Bancile trebuie sa afiseze pe ecranul ATM-ului comisioanele pentru tranzactii

Bancile sunt obligate sa afiseze pe ecranul bancomatelor toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate cu un card. Deocamdata, insa, bancile afiseaza doar comisioanele pentru cardurile proprii, iar afisarea comisioanelor pentru cardul altei banci nu este inca posibila.


Consumatorii ar trebui sa afle comisioanele practicate la eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi, rambursare credit sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de client prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia, avand in vedere ca Ordinul Autoritatii Nationale de pentru Protectia Consumatorilor care reglementeaza aceste aspecte a intrat in vigoare.

Astfel, clientul bancii are posibilitatea, daca tranzactia nu ii este oferita in mod gratuit, sa renunte la efectuarea acesteia, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni. In ceea ce priveste modul de prezentare a informatiilor, acestea trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.

De asemenea, noile reglementari stabilesc ca pentru cardurile de debit sau de credit emise de prestatorii de servicii care le accepta la plata la ATM-urile proprii, costurile operatiunilor se afiseaza in procent pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se afiseaza si suma minima de plata.

Mai mult decat atat, pentru cardurile de debit sau de credit emise de alti prestatori de servicii de plata decat cei carora le apartin ATM-urile, se afiseaza urmatoarea avertizare: ”Atentie! — Tranzactia dumneavoastra va fi comisionata conform conditiilor din contractul incheiat cu emitentul cardului”.

Ordinul ANPC mai stabileste ca, in cazul in care cardul se blocheaza sau este retinut in bancomat, bancile sunt obligate sa informeze clientii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la modalitatea in care consumatorul poate reintra in posesia cardului, precum si pasii pe care trebuie sa ii urmeze si sa indice  numarul de telefon la care consumatorul trebuie sune si intervalul orar in care se poate efectua acest apel.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Carduri


Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul
Cum primesti bani inapoi daca platesti cu cardul

Exista mai multe oferte de reduceri pentru posesorii de carduri de debit, care nici nu implica costuri asociate, precum emiterea cardului si administrarea contului curent.

22 Septembrie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?
Retrageri din ATM fara card. Cum functioneaza?

Dupa ce ne-au propus sa ocolim cardul platind la POS-uri direct cu telefonul, bancile merg mai departe incercand sa elimine cardul si la retragerea de numerar de la ATM.

28 August 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Ce sanse are telefonul in lupta cu cardul pentru plati?
Ce sanse are telefonul in lupta cu cardul pentru plati?

Numarul bancilor care ofera aplicatii de plata ce permit utilizarea telefonului in locul cardului este in crestere. Mai ramane doar ca si cel al utilizatorilor sa aiba o dinamica asemanatoare pe termen lung.

30 Iulie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Cardurile de credit pluseaza la avantaje colaterale
Cardurile de credit pluseaza la avantaje colaterale

Desi dobanzile cardurilor de credit sunt foarte ridicate, bancile incearca sa le faca atractive oferind la pachet cu acestea rate la comerciantii parteneri (pana la 40), asigurari de calatorie, mile aeriene, transport fara costuri la retaileri ori bani inapoi la cumparaturi.

21 Iulie 2020 | Carduri (carduri + ebanking)

Mai multe articole

Inapoi sus