Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

Pe net se poate cumpara si altceva decat telefoane mobile!

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Daca polonezii si cehii prefera sa cumpere de pe internet haine si carti, la noi, produsele de telefonie mobila inca tin capul de afis. Diversificarea ofertei ar putea conduce la aparitia unor noi zone de interes, internautii romani putand achizitiona mai nou de la electronice si electrocasnice si pana la arme si munitii.
 
Comertul online prinde tot mai mult la public in Romania, volumul tranzactiilor majorandu-se in primul semestru din 2008 cu 60% fata de perioada similara din anul anterior.
 
Pentru ca shoppingul online sa atinga insa o masa critica trebuie ca si numarul magazinelor prezente pe piata sa creasca si sa ofere servicii din ce in ce mai bune.
 
De exemplu, specialistii de la Gecad ePayment afirma ca in Polonia industria online este foarte puternica, zonele fiind destul de bine acoperite. Din acest motiv, noii jucatori isi fac cu greu loc pe piata.
 
Apar magazine specializate
 
Merita semnalat ca pe piata locala au inceput sa apara magazine online tot mai specializate si din domenii mai putin intalnite, care permit plata prin card. Un astfel de caz este magazinul de contracte.
 
Armele si munitiile este un alt domeniu in care comerciantii au inceput sa-si dezvolte o afacere online, clientii putand opta pentru arme de vanatoare, tir sportiv sau arme de autoaparare (www.magazin-arme.ro, www.arme-si-munitii.execom.ro).
 
Exista inclusiv magazine ale unor cluburi sportive ca Steaua,  sau CFR Cluj. Mai nou, turistii pot face rezervari la hoteluri din Ucraina - www.ucrainatravel.ro.
 
Preferintele cumparatorilor online
 
Potrivit www.trafic.ro, cel mai accesat magazin online de la noi este un website de licitatii deschise, www.okazii.ro. In Polonia insa, liderul pietei este www.agito.pl, care vinde produse electronice si electrocasnice. Acesta a avut o crestere cu 126% a vanzarilor in 2007 fata de 2006.
 
In Ungaria, preferintele populatiei sunt cu totul altele, in sensul ca de cel mai mare trafic beneficiaza un magazine de carti, www.bookline.hu.
 
Daca tinem cont de volumul total al tranzactiilor, polonezii si ungurii se axeaza pe haine si carti atunci cand se decid sa cumpere online, iar romanii prefera produsele ce apartin telefoniei mobile.
 
Merita semnalat, ca in ultimul an, cumparatorii autohtoni au prezentat o receptivitate sporita pentru asigurarile online, dar si pentru biletele la concerte si spectacole.

Alte articole din Carduri

Carduri

Ce inseamna pentru cumparatori cresterea pragului obligatoriu pentru acceptarea cardului?

Legea cash back, modificata din nou, a fost adoptata de Parlament. Principala modificare consta in faptul ca doar magazinele cu cifra de afaceri de peste 50.000 de euro anual vor fi obligate sa accepte plata cu cardul. Pragul precedent era de 10.000 de euro. Citeste mai mult

Cum sa te feresti de infractori cand retragi bani de la bancomat?

Posesorii de carduri din Romania utilizeaza in continuare excesiv operatiunea de retragere de numerar de la bancomat, fapt care le-a dat idei si infractorilor. Acestia au inventat numeroase dispozitive cu ajutorul carora pot copia datele cardurilor sau afla PIN-ul. Politia Romana prezinta cateva astfel de dispozitive. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Gav

"Am facut imprudenta sa folosesc un card de credit de la aceasta "banca" deloc transparenta si cu costuri uriase, "banca" care nu trimite ..."

Facebook