta de salariu si fisa fiscala.

“Banca propune clientilor un formular standard pentru exprimarea refuzului in scopul fluidizarii procesului de implementare a OUG 50. Datele suplimentare ce sunt solicitate in documentul standard sunt necesare bancii pentru a putea realiza o analiza la zi a situatiei fiecarui client in parte, in conditiile unei eventuale oferte de refinantare interna”, au precizat pentru Conso.ro reprezentantii Alpha Bank.

Refuzurile pot fi redactate si in alta forma

Conform avocatilor contactati de Conso.ro, formularul prezentat de Alpha Bank clientilor ar fi trebuit sa respecte la randul sau prevederile OUG 50/2010 si sa nu contina alte precizari in afara de refuzul clauzelor respective.

Totusi, daca un client semneaza respectivul formular si nu reuseste sa aduca in 5 zile lucratoare documentele justificatoare, nu inseamna ca se anuleaza si refuzul si motivatia prezentata in prima parte a documentului, a explicat pentru Conso.ro avocatul Marius Coltuc.

Ca orice alta notificare transmisa catre banca, si refuzul de a accepta o anumita oferta poate fi personalizat, iar clientii pot redacta ei insisi o notificare, inclusiv de mana, prin care instiinteaza banca asupra propriei decizii.

“Desigur, clientii pot sa utilizeze o forma proprie de scrisoare, iar banca inregistreaza optiunea clientior imediat ce acestia o depun la banca”, au precizat reprezentantii bancii.

Avocatii ofera cateva sfaturi in acest sens. “Inregistrati notificarile sau trimiteti-le prin posta cu confirmare de primire. Clientii bancilor trebuie sa inregistreze notificarea la registratura institutiei de credit sau sa o trimita prin posta cu confirmare de primire. Potrivit Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, corespondenta scrisa cu creditorul, urmata de un eventual refuz al acestuia de a aplica prevederile OUG 50/2010 constituie suportul legal, in baza caruia puteti sesiza Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorilor sau sa initiati o actiune în instanta”, a precizat Marius Coltuc.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


Bancile scad marjele la creditele de consum
Bancile scad marjele la creditele de consum

Dobanzile fixe pleaca in acest moment de la 6% pe an, iar veniturile primite in cont aduc costuri mai mici debitorilor, ca si sumele mai mari solicitate de acestia pentru imprumuturile de nevoi personale.

27 Mai 2021 | Credite de consum

Cum iti poti refinanta creditul de consum pe 10 ani
Cum iti poti refinanta creditul de consum pe 10 ani

Bancile pot folosi în acest scop parghia oferita de un regulament al BNR din iulie 2020 care lasa mai mult spatiu de manevra finantatorilor in contextul in care debitorii se confrunta cu probleme pe fondul pandemiei.

12 Aprilie 2021 | Credite de consum

Creditele de consum intra in primavara cu discounturi
Creditele de consum intra in primavara cu discounturi

Mai multe banci isi asteapta in aceasta perioada clientii cu dobanzi mai mici la creditele de nevoi personale si avantaje colaterale.

3 Martie 2021 | Credite de consum

Creditele online devin tot mai populare
Creditele online devin tot mai populare

Cu documentele de identitate la indemana, un dispozitiv cu camera pentru identificare si documentatia semnata electronic pe e-mail sau in cont, sunteti pregatiti pentru acordarea unui imprumut online. Conso va ofera cateva exemple concrete de aplicatii online pentru un credit.

3 Februarie 2021 | Credite de consum

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite de consum

Finantatorii acorda mai multe tipuri de credit de consum, cele mai des intalnite fiind creditele pentru nevoi personale (cu si fara ipoteca). Perioada maxima pe care se acorda creditele de nevoi personale a fost reglementata de catre BNR la 5 ani. Informatii despre suma imprumutata, costul creditului, alegerea tipului de credit si garantia imprumut

Biroul de Credit

Biroul de Credit s-a infiintat in anul 2003, avand 25 de banci ca principali actionari. Baza sa de date cuprinde, atat date furnizate de bancile actionare cat si de la banci si alte institutii care au calitatea de participanti. In acest fel, se verifica atat comportamentul de plata din trecut, cat si gradul de indatorare al clientului. Totul despre

Centrala Riscurilor de Credit (CRC)

Centrul Riscurilor de credit - CRC este un centru de colectare de date care functioneaza in cadrul Bancii Nationale. Aceasta functioneaza ca un birou de credit, unde sunt raportate informatii de risc bancar si informatii despre fraudele cu carduri. La CRC, raporteaza informatii si au acces la baza de date toate institutiile de credit din Romania. T

Noua legislatie a creditului

De fiecare data cand solicita informatii despre un credit, fie ca este vorba despre un credit cu ipoteca sau de un credit negarantat, clientii trebuie sa primeasca de la functionarul bancar o fisa standard cu detaliile principale ale produsului. Ce drepturi am cand ma informez? Ce drepturi am la analiza dosarului? In ce conditii pot renunta la cred

Cum sa te imprumuti prudent in 3 pasi?

Inainte de a merge la banca sa intrebi ce suma maxima poti imprumuta, este vine sa iti faci de acasa temele. Nimeni nu stie mai bine decat tine situatia financiara si cat de mult iti poti permite sa platesti. Te ajutam sa iti faci calculele: cat de mult cheltuiesti, care este venitul disponibil si cat poti rambursa in Ghidul Cum sa te imprumuti pru

Inapoi sus