top banner

Magazinele online, obligate sa afiseze numarul consumatorului pe site

15 Martie 2010 | Autor: Alina Branescu

Potrivit unui nou ordin ANPC, magazinele online vor fi obligate sa afiseze pe prima pagina a site-urilor, alaturi de link-ul catre Autoritate www.anpc.gov.ro si numarul consumatorului: 0800 080 999. Linia telefonica este cu apelare gratuita din reteaua Romtelecom.
Pana in prezent, Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) impunea comerciantilor online sa prezinte numai link-ul care sa directioneze consumatorii catre pagina oficiala a acesteia. Acest lucru era reglementat prin intermediul Ordinului ANPC nr. 433/2009.
“Completarile au fost aduse din dorinta de a intari imaginea consumatorilor online asupra drepturilor lor de a reclama eventualele nereguli intalnite. Degeaba au drepturi daca nu le si cunosc”, ne-a declarat Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.
Totodata, comerciantii online trebuie sa puna la dispozitia clientilor si numerele de telefon sau fax cu tarif normal si adresele de e-mail ale Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov.
“Locul in care vor fi afisate toate aceste informatii ramane la latitudinea comerciantului online, cu conditia sa fie afisat intr-un loc vizibil”, a adaugat Mihail Meiu.
Prevederile se aplica pentru site-uri de vanzari, de preluare de comenzi online si publicitate la produse, precum si la cele care ofera servicii cum ar fi comert electronic, servicii turistice, comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion.
Nu fac exceptie nici magazinele online care indica deja numere telefonice, cu sau fara taxa, a unor servicii de consiliere a consumatorilor oferite de catre operatorii economici sau de alte autoritati publice.

Magazinele clasice trebuie sa puna informatiile langa casa de marcat

In cazul magazinelor clasice, regulile de afisare a acestor informatii obligatorii sunt mai clare. Informatiile vor fi puse in “campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului”.
Autoritatea a furnizat si o forma standardizata a modului de prezentare a datelor de contact. (vezi foto)
Pe de alta parte, ordinul nu face referire nici de aceasta data la vreo sanctiune care sa fie aplicata in situatia in care operatorii economici nu se conformeaza legistatiei.
Ordinul privind unele masuri de informare a consumatorilor intra in vigoare la 30 de la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial din 15 martie 2010. Reprezentantii Autoritatii spun ca vor urmari implementarea prevederilor in decurs de 45 de zile de la publicare.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Carduri de credit

Carduri de credit
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Carduri

Alte Articole

Call centere bancare: in cat timp se parcurge distanta dintre robotei si operatorii umani?

Call centere bancare: in cat timp se parcurge distanta dintre robotei si operatorii umani?

Aparitia unor sisteme informatizate, care sa preia din sarcinile operatorilor din departamentele de relatii cu clientii, se poate dovedi practica pentru sarcini foarte simple, dar si foarte cronofaga pentru cele mai complexe. Conso a vrut sa vada, in mod real, cat dureaza sa intri in legatura cu un operator uman la cateva dintre cele mai mari banci si cat de efectiv este ajutorul pe care-l primesti in urma interactiunii.

28 Sep 2023 | Carduri
Strategia rate fara dobanda poate concura creditele de consum

Strategia rate fara dobanda poate concura creditele de consum

Pe langa perioada de gratie care ajunge pana la 60 de zile, ratele fara dobanda oferite la comerciantii parteneri prin intermediul cardurilor de credit pot concura creditele de consum cand numarul lor trece de 12.

19 Iun 2023 | Carduri
Cashback contracronometru la plata obligatiilor fiscale

Cashback contracronometru la plata obligatiilor fiscale

Mastercard ofera detinatorilor de carduri care isi platesc obligatiile fiscale prin ghiseul.ro pana la finalul acestei luni rambursarea a 10% din valoarea platilor. Din pacate, cei care au apucat deja sa isi plateasca datoriile fata de stat vor ramane cu impresia ca nu e bine sa te grabesti.

29 Mar 2023 | Carduri
Cardurile pentru copii au avantaje dar si unele riscuri incluse

Cardurile pentru copii au avantaje dar si unele riscuri incluse

Cei mici pot deprinde mai usor sa isi gestioneze banii de buzunar iar parintii le pot aloca lunar o anumita suma. Exista insa si riscuri generate de tranzactiile pe internet si dependenta de alocarile periodice din partea parintilor.

19 Dec 2022 | Carduri

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Rambursare card de credit

Calculează suma lunară pe care trebuie să o rambursezi și care este costul dacă platești doar suma minimă