EFG reduce semnificativ datoria unui detinator de card Euroline

O clienta a EFG Retail Services a fost instiintata ca datoria sa de 4.000 lei, aferenta unui card Euroline, se va reduce la mai putin de 1.000 lei. Decizia de reducere a datoriei survine in urma unei sesizari scrise a clientei. Societatea sustine ca a luat decizia dupa ce a analizat situatia specifica a clientei in cauza.

O clienta din Bucuresti a imprumutat in septembrie 2006 suma de 2.100 lei de la EFG Retail Services, pentru a achizitiona un calculator.

O data cu imprumutul a primit si un card de credit Euroline. Suma totala pe care trebuia sa o plateasca pentru calculator era de 3.500, impartita in 36 de rate a cate 97 lei.

Asa cum s-a intamplat si in cazul altor clienti, cardul Euroline beneficia de o limita de credit suplimentara. Existand aceasta posibilitate, clienta a retras de pe card 760 lei, iar in cei trei ani a facut plati totale catre EFG Retail Services in valoare de 4.571 lei.

Datorii dublate in 3 ani

Acestea nu au acoperit insa decat o parte a datoriei. Taxele si comisioanele suplimentare au fost evaluate de creditor la 2.800 lei si dobanda suplimentara la 1.500 lei. In consecinta, datoria clientei nu numai ca nu a scazut in cei trei ani, dar a urcat la peste 4.000 lei, peste sumele deja platite.



Contrariata de sumele mari pe care le mai are de achitat si nereusind sa se descurce in hatisul de taxe, comisioane si dobanzi percepute, clienta a transmis in aprilie un mesaj scurt prin email catre EFG Retail Services:

“Atasat va transmit o cerere pentru obtinerea cat mai urgenta a situatiei cardului *****. Vreau un numar de inregistrare si extrasele se pot transmite pe adresa de email. In cazul nesolutionarii acestei probleme voi face o sesizare catre Protectia Consumatorului”

EFG a sters trei sferturi din datorie

Raspunsul EFG Retail Services a ajuns dupa aproximativ o luna si continea 3 pagini de explicatii cu privire la modul in care s-a strans datoria, precum si extrasele de cont cu sumele platite, din care reiese ca in anumite luni clienta nu si-a achitat intreaga rata convenita.

Conform EFG, datoriile s-au strans din comisioane lunare majorate de la 3 lei la 4,5 lei, din comisioanele de intarziere la plata ratei de 45 lei, din comisioane de penalizare lunare pentru depasirea limitei de credit de 5% si din dobanzi.

“Tendinta crescatoare lunara a valorii acestui comision (n.r. de depasire limita de credit), ca de altfel si a dobanzii datorate, se explica prin modificarea lunara a Soldului Final, consecinta a neachitarii debitului aferent fiecarui extras lunar, la soldul final adaugandu-se contravaloarea diferentei din suma datorata neachitata, precum si dobanda pentru sumele neachitate integral pana la data scadenta”, se precizeaza in scrisoarea trimisa clientei.

Insa vestea buna avea sa apara abia in finalul scrisorii. Spre deosebire de alte situatii relativ similare, in care se dovedise mult mai putin flexibila, de aceasta data institutia financiara nebancara a dat dovada de multa intelegere, venind in intampinarea solicitarii clientei.

 “Desi nu v-ati respectat obligatiile de plata, asa cum v-au fost aduse la cunostinta cu ocazia semnarii contractului, societatea noastra a decis sa vina in intampinarea nevoilor dvs. prin reducerea comisioanelor de depasire limita de credite (2263,52 lei) precum si o parte din dobanda perceputa (769,19 lei). Prin urmare, datoria totala de plata la data prezentei (4017,67 lei) va fi diminuata cu suma de  3032,17 lei.”, se spune in raspunsul primit de clienta.

Reprezentantii EFG sustin ca este o solutie exceptionala

Conso.ro a vrut sa afle de la reprezentatii companiei ce demersuri trebuie sa faca si alti clienti, care s-ar putea afla in situatii asemanatoare, pentru a beneficia de un tratament similar.

Reprezentantii creditorului ne-au informat insa ca decizia luata in cazul clientei respective nu va fi aplicata automat si in cazul altor clienti care cer sa le fie rezolvate favorabil solicitarile.

 “Situatia specificata nu reprezinta o practica standard pe care clientii o pot accesa in baza unor conditii pre-stabilite, ci este exclusiv o solutie individuala exceptionala urmare a unui proces de analiza si evaluare a situatiei specifice clientului respectiv”, sustin reprezentantii EFG Retail Services.  

