Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Format nou pentru transmiterea petitiilor online la ASF

Autor: Conso |

Publicat