Cum poti ajunge restant la Biroul de Credit din cauza bancii?

Uneori, iresponsabilitatea angajatilor din banci ii costa scump pe clienti. O persoana a avut surpriza neplacuta de a fi inscrisa la Biroul de credit din cauza faptului ca angajatii MKB Romexterra Bank au uitat sa-i actualizeze datele de corespondenta, aceasta fiind astfel privata de informatii care ii erau necesare pentru achitarea obligatiilor.

Atunci cand clientii nu-si respecta angajamentele fata de banca si nu platesc ratele la timp, bancile au grija sa-i penalizeze cat mai drastic. Insa ce se intampla cand banca poarta o mare parte din vina si ca urmare a unei greseli a bancii, clientii se trezesc inscrisi la Biroul de Credit si nu pot obtine alte credite?

In unele cazuri, se arunca vina tot asupra clientului folosind clauze contractuale care initial nu par problematice pentru client. Dar bancile par a se gandi la toate in contracte, mai ales la acele clauze care le-ar putea fi de ajutor.

Banca nu a actualizat datele clientei

Asa i s-a intamplat si unei cliente a MKB Romexterra Bank care a postat experienta ei la Vocea clientului. Desi a mers personal la banca pentru a-si actualiza adresa de corespondenta, functionarii bancii nu au operat modificare in calculator. Pentru ca nu a primit extrasele de cont, s-au acumulat datorii la descoperitul de cont pe care il avea la banca.

“In mod gresit, banca nu a actualizat in baza de date schimbarea de domiciliu intervenita si astfel nu am mai primit nici un fel de corespondenta din partea acesteia, privandu-ma de dreptul de a fi fost informata in mod corect si permanent cu privire la situatia contului meu”, ne-a povestit clienta.

Timp de peste 2 ani, banca a trimis comunicari la adresa veche. Pentru ca nu stia exact cat are de platit, clienta a pus in cont lunar diferite sume, dar nu a monitorizat cu precizie situatia contului.

Astfel, in 2007, in urma unei interogari facute la Biroul de Credit, a aflat ca fusese raportata de catre MKB Romexterra Bank pentru o datorie aferenta descoperitului de cont. In cei 2 ani, clienta nu a primit nici o notificare de la banca cu privire la aceasta datorie.

Desi inscrierea la biroul de credit a survenit in urma acumularii unor datorii la descoperitul de cont, aceasta situatie ar fi putut fi evitata. “O eventuala nerespectare a clauzelor contractuale nu s-a datorat decat greselilor facute de institutia bancara, care nu mi-a comunicat intarzierile sau restantele, pentru ca eu nu aveam o alta posibilitate de a vizualiza disponibilul existent in cont in fiecare moment”, sustine clienta.

Clientii au obligatia de a notifica banca daca nu primesc extras

Desi in contract este stipulata obligatia bancii de a trimite extrase de cont lunare clientilor, banca si-a luat si o masura de siguranta: o clauza care ii obliga pe clienti sa notifice banca in cazul in care nu primesc extrasul de cont.

Sub protectia acestei clauze contractuale, banca a raportat situatia clientei la Biroul de Credit. Chiar daca la baza acestei probleme sta o eroare a bancii, clauzele din contract o apara si il scot tot pe client vinovat.

In raspunsul primit de la OPC in urma sesizarii facute, procedurile folosite de banca au fost categorisite ca “nesigure”. Banca nu a putut face dovada notificarii la domiciliul real al clientei, insa raportarea la Biroul de credit a fost pusa pe seama nerespectarii clauzelor contractuale.

