Site-urile nefunctionale alunga cumparatorii online

Magazinele virtuale, concepute special pentru a economisi timpul alocat cumparaturilor, trebuie sa aiba un site cat mai bine pus la punct. Multe dintre ele au probleme de functionare, ceea ce creeaza dificultati clientilor, acestia renuntand de cele mai multe ori la finalizarea comenzii.
 
Magazinele online au fost evaluate din toate punctele de vedere, cu ocazia Galei Premiilor eCommerce 2008.
 
In urma analizelor efectuate, a reiesit ca acestea prezinta o serie de nereguli la nivelul usurintei in navigare, dar si probleme legate de plata online.
 
Liviu Taloi, consultant eCommerce SiteAudit, a precizat ca in urma testelor de uzabilitate efectuate pe magazinele online inscrise la Gala au fost descoperite foarte multe probleme: de la cele mici - culori si pozitionari de butoane in locuri neadecvate - la cele majore, cum ar fi imposibilitatea lansarii comenzii.
 
Taloi este de parere ca un site de comert electronic care pica testul uzabilitatii nu are ce cauta pe piata.
 
“Mai devreme sau mai tarziu, piata, clientii le vor penaliza. Criza economica pe care o intrezarim la inceputul lui 2009 va cerne si din piata de comert online”, afirma Liviu Taloi.
 

Clientii fac confuzii intre termeni

 
Potrivit studiului, consumatorii virtuali intampina o serie de dificultati din cauza confuziei unor termeni care apar pe site:
 
  • utilizatorii nu fac diferenta dintre cont si cos sau intre a face un cont si a face o comanda;
  • ei confunda des butoanele de compara un produs si cumpara, atunci cand au aceeasi culoare si sunt alaturate.
 
De asemenea, cumparatorii sunt dezorientati din cauza utilizarii unor termeni englezesti (checkout in loc de cumpara) sau cand site-ul foloseste functii avansate cu scopul de a ajuta utilizatorul.
 
Si aspectele legate de crearea unui cont dau batai de cap cumparatorilor online:
 
  • toti utilizatorii ofteaza cand trebuie sa-si creeze un cont nou;
  • se intrerupe fluxul normal de cumparare prin crearea contului si daca nu se reia procesul la punctul ramas, majoritatea tind sa abandoneze procesul de cumparare;
  • unele magazine nu specifica ce informatii sunt obligatorii atunci cand plaseaza comanda sau cand se creaza un cont, iar anumite erori nu sunt evidentiate.
 
Functionalitatea site-ului este foarte importanta, cumparatorii dorind sa stie cu promptitudine daca comanda a fost trimisa cu succes, apasand in continuare butorul submit.
 
In aceasta categorie intra si functia de cautare a site-ului, care trebuie sa functioneze corect, altfel clientul renunta la produs.
 
Nu in ultimul rand, site-urile care contin categorii de produse goale indeparteaza utilizatorul si il determina sa nu se mai intoarca, acestia dorind sa comande doar produse aflate in stoc.
 
“Erorile gasite au subliniat proasta pregatire din punctul de vedere al uzabilitatii, chiar si a site-urilor mari, consacrate, si au scos in evidenta rezultate foarte bune ale unor magazine mai putin promovate, dar care au insistat pe acest aspect”, a subliniat Liviu Taloi.
 

Magazinele au o parere buna despre ele

 
Pe de alta parte, un alt studiu realizat de RoCommerce releva faptul ca magazinele online au o parere foarte buna legata de capacitatea site-ului administrat si de uzabiliatatea cu care se caracterizeaza.
 
In acest sens, cele 386 de magazine care au participat la sondaj sunt de parere ca site-urile dispun de o uzabilitate buna, cu o nota de 4, in conditiile in care maximul era de 5.
 
De aceeasi parere sunt si in privinta design-ului sau suportului folosit. Cu toate acestea, aproximativ jumatate dintre ele intentioneaza sa efectueze modificari radicale la nivelul site-ului in viitorul apropiat.
 


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Carduri


Cum putem face cumparaturi in rate cu cardul de debit
Cum putem face cumparaturi in rate cu cardul de debit

Altex si Flanco in parteneriat cu finantatorul Oney Bank ofera clientilor posibilitatea de a achizitiona produse in 3 sau 4 rate daca dispun de un card de debit Visa sau Mastercard, la costuri mult mai mici decat in cazul achizitiei cu un card de credit.

7 Ianuarie 2021 | Carduri (carduri + ebanking)

Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda
Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda

Transfond ofera posibilitatea initierii de plati intre doua conturi deschise la banci diferite utilizand doar numarul de telefon mobil al beneficiarului platii, fara sa fie nevoie si de codul IBAN al acestuia.

29 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul
Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul

Exista mai multe oferte de reduceri pentru posesorii de carduri de debit, care nici nu implica costuri asociate, precum emiterea cardului si administrarea contului curent.

22 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?
Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?

Dupa ce ne-au propus sa ocolim cardul platind la POS-uri direct cu telefonul, bancile merg mai departe incercand sa elimine cardul si la retragerea de numerar de la ATM.

28 August 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Mai multe articole

GHIDURI


Carduri de credit

Cardul de credit reprezinta un imprumut aflat permanent la dispozitia clientului. Limita de credit este calculata pe baza unei proceduri numita scoring. In general, limita maxima de credit poate ajunge pana la 5.000 euro sau echivalentul in moneda nationala. Cum se calculeaza scoringul, diferentele dintre carduri de debit si carduri de credit, peri

Carduri de debit

Cu ajutorul unui card de debit poti avea acces oricand la banii propii din contul de la banca. Cardul de debit are insa de oferit mai mult decat retragerea de numerar. Cea mai importanta functie a sa este plata cumparaturilor la comercianti. Pentru tranzactiile efectuate in Romania nu se plateste nici un comision. Ce servicii suplimentare ofera car

Carduri premium

Cardurile premium reprezinta o categorie privilegiata de instrumente de plata, care sunt acordate clientilor cu venituri ridicate. Limita de credit este mult mai mare si poate ajunge pana la 100.000 euro, fata de numai 5.000 euro, cat ofera in general cardurile de credit standard. Cui se adreseaza cardurile premium, care sunt tipurile de carduri, c

Carduri cu cip

Cardul cu cip este un card bancar - de credit sau de debit - care are incorporat un microcip. Acesta a fost conceput pentru a conferi tranzactiilor cu carduri mai multa siguranta si rapiditate. Cat de sigure sunt cardurile cu cip, ce tehnologie are in spate si cum schimba cipul modul in care se plateste cu cardul in Ghidul Carduri cu cip.

Cumparaturi online cu cardul

Inainte sa faceti cumparaturi online trebuie sa va asigurati ca aveti cardul activat pentru utilizare online. Dupa activarea cardului, este recomandata inrolarea cardurilor in sistemul 3D Secure. Ponturi pentru cumparaturi sigure si toate informatiile despre carduri acceptate pentru cumparaturi, tranzactii online si inrolarea cardului in Ghidul Cum

Vacanta cu cardul in strainatate

Atunci cand mergem in vacanta este recomandat sa nu plecam cu toti banii de care avem nevoie in portofel. Cardurile bancare ne protejeaza mai bine banii. Cardul de credit este recomandat cu prioritate, pentru ca ofera o serie de beneficii suplimentare. Totul despre tipul de card potrivit in vacanta, ce comisioane apar la tranzactiile din afara tari

Inapoi sus