Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Bancile trimit clientii la Biroul de Credit pentru restante de cativa bani!


Desi Biroul de credit a stabilit inca din 2007 ca restantele mai mici de 10 lei nu vor fi raportate, bancile continua sa trimita oamenii pe lista neagra a restantierilor pentru sume infime. La Biroul de credit, nu exista un mod de verificare al raportarilor, astfel clientii se trezesc ca nu pot lua credit desi acest lucru nu trebuia sa se intample
.

Raportarile la Biroul de credit ii pot impiedica pe clienti sa obtina un imprumut, chiar daca restanta pentru care au fost inscrisi in aceasta baza de date nu depaseste 1 sau 2 lei.

“Incepand cu anul 2007, Biroul de credit a instituit pragul de 10 lei pentru transmiterea restantelor de catre participanti”, a declarat pentru Conso.ro Serban Epure, director general al Biroului de credit.

In ciuda regulii stabilite de comun acord de banci, care sunt actionare la Biroul de credit, aceste practici nu au fost abolite.



Restantier cu... 19 bani

Intr-o astfel de situatie a fost si Mirela Braescu, clienta a Credit Europe Bank. Ea a fost raportata la Biroul de credit pentru o restanta infima la cardul de credit.

“Am avut neplacuta surpriza de a fi raportata la Biroul de credit pentru o restanta de 0,19 lei. In momentul in care am anuntat banca mi s-a spus ca nu se poate asa ceva pentru ca nu se poate transmite la Biroul de credit o restanta mai mica de 10 lei”, povesteste clienta pe Conso.ro.

Desi teoretic aceasta raportare nu era posibila, totusi ea s-a facut! Cauza invocata de reprezentantii bancii o reprezinta o eroare de sistem. Eroare care insa a pus clienta intr-o situatie extrem de neplacuta.

Mai mult, clienta sustine ca nu a primit niciun fel de notificare din partea bancii, prin care sa fie anuntata ca urmeaza sa fie raportata la Biroul de credit pentru aceasta “fabuloasa” suma. De la sfarsitul lui februarie 2008, bancile au obligatia sa notifice clientii asupra raportarii, cu 15 zile inainte sa transmita datele catre Biroul de credit.

Banca a radiat raportarea la sesizarea Conso.ro

Intrucat de la banca nu a reusit sa obtina un raspuns favorabil, clienta a postat situatia ei pe Conso.ro, la Vocea clientului, in speranta unei rezolvari.

Asa cum facem de fiecare data, am trimis opinia postata si bancii si Biroului de credit. Dupa analiza situatiei semnalate, banca a decis stergerea acestei raportari din baza de date a Biroului de credit.

“Credit Europe Bank a decis radierea raportarii de la Biroul de credit si urmeaza ca in maxim 30 de zile (termenul legal), dar vom incerca mult mai repede, sa se opereze aceasta radiere in Biroul de Credit”, au declarat pentru Conso.ro reprezentantii Credit Europe Bank.

Biroul de credit ramane simplu spectator

Responsabilitatea raportarii corecte a datelor catre Biroul de credit revine bancilor, Biroul de credit neavand dreptul sa modifice datele transmise de acestea.

“Pragul de 10 lei de raportare a restantelor a fost prevazut in actele aditionale semnate cu participantii. Din acel moment, responsabilitatea transmiterii restantelor in acest mod este obligatia participantilor, la fel ca si in cazul celorlalte date transmise la Biroul de Credit”, a explicat Serban Epure.

Insa faptul ca datele transmise nu sunt filtrate in niciun fel permite ca asemenea erori sa treaca neobservate si sa creeze probleme clientilor.

Implicarea mai activa a Biroului de credit in procesul de filtrare si validare a datelor ar putea evita aparitia unor astfel de erori. Un sistem informatic astfel pus la punct incat sume mai mici de 11 lei sa nu fie acceptate in baza de date, ar scuti multi clienti de probleme si bancile de astfel de reclamatii.


Distribuie articolul




Alte articole

Cum sa folosesti inteligent cardul de credit?

Cum sa folosesti inteligent cardul de credit?

Sarbatorile de iarna vin, in fiecare an, cu un apetit crescut pentru cumparaturi, inclusiv pe datorie. Cel mai utilizat instrument de credit in astfel de perioade este cardul de credit. El vine la pachet cu beneficii tot mai „inventive”, dar si cu costuri si conditii de utilizare dintre cele mai complexe. Cum il utilizam pentru beneficii maxime?

Citeste mai mult

Ce inseamna pentru cumparatori cresterea pragului obligatoriu pentru acceptarea cardului?

Legea cash back, modificata din nou, a fost adoptata de Parlament. Principala modificare consta in faptul ca doar magazinele cu cifra de afaceri de peste 50.000 de euro anual vor fi obligate sa accepte plata cu cardul. Pragul precedent era de 10.000 de euro.

Citeste mai mult

Cum sa te feresti de infractori cand retragi bani de la bancomat?

Posesorii de carduri din Romania utilizeaza in continuare excesiv operatiunea de retragere de numerar de la bancomat, fapt care le-a dat idei si infractorilor. Acestia au inventat numeroase dispozitive cu ajutorul carora pot copia datele cardurilor sau afla PIN-ul. Politia Romana prezinta cateva astfel de dispozitive.

Citeste mai mult

Piata unica digitala stimuleaza comertul online transfrontalier. Cum putem face plati?

Comertul electronic transfrontalier va lua amploare in urma acordului politic la care au ajuns recent Parlamentul European, Consiliul si Comisia de a pune capat geoblocarii nejustificate pentru consumatorii care doresc sa achizitioneze produse sau servicii online in interiorul UE.

Citeste mai mult