Desi vina este impartita, banca nu isi asuma, cum ar fi firesc partea care ii revine. La sesizarea facuta catre banca, clientei i s-a raspuns in felul urmator: “Dumneavoastra erati obligata sa semnalati faptul ca nu ati primit extrasul de cont in termen de 10 zile de la emiterea acestuia, deci banca nu a avut cunostinta de faptul ca dumneavoastra nu erati instiintata cu privire la situatia contului de card”.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Carduri


Fraudele informatice sunt foarte greu de recuperat dupa autentificarea pagubitului
Fraudele informatice sunt foarte greu de recuperat dupa autentificarea pagubitului

Tentativele de inselare a celor care posteaza anunturi pe platformele de vanzare-cumparare prolifereaza, in ciuda introducerii recente a elementelor suplimentare de siguranta la trazactiile online.

17 Iunie 2021 | Carduri (carduri + ebanking)

Cum putem face cumparaturi in rate cu cardul de debit
Cum putem face cumparaturi in rate cu cardul de debit

Altex si Flanco in parteneriat cu finantatorul Oney Bank ofera clientilor posibilitatea de a achizitiona produse in 3 sau 4 rate daca dispun de un card de debit Visa sau Mastercard, la costuri mult mai mici decat in cazul achizitiei cu un card de credit.

7 Ianuarie 2021 | Carduri (carduri + ebanking)

Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda
Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda

Transfond ofera posibilitatea initierii de plati intre doua conturi deschise la banci diferite utilizand doar numarul de telefon mobil al beneficiarului platii, fara sa fie nevoie si de codul IBAN al acestuia.

29 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul
Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul

Exista mai multe oferte de reduceri pentru posesorii de carduri de debit, care nici nu implica costuri asociate, precum emiterea cardului si administrarea contului curent.

22 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Mai multe articole

GHIDURI


Carduri de credit

Cardul de credit reprezinta un imprumut aflat permanent la dispozitia clientului. Limita de credit este calculata pe baza unei proceduri numita scoring. In general, limita maxima de credit poate ajunge pana la 5.000 euro sau echivalentul in moneda nationala. Cum se calculeaza scoringul, diferentele dintre carduri de debit si carduri de credit, peri

Carduri de debit

Cu ajutorul unui card de debit poti avea acces oricand la banii propii din contul de la banca. Cardul de debit are insa de oferit mai mult decat retragerea de numerar. Cea mai importanta functie a sa este plata cumparaturilor la comercianti. Pentru tranzactiile efectuate in Romania nu se plateste nici un comision. Ce servicii suplimentare ofera car

Carduri premium

Cardurile premium reprezinta o categorie privilegiata de instrumente de plata, care sunt acordate clientilor cu venituri ridicate. Limita de credit este mult mai mare si poate ajunge pana la 100.000 euro, fata de numai 5.000 euro, cat ofera in general cardurile de credit standard. Cui se adreseaza cardurile premium, care sunt tipurile de carduri, c

Carduri cu cip

Cardul cu cip este un card bancar - de credit sau de debit - care are incorporat un microcip. Acesta a fost conceput pentru a conferi tranzactiilor cu carduri mai multa siguranta si rapiditate. Cat de sigure sunt cardurile cu cip, ce tehnologie are in spate si cum schimba cipul modul in care se plateste cu cardul in Ghidul Carduri cu cip.

Cumparaturi online cu cardul

Inainte sa faceti cumparaturi online trebuie sa va asigurati ca aveti cardul activat pentru utilizare online. Dupa activarea cardului, este recomandata inrolarea cardurilor in sistemul 3D Secure. Ponturi pentru cumparaturi sigure si toate informatiile despre carduri acceptate pentru cumparaturi, tranzactii online si inrolarea cardului in Ghidul Cum

Vacanta cu cardul in strainatate

Atunci cand mergem in vacanta este recomandat sa nu plecam cu toti banii de care avem nevoie in portofel. Cardurile bancare ne protejeaza mai bine banii. Cardul de credit este recomandat cu prioritate, pentru ca ofera o serie de beneficii suplimentare. Totul despre tipul de card potrivit in vacanta, ce comisioane apar la tranzactiile din afara tari

Inapoi sus