top banner

Cumparaturile online vor atrage atentia marilor retaileri in 2009

05 Ianuarie 2009 | Autor: Alina Branescu

Managerii din industria e-commerce considera ca principala tendina din 2009 va fi reorientarea spre internet a marilor comercianti clasici, in contextul crizei financiare. Unii dintre retaileri vor fi chiar nevoiti sa-si inchida anumite locatii comerciale pentru a-si reduce costurile.
 
Comerciantii online mizeaza pe o crestere a vanzarilor in 2009, insa nu cu aceeasi intensitate din ultimii doi ani.
 
“Estimez ca ecommerce-ul va creste in 2009 raportat la comertul traditional, asa cum s-a intamplat si in anii trecuti, pentru ca aceasta tendinta este clara, determinata inclusiv de progresul tehnic”, a precizat Razvan Iancu, managing partener la www.cartepremium.ro.
 
El considera ca si marile branduri din retailul clasic vor apela la o reducere a cheltuielilor, inchizand din magazine si crescand vanzarile online.
 
“Cred ca este un moment bun pentru anumiti comercianti traditionali sa incerce sa se indrepte catre mediul online ca si platforma de vanzare, chiar daca produsele si serviciile oferite nu au in aparenta o legatura directa cu activitatea de e-commerce”, este de parere Marius Ghenea, presedintele PCfun.ro.
 
Ghenea subliniaza ca aceasta este o metoda de a castiga clienti noi pe canale inca neexploatate si de a reduce costurile vanzarii, ceea ce va fi problema cheie pentru comercianti in 2009.
 

Internetul se adapteaza mai usor la situatiile de criza

 
“Pentru magazinele online o perioada economica mai dificila poate aduce si oportunitati. Vanzarile din retailul clasic vor fi cu siguranta afectate, iar magazinele online pot profita de acest lucru atragand clientii in mediul online prin servicii mai bune, preturi mai mici si toate avantajele pe care mediul online le are fata de cel clasic”, este de parere directorul executiv de la GECAD ePayment, Carmen Sebe.
 
Preferintele consumatorilor se vor indrepta din ce in ce mai mult spre achizitiile online, deoarece prin caracteristicile lor raspund mai bine cererii normale intr-o perioada de criza, crede Marius Ghenea.
 
Razvan Iancu, apreciaza ca multe magazine online isi vor consolida pozitia, profitand si de disparitia unor magazine mai mici, care nu vor mai avea resursele necesare sa ramana deschise.
 
Alegerea unei strategii gresite poate fi de asemenea fatala pentru unele magazine. “Multi comercianti se lanseaza fara sa aiba un plan de afaceri pe termen lung, neglijand complet aspecte precum promovarea sau relatiile cu clientii. Acest lucru duce inevitabil la faliment. Nu cred insa ca vor exista magazine online cunoscute care sa dea faliment ca urmare a crizei”, a subliniat Carmen Sebe.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Carduri de credit

Carduri de credit
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Carduri

Alte Articole

Call centere bancare: in cat timp se parcurge distanta dintre robotei si operatorii umani?

Call centere bancare: in cat timp se parcurge distanta dintre robotei si operatorii umani?

Aparitia unor sisteme informatizate, care sa preia din sarcinile operatorilor din departamentele de relatii cu clientii, se poate dovedi practica pentru sarcini foarte simple, dar si foarte cronofaga pentru cele mai complexe. Conso a vrut sa vada, in mod real, cat dureaza sa intri in legatura cu un operator uman la cateva dintre cele mai mari banci si cat de efectiv este ajutorul pe care-l primesti in urma interactiunii.

28 Sep 2023 | Carduri
Strategia rate fara dobanda poate concura creditele de consum

Strategia rate fara dobanda poate concura creditele de consum

Pe langa perioada de gratie care ajunge pana la 60 de zile, ratele fara dobanda oferite la comerciantii parteneri prin intermediul cardurilor de credit pot concura creditele de consum cand numarul lor trece de 12.

19 Iun 2023 | Carduri
Cashback contracronometru la plata obligatiilor fiscale

Cashback contracronometru la plata obligatiilor fiscale

Mastercard ofera detinatorilor de carduri care isi platesc obligatiile fiscale prin ghiseul.ro pana la finalul acestei luni rambursarea a 10% din valoarea platilor. Din pacate, cei care au apucat deja sa isi plateasca datoriile fata de stat vor ramane cu impresia ca nu e bine sa te grabesti.

29 Mar 2023 | Carduri
Cardurile pentru copii au avantaje dar si unele riscuri incluse

Cardurile pentru copii au avantaje dar si unele riscuri incluse

Cei mici pot deprinde mai usor sa isi gestioneze banii de buzunar iar parintii le pot aloca lunar o anumita suma. Exista insa si riscuri generate de tranzactiile pe internet si dependenta de alocarile periodice din partea parintilor.

19 Dec 2022 | Carduri

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Rambursare card de credit

Calculează suma lunară pe care trebuie să o rambursezi și care este costul dacă platești doar suma minimă