Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

BRD: Care este procedura de acordare la Prima Casa?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Alexandra Toader, analist produs la BRD

AUTOR:

Alexandra Toader, analist produs la BRD

Data publicarii:

Intrebare: Am primit raspuns de la banca ca s-a aprobat dosarul si ca il trimite la fondul de garantare si pe urma ne suna ca mai trebuie extrasul de autentificare. Care este procedura exact? Dragomir Catalina, Slobozia

Raspuns: Circuitul actelor in vederea obtinerii unui credit prin programul Prima Casa este aproximativ urmatorul:

  •  Prezentarea documentatiei complete la banca
  • Aprobarea creditului in conformitate cu normele interne ale bancii
  •  Incheierea contractului de credit in forma autentica si a Contractului de Garantie Reala Mobiliara asupra depozitului colateral constituit din primele 3 rate de dobanda
  •  Transmiterea Solictarii de garantare (impreuna cu celelalte documente specificate in Conventie) la FNGCIMM in vederea obtinerii garantiei
  •  Analiza dosarului de credit de catre FNGCIMM, comunicarea deciziei de acordare a garantiei si transmiterea contractului de garantare
  •  Semnarea contractului de garantare
  •  Inscrierea ipotecii legale in favoarea statului roman reprezentat de Ministerul Finantelor Publice si a interdictiilor la cartea funciara a  imobilului
  •  Intocmirea poliþei de asigurare extinsa pentru toate riscurile a imobilului finantat prin credit, cesionata în favoarea statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice
  •  Punerea la dispozitie a creditului
  •  Prezentarea extrasului de Carte Funciara, cu ipoteca inscrisa in favoarea Statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice

Solicitarea de garantare care se trimite la FNGCIMM  va fi insotita de urmatoarele documente:

1. documentul de identitate (copie certificata) beneficiar si sot/sotie, daca e casatorit;

2. extras de carte funciara (original) privind imobilul ce urmeaza sa fie achizitionat din finantare, eliberat cu cel mult 15 zile inainte de data transmiterii solicitarii.

3. antecontractul de vanzare-cumparare a imobilului ce urmeaza sa fie achizitionat din finantare (copie certificata)

4. titlul de propietate al vanzatorului imobilului (copie certificata)

5. raportul de evaluare a imobilului, inclusiv anexele (copie certificata)

6. declaratia pe proprie raspundere a beneficiarului, data in forma autentica (exemplar original), din care sa rezulte ca, la data intrarii in vigoare a OUG nr.60/2009, nu detine in proprietate o locuinta, individual sau in comun, impreuna cu sotul/ sotia sau cu alte persoane, indiferent de modul in care a fost dobandita, nu are in derulare un credit ipotecar si nu a mai achizitionat o alta locuinta prin Program, declaratie emisa cu cel mult 15 zile inainte de data depunerii cererii de credit

7. Un exemplar din Contractul de Credit autentificat la notar (copie certificata)


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare



(P) Finantari imobiliare cu dobanzi fixe in lei, incepand de la 4,5% pe an
  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?



CAUTI UN CREDIT PRIMA CASA/ IMOBILIAR?





  • Vocea clientului
Raiffeisen Bank Prima casa

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Radu Balas (Victoria)