Mediul de acceptare al cardului si aspectul acestuia cantaresc mai mult in decizia romanilor de a alege un anumit produs din oferta bancilor, conform unui studiu MasterCard.
Printre principalele criterii ale romanilor in alegerea cardului sunt costurile, aria de acceptare a acestuia si aspectul cardului.
De abia apoi, romanii se gandesc si la gradul de securitate oferit de produsul ales, in conditiile in care, in prezent, bancile sunt in plin proces de trecere a cardurilor catre tehnologia cu cip, ce ofera o siguranta sporita tranzactiilor.
“In Romania, intotdeauna s-a solicitat si codul PIN, chiar si pentru cardurile cu banda magnetica, astfel ca introducerea cardurilor cu cip nu este perceputa de clienti ca o schimbare dramatica”, a precizat Denisa Mateescu, director general al MasterCard pentru Romania si regiunea Balcanilor, in cadrul Forumului de Carduri organizat de Finmedia.
Cardurile cu cip presupun autentificarea obligatorie a beneficiarului prin codul PIN, in timp ce in cazul benzii magnetice, conform legislatiei, este suficienta doar semnatura pe chitanta.
O noutate adusa de curand pe piata din Romania de MasterCard este CAP – Card Authentication Program – utilizat in prezent pentru logarea in aplicatia de internet banking a Raiffeisen Bank.
Codul unic de logare este generat de un dispozitiv special, in urma citirii cip-ului de pe card-ul clientului.
Informatii detaliate despre ofertele bancilor sunt disponibile pe Conso in sectiunea de Comparatii
Carduri de credit.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News