top banner

Bancile trebuie sa afiseze pe ecranul ATM-ului comisioanele pentru tranzactii

04 Martie 2015 | Autor: Conso

Bancile sunt obligate sa afiseze pe ecranul bancomatelor toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate cu un card. Deocamdata, insa, bancile afiseaza doar comisioanele pentru cardurile proprii, iar afisarea comisioanelor pentru cardul altei banci nu este inca posibila.
Consumatorii ar trebui sa afle comisioanele practicate la eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi, rambursare credit sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de client prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia, avand in vedere ca Ordinul Autoritatii Nationale de pentru Protectia Consumatorilor care reglementeaza aceste aspecte a intrat in vigoare.
Astfel, clientul bancii are posibilitatea, daca tranzactia nu ii este oferita in mod gratuit, sa renunte la efectuarea acesteia, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni. In ceea ce priveste modul de prezentare a informatiilor, acestea trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.
De asemenea, noile reglementari stabilesc ca pentru cardurile de debit sau de credit emise de prestatorii de servicii care le accepta la plata la ATM-urile proprii, costurile operatiunilor se afiseaza in procent pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se afiseaza si suma minima de plata.
Mai mult decat atat, pentru cardurile de debit sau de credit emise de alti prestatori de servicii de plata decat cei carora le apartin ATM-urile, se afiseaza urmatoarea avertizare: ”Atentie! — Tranzactia dumneavoastra va fi comisionata conform conditiilor din contractul incheiat cu emitentul cardului”.
Ordinul ANPC mai stabileste ca, in cazul in care cardul se blocheaza sau este retinut in bancomat, bancile sunt obligate sa informeze clientii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la modalitatea in care consumatorul poate reintra in posesia cardului, precum si pasii pe care trebuie sa ii urmeze si sa indice  numarul de telefon la care consumatorul trebuie sune si intervalul orar in care se poate efectua acest apel.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Carduri de credit

Carduri de credit
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Carduri

Alte Articole

Tot mai multe solutii pentru schimbul valutar fara costuri

Tot mai multe solutii pentru schimbul valutar fara costuri

Schimbarea leilor in valuta in perioada concediilor sau economisirea in euro fara costurile conversiei sunt acum mai accesibile publicului prin solutiile propuse de banci sau fintech-uri nebancare.

26 Oct 2023 | Carduri
Impulsionarea vanzarilor prin oferte cashback prinde viteza

Impulsionarea vanzarilor prin oferte cashback prinde viteza

Oferirea unor procente bonus pentru achizitiile prin cardurile de credit sau de debit de la magazinele partenere sau folosind site-urile dedicate amatorilor de recompense este tot mai populara iar partea buna este ca cele doua sisteme pot fi combinate.

23 Oct 2023 | Carduri
Bancile tenteaza studentii cu pachete de cont curent si promotii

Bancile tenteaza studentii cu pachete de cont curent si promotii

Cei care urmeaza o facultate sunt considerati o nisa tot mai interesanta de banci, ofertele pentru acestia incluzand pachete de cont curent cu zero comisioane de administrare, internet banking, carduri de debit si concursuri cu premii.

09 Oct 2023 | Carduri
Call centere bancare: in cat timp se parcurge distanta dintre robotei si operatorii umani?

Call centere bancare: in cat timp se parcurge distanta dintre robotei si operatorii umani?

Aparitia unor sisteme informatizate, care sa preia din sarcinile operatorilor din departamentele de relatii cu clientii, se poate dovedi practica pentru sarcini foarte simple, dar si foarte cronofaga pentru cele mai complexe. Conso a vrut sa vada, in mod real, cat dureaza sa intri in legatura cu un operator uman la cateva dintre cele mai mari banci si cat de efectiv este ajutorul pe care-l primesti in urma interactiunii.

28 Sep 2023 | Carduri

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Rambursare card de credit

Calculează suma lunară pe care trebuie să o rambursezi și care este costul dacă platești doar suma minimă