top banner

Cumparaturile online vor atrage atentia marilor retaileri in 2009

05 Ianuarie 2009 | Autor: Alina Branescu

Managerii din industria e-commerce considera ca principala tendina din 2009 va fi reorientarea spre internet a marilor comercianti clasici, in contextul crizei financiare. Unii dintre retaileri vor fi chiar nevoiti sa-si inchida anumite locatii comerciale pentru a-si reduce costurile.
 
Comerciantii online mizeaza pe o crestere a vanzarilor in 2009, insa nu cu aceeasi intensitate din ultimii doi ani.
 
“Estimez ca ecommerce-ul va creste in 2009 raportat la comertul traditional, asa cum s-a intamplat si in anii trecuti, pentru ca aceasta tendinta este clara, determinata inclusiv de progresul tehnic”, a precizat Razvan Iancu, managing partener la www.cartepremium.ro.
 
El considera ca si marile branduri din retailul clasic vor apela la o reducere a cheltuielilor, inchizand din magazine si crescand vanzarile online.
 
“Cred ca este un moment bun pentru anumiti comercianti traditionali sa incerce sa se indrepte catre mediul online ca si platforma de vanzare, chiar daca produsele si serviciile oferite nu au in aparenta o legatura directa cu activitatea de e-commerce”, este de parere Marius Ghenea, presedintele PCfun.ro.
 
Ghenea subliniaza ca aceasta este o metoda de a castiga clienti noi pe canale inca neexploatate si de a reduce costurile vanzarii, ceea ce va fi problema cheie pentru comercianti in 2009.
 

Internetul se adapteaza mai usor la situatiile de criza

 
“Pentru magazinele online o perioada economica mai dificila poate aduce si oportunitati. Vanzarile din retailul clasic vor fi cu siguranta afectate, iar magazinele online pot profita de acest lucru atragand clientii in mediul online prin servicii mai bune, preturi mai mici si toate avantajele pe care mediul online le are fata de cel clasic”, este de parere directorul executiv de la GECAD ePayment, Carmen Sebe.
 
Preferintele consumatorilor se vor indrepta din ce in ce mai mult spre achizitiile online, deoarece prin caracteristicile lor raspund mai bine cererii normale intr-o perioada de criza, crede Marius Ghenea.
 
Razvan Iancu, apreciaza ca multe magazine online isi vor consolida pozitia, profitand si de disparitia unor magazine mai mici, care nu vor mai avea resursele necesare sa ramana deschise.
 
Alegerea unei strategii gresite poate fi de asemenea fatala pentru unele magazine. “Multi comercianti se lanseaza fara sa aiba un plan de afaceri pe termen lung, neglijand complet aspecte precum promovarea sau relatiile cu clientii. Acest lucru duce inevitabil la faliment. Nu cred insa ca vor exista magazine online cunoscute care sa dea faliment ca urmare a crizei”, a subliniat Carmen Sebe.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Carduri de credit

Carduri de credit
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Carduri

Alte Articole

Cardurile pentru copii au avantaje dar si unele riscuri incluse

Cardurile pentru copii au avantaje dar si unele riscuri incluse

Cei mici pot deprinde mai usor sa isi gestioneze banii de buzunar iar parintii le pot aloca lunar o anumita suma. Exista insa si riscuri generate de tranzactiile pe internet si dependenta de alocarile periodice din partea parintilor.

19 Dec 2022 | Carduri
Cresterea dobanzilor se simte si la cardurile de credit

Cresterea dobanzilor se simte si la cardurile de credit

BNR a decis in aceasta saptamana sa opereze o noua majorare a dobanzii de politica monetara insa de o mai mica amplitudine decat precedentele. Se vor scumpi din nou creditele cu dobanzi variabile iar depozitele vor fi remunerate mai bine chiar daca randamentele raman semnificativ real negative.

10 Noi 2022 | Carduri
Cele mai bune carduri de cash-back

Cele mai bune carduri de cash-back

Sa iti poti recupera un procent din valoarea cumparaturilor uzuale fara ca asta sa presupuna neaparat costuri colaterale reprezinta o provocare pentru tot mai multi romani.

20 Apr 2022 | Carduri
Cum te poti transforma din client in agent de vanzari

Cum te poti transforma din client in agent de vanzari

Orange Money, copiata imediat de concurentul direct Revolut, a propus un bonus de 150 de lei fiecarui client care aduce un nou recrut in sistem din lista lui de amici. Si beneficiile nu se opresc aici.

22 Feb 2022 | Carduri

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Rambursare card de credit

Calculează suma lunară pe care trebuie să o rambursezi și care este costul dacă platești doar suma minimă