Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CEC Bank face dreptate clientului care rambursase creditul anticipat

Autor: Alin Iacob |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Conso.ro a sesizat, la finalul saptamanii trecute, un caz incredibil. Unui client CEC Bank care-si rambursase integral imprumutul cu 3 ani in urma, i se cereau majorari de intarziere de 1.600 lei si fusese trimis la Biroul de Credit ca rau-platnic. In numai cateva zile, conducerea bancii a rezolvat cazul semnalat in favoarea clientului.

Sesizata de client, dupa ce acesta a postat cazul sau la Vocea Clientului pe Conso.ro, conducerea CEC Bank a analizat cazul intr-un termen foarte scurt si i-a dat dreptate petitionarului.

Banca si-a recunoscut eroarea

In raspunsul trimis clientului, reprezentantii bancii au explicat ca situatia in care s-a ajuns a fost posibila din cauza ca, in ciuda depunerii in cont a sumei necesare “stingerii integrale a obligatiilor de plata rezultate din contractul de credit, nu a fost prezentata bancii si o cerere scrisa in acest sens”.

“Neprimind o asemenea cerere, la data depunerii sumei mentionate nu s-a efectuat plata integrala a creditului, acesta derulandu-se conform graficului de rambursare definit initial”, au motivat reprezentantii CEC Bank.
 

Constienti insa ca eroarea le-a apartinut - avand in vedere ca s-a platit suma calculata chiar de functionarii agentiei CEC Bank in vederea rambursarii integrale - reprezentantii bancii l-au informat pe client ca “in prezent, creditul este inchis, iar dumneavoastra nu figurati cu informatii negative la Biroul de Credit”.

Un exemplu de urmat si de alte banci

In ultima vreme, tot mai multi clienti reclama neplacerile carora le-au cazut victima in relatia cu bancile. Nerespectarea contractului sau a legislatiei, cresterea abuziva a costurilor creditului, comportamentul lipsit de profesionalism al functionarilor bancari, si multe altele.

Spre lauda lor, unele banci trateaza cu seriozitate cazurile si situatiile facute publice de clienti. Raspund la reclamatii, chiar cu postari pe Conso.ro la Vocea Clientului, ii contacteaza pe acestia, incearca sa gaseasca o rezolvare justa. Altele, in schimb, ignora semnalele primite sau, in cel mai bun caz, manifesta o superioritate gratuita in raspunsurile pe care le dau clientilor.

Implicarea conducerii CEC Bank in rezolvarea rapida a acestei situatii neplacute, atat pentru banca, dar mai ales pentru client, reprezinta un exemplu care ar trebui urmat pe viitor si de conducatorii altor banci.

Mai devreme sau mai tarziu, criza va trece, si bancile se vor lua din nou la intrecere pentru atragerea de clienti carora sa le dea imprumuturi. Si cine s-a fript o data cu ciorba, va sufla si in iaurt, indiferent cat de cunoscuta sau cat de mare este banca al carui client a fost si care l-a tratat necorespunzator.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Inasprirea creditelor ipotecare pare a se fi incheiat

Concurenta din piata bancara este unul dintre factorii care au determinat bancile sa revina cu avansurile la creditele ipotecare la niveluri accesibile pentru clienti, dupa majorarile masive din prima parte a anului trecut. Acest aspect reiese dintr-un sondaj realizat de Banca Nationala a Romaniei (BNR) privind standardele de creditare. Citeste mai mult

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Opinii recente

de elvira buzac

"Buna ziua. In anul 2013 am incheiat un contract cu BCR, banca pentru locuinte. Timp de doi ani am primit prin posta notificari ..."

Facebook