Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Bancile trebuie sa afiseze pe ecranul ATM-ului comisioanele pentru tranzactii


Bancile sunt obligate sa afiseze pe ecranul bancomatelor toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate cu un card. Deocamdata, insa, bancile afiseaza doar comisioanele pentru cardurile proprii, iar afisarea comisioanelor pentru cardul altei banci nu este inca posibila.


Consumatorii ar trebui sa afle comisioanele practicate la eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi, rambursare credit sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de client prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia, avand in vedere ca Ordinul Autoritatii Nationale de pentru Protectia Consumatorilor care reglementeaza aceste aspecte a intrat in vigoare.

Astfel, clientul bancii are posibilitatea, daca tranzactia nu ii este oferita in mod gratuit, sa renunte la efectuarea acesteia, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni. In ceea ce priveste modul de prezentare a informatiilor, acestea trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.

De asemenea, noile reglementari stabilesc ca pentru cardurile de debit sau de credit emise de prestatorii de servicii care le accepta la plata la ATM-urile proprii, costurile operatiunilor se afiseaza in procent pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se afiseaza si suma minima de plata.

Mai mult decat atat, pentru cardurile de debit sau de credit emise de alti prestatori de servicii de plata decat cei carora le apartin ATM-urile, se afiseaza urmatoarea avertizare: ”Atentie! — Tranzactia dumneavoastra va fi comisionata conform conditiilor din contractul incheiat cu emitentul cardului”.

Ordinul ANPC mai stabileste ca, in cazul in care cardul se blocheaza sau este retinut in bancomat, bancile sunt obligate sa informeze clientii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la modalitatea in care consumatorul poate reintra in posesia cardului, precum si pasii pe care trebuie sa ii urmeze si sa indice  numarul de telefon la care consumatorul trebuie sune si intervalul orar in care se poate efectua acest apel.


Distribuie articolul




Alte articole

Cum sa folosesti inteligent cardul de credit?

Cum sa folosesti inteligent cardul de credit?

Sarbatorile de iarna vin, in fiecare an, cu un apetit crescut pentru cumparaturi, inclusiv pe datorie. Cel mai utilizat instrument de credit in astfel de perioade este cardul de credit. El vine la pachet cu beneficii tot mai „inventive”, dar si cu costuri si conditii de utilizare dintre cele mai complexe. Cum il utilizam pentru beneficii maxime?

Citeste mai mult

Ce inseamna pentru cumparatori cresterea pragului obligatoriu pentru acceptarea cardului?

Legea cash back, modificata din nou, a fost adoptata de Parlament. Principala modificare consta in faptul ca doar magazinele cu cifra de afaceri de peste 50.000 de euro anual vor fi obligate sa accepte plata cu cardul. Pragul precedent era de 10.000 de euro.

Citeste mai mult

Cum sa te feresti de infractori cand retragi bani de la bancomat?

Posesorii de carduri din Romania utilizeaza in continuare excesiv operatiunea de retragere de numerar de la bancomat, fapt care le-a dat idei si infractorilor. Acestia au inventat numeroase dispozitive cu ajutorul carora pot copia datele cardurilor sau afla PIN-ul. Politia Romana prezinta cateva astfel de dispozitive.

Citeste mai mult

Piata unica digitala stimuleaza comertul online transfrontalier. Cum putem face plati?

Comertul electronic transfrontalier va lua amploare in urma acordului politic la care au ajuns recent Parlamentul European, Consiliul si Comisia de a pune capat geoblocarii nejustificate pentru consumatorii care doresc sa achizitioneze produse sau servicii online in interiorul UE.

Citeste mai mult