Reteaua centrelor europene ale consumatorilor (ECC) a rezolvat in 2010 peste 71.000 de reclamatii pentru bunuri si servicii achizitionate dintr-un alt stat membru al UE.
Jumatate dintre reclamatii au vizat cumparaturi online, iar o treime au fost legate de serviciile de transport, in special, la calatoriile cu avionul.
Unul din cazurile solutionate a fost al unor finlandezi al caror zbor a fost amanat din cauza inchiderii spatiului aerian. Ei au fost obligati sa stea inca 7 zile in Barcelona, timp in care compania aeriana nu a oferit nicio asistenta. Intorsi acasa, ei au solicitat rambursarea cheltuielilor suplimentare cauzate de amanarea zborului, in valoare de 1.167 euro. Agentia aeriana a restituit doar 250 euro, insa cu ajutorul
retelei ECC, consumatorii au primit si diferenta de 917 euro.
O alta reclamatie a fost facuta de un francez care a rezervat inchirierea unei masini in Italia, printr-o agentie olandeza. La sosirea in Italia, compania de inchiriere masini a spus ca nu a primit confirmarea rezervarii de la brokerul olandez, fara a-i putea oferi o solutie. Consumatorul a fost obligat sa inchirieze o masina de la alta companie, la un pret mult mai mare. Ulterior, el a cerut rambursarea diferentei platite in plus de la brokerul olandez, care a refuzat. Dupa reclamatia depusa la ECC, consumatorul a primit banii ceruti si o compensatie.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News