Liniile de urgenta pentru carduri ofera uneori minute in sir muzica

Blocarea cardului in caz de furt sau pierdere reprezinta o reala urgenta, iar anuntarea bancii ar trebui sa se faca in cel mai rapid mod posibil. Ce se intampla insa cand banca nu pune la dispozitia clientilor un numar alocat doar pentru blocarea cardurilor, iar la call center astepti minute in sir pana raspunde un operator?

Clientii au obligatia sa notifice in cel mai scurt timp banca in caz de furt sau pierdere a cardului, asa cum se prevede in Regulamentul BNR nr. 6/2006. Doar in acest fel, ei isi pot limita eventualele pierderi in cazul in care exista riscul unei utilizari frauduloase a cardului.

Clientii care vor sa isi blocheze cardul nu au prioritate

La unele banci, insa, numarul la care se blocheaza cardul este si numarul la care se pot obtine orice alt fel de informatii despre cardurile bancii.

Astfel, clientii care ar avea o nevoie urgenta sa ajunga la operator pot astepta minute bune pana sa fie preluati, daca au ghinionul care toti consultantii bancii sa fie ocupati cu apeluri mai putin stringente, cum ar fi oferirea unor informatii detaliate despre oferta actuala a bancii.

Si mai dificila ar fi situatia persoanelor aflate intr-o calatorie in strainatate, care ar putea fi pusi in situatia de a asculta minute bune muzica de la call-center, la costuri de roaming.



In mod normal, bancile ar trebui sa ofere clientilor numere dedicate doar pentru situatii de urgenta, astfel incat raportarea pierderii sau furtului cardului sa se faca in cel mai scurt timp posibil.

Din pacate, nu intotdeauna lucrurile stau asa. De exemplu, la BCR, persoanele care si-au pierdut cardul trebuie sa anunte banca sunand la un numar pentru asistenta carduri, unde pe langa blocarea cardului, se pot obtine si alte detalii despre aceste instrumente de plata.

“BCR detine un serviciu de call center pregatit sa raspunda intrebarilor clientilor privind produsele si serviciile bancii, incluzand aspecte legate de utilizarea cardurilor BCR. In cazul in care complexitatea tehnica a intrebarilor este una ridicata, acestea sunt escaladate catre un serviciu specializat de asistenta carduri care este in masura sa intervina si sa clarifice prompt acest tip de situatii”, au explicat reprezentantii BCR.

La fel se intampla si la Bancpost si Raiffeisen Bank, unde linia dedicata situatiilor de urgenta ofera si diverse servicii de informare a clientilor cu privire la carduri.

Cat poate dura preluarea apelului?

Clientii bancilor care nu detin o linie de urgenta destinata blocarii cardurilor ar putea intampina probleme, din cauza timpului mare de asteptare atunci cand suna la call center.

Operatorii, fiind ocupati cu alti clienti care solicita diverse informatii, pot intarzia la preluarea unui apel extrem de important.

De exemplu, in seara zilei de luni 5 iulie, clientii BCR au intampinat probleme la platile prin intermediul cardului din cauza unor lucrari de mentenanta, pe care banca nu le-a anuntat anterior.

“In cursul zilei de ieri au fost acumulari pe cozile de carduri (sincrone) si de ordere in sistemul BCR datorita unor lucrari de mentenanta. Aceasta situatie a generat punctual imposibilitatea efectuarii unor tranzactii si blocarea sumelor aferente inregistrate sub statutul de asteptare a autorizarii offline”, au explicat reprezentantii BCR.

Blocarea sumelor de bani si imposibilitatea folosirii cardului au dus la numeroase apeluri catre serviciul de asistenta al bancii. Astfel, au fost persoane care au asteptat pana la 10-20 de minute pentru a fi preluati de un operator. Daca in aceasta situatie, un client ar fi avut nevoie sa anunte imediat furtul cardului si sa solicite blocarea lui, el ar fi trebuit sa astepte ca toate celelalte apeluri de dinainte sa fie solutionate, pentru ca situatia sa urgenta sa fie rezolvata.