Acestia au precizat ca fiecare client care intampina dificultati la plata ratelor, poate sa isi reesaloneze creditul pe o perioada de rambursare de cel mult 96 luni. Insa usa ramane deschisa si pentru alte variante.

“Discutam cu fiecare client in parte si in functie de nevoile sale, i se ofera solutia in masura sa ii ofere suportul si ajutorul maxim posibile”, au precizat reprezentantii EFG Retail Services.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Carduri


Poate inlocui cardul de credit imprumutul de nevoi personale?
Poate inlocui cardul de credit imprumutul de nevoi personale?

Cresterea limitei de credit, a perioadelor de gratie si parghia ratelor fara dobanda a trezit speranta ca acest produs ar fi varianta mai ieftina, fara costuri aproape, a creditelor de nevoi personale. Exista insa si riscuri.

9 Septembrie 2021 | Carduri (carduri + ebanking)

De ce am opta pentru un card virtual?
De ce am opta pentru un card virtual?

Cardurile virtuale vin cu avantajul taxelor de emitere si livrare zero, conectarii facile cu dispozitivele mobile de plata, dar si cu unele limitari pe partea de retrageri.

24 August 2021 | Carduri (carduri + ebanking)

Fraudele informatice sunt foarte greu de recuperat dupa autentificarea pagubitului
Fraudele informatice sunt foarte greu de recuperat dupa autentificarea pagubitului

Tentativele de inselare a celor care posteaza anunturi pe platformele de vanzare-cumparare prolifereaza, in ciuda introducerii recente a elementelor suplimentare de siguranta la trazactiile online.

17 Iunie 2021 | Carduri (carduri + ebanking)

Cum putem face cumparaturi in rate cu cardul de debit
Cum putem face cumparaturi in rate cu cardul de debit

Altex si Flanco in parteneriat cu finantatorul Oney Bank ofera clientilor posibilitatea de a achizitiona produse in 3 sau 4 rate daca dispun de un card de debit Visa sau Mastercard, la costuri mult mai mici decat in cazul achizitiei cu un card de credit.

7 Ianuarie 2021 | Carduri (carduri + ebanking)

Mai multe articole

GHIDURI


Carduri de credit

Cardul de credit reprezinta un imprumut aflat permanent la dispozitia clientului. Limita de credit este calculata pe baza unei proceduri numita scoring. In general, limita maxima de credit poate ajunge pana la 5.000 euro sau echivalentul in moneda nationala. Cum se calculeaza scoringul, diferentele dintre carduri de debit si carduri de credit, peri

Carduri de debit

Cu ajutorul unui card de debit poti avea acces oricand la banii propii din contul de la banca. Cardul de debit are insa de oferit mai mult decat retragerea de numerar. Cea mai importanta functie a sa este plata cumparaturilor la comercianti. Pentru tranzactiile efectuate in Romania nu se plateste nici un comision. Ce servicii suplimentare ofera car

Carduri premium

Cardurile premium reprezinta o categorie privilegiata de instrumente de plata, care sunt acordate clientilor cu venituri ridicate. Limita de credit este mult mai mare si poate ajunge pana la 100.000 euro, fata de numai 5.000 euro, cat ofera in general cardurile de credit standard. Cui se adreseaza cardurile premium, care sunt tipurile de carduri, c

Carduri cu cip

Cardul cu cip este un card bancar - de credit sau de debit - care are incorporat un microcip. Acesta a fost conceput pentru a conferi tranzactiilor cu carduri mai multa siguranta si rapiditate. Cat de sigure sunt cardurile cu cip, ce tehnologie are in spate si cum schimba cipul modul in care se plateste cu cardul in Ghidul Carduri cu cip.

Cumparaturi online cu cardul

Inainte sa faceti cumparaturi online trebuie sa va asigurati ca aveti cardul activat pentru utilizare online. Dupa activarea cardului, este recomandata inrolarea cardurilor in sistemul 3D Secure. Ponturi pentru cumparaturi sigure si toate informatiile despre carduri acceptate pentru cumparaturi, tranzactii online si inrolarea cardului in Ghidul Cum

Vacanta cu cardul in strainatate

Atunci cand mergem in vacanta este recomandat sa nu plecam cu toti banii de care avem nevoie in portofel. Cardurile bancare ne protejeaza mai bine banii. Cardul de credit este recomandat cu prioritate, pentru ca ofera o serie de beneficii suplimentare. Totul despre tipul de card potrivit in vacanta, ce comisioane apar la tranzactiile din afara tari

Inapoi sus