Unele banci au numere speciale

Sunt insa si banci, unde blocarea cardului se poate face la un numar special sau macar au un interior diferit de liniile la care clientii pot obtine diferite informatii.

De exemplu, la BRD dupa ce formezi numarul de telefon al call center-ului, daca apesi tasta 3 a telefonului esti redirectionat catre o linie speciala destinata blocarii cardului.

Si la UniCredit Tiriac Bank, clientii au la dispozitie un interior special unde pot anunta pierderea sau furtul cardului. Cei ce vor sa-si blocheze cardul trebuie sa formeze numarul de call center urmat de interiorul 1181 sau 1281.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Carduri


Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda
Bancile vor permite platile cu telefonul catre prietenii din agenda

Transfond ofera posibilitatea initierii de plati intre doua conturi deschise la banci diferite utilizand doar numarul de telefon mobil al beneficiarului platii, fara sa fie nevoie si de codul IBAN al acestuia.

29 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul
Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul

Exista mai multe oferte de reduceri pentru posesorii de carduri de debit, care nici nu implica costuri asociate, precum emiterea cardului si administrarea contului curent.

22 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?
Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?

Dupa ce ne-au propus sa ocolim cardul platind la POS-uri direct cu telefonul, bancile merg mai departe incercand sa elimine cardul si la retragerea de numerar de la ATM.

28 August 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Ce sanse are telefonul in lupta cu cardul pentru plati?
Ce sanse are telefonul in lupta cu cardul pentru plati?

Numarul bancilor care ofera aplicatii de plata ce permit utilizarea telefonului in locul cardului este in crestere. Mai ramane doar ca si cel al utilizatorilor sa aiba o dinamica asemanatoare pe termen lung.

30 Iulie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Mai multe articole

GHIDURI


Carduri de credit

Cardul de credit reprezinta un imprumut aflat permanent la dispozitia clientului. Limita de credit este calculata pe baza unei proceduri numita scoring. In general, limita maxima de credit poate ajunge pana la 5.000 euro sau echivalentul in moneda nationala. Cum se calculeaza scoringul, diferentele dintre carduri de debit si carduri de credit, peri

Carduri de debit

Cu ajutorul unui card de debit poti avea acces oricand la banii propii din contul de la banca. Cardul de debit are insa de oferit mai mult decat retragerea de numerar. Cea mai importanta functie a sa este plata cumparaturilor la comercianti. Pentru tranzactiile efectuate in Romania nu se plateste nici un comision. Ce servicii suplimentare ofera car

Carduri premium

Cardurile premium reprezinta o categorie privilegiata de instrumente de plata, care sunt acordate clientilor cu venituri ridicate. Limita de credit este mult mai mare si poate ajunge pana la 100.000 euro, fata de numai 5.000 euro, cat ofera in general cardurile de credit standard. Cui se adreseaza cardurile premium, care sunt tipurile de carduri, c

Carduri cu cip

Cardul cu cip este un card bancar - de credit sau de debit - care are incorporat un microcip. Acesta a fost conceput pentru a conferi tranzactiilor cu carduri mai multa siguranta si rapiditate. Cat de sigure sunt cardurile cu cip, ce tehnologie are in spate si cum schimba cipul modul in care se plateste cu cardul in Ghidul Carduri cu cip.

Cumparaturi online cu cardul

Inainte sa faceti cumparaturi online trebuie sa va asigurati ca aveti cardul activat pentru utilizare online. Dupa activarea cardului, este recomandata inrolarea cardurilor in sistemul 3D Secure. Ponturi pentru cumparaturi sigure si toate informatiile despre carduri acceptate pentru cumparaturi, tranzactii online si inrolarea cardului in Ghidul Cum

Vacanta cu cardul in strainatate

Atunci cand mergem in vacanta este recomandat sa nu plecam cu toti banii de care avem nevoie in portofel. Cardurile bancare ne protejeaza mai bine banii. Cardul de credit este recomandat cu prioritate, pentru ca ofera o serie de beneficii suplimentare. Totul despre tipul de card potrivit in vacanta, ce comisioane apar la tranzactiile din afara tari

Inapoi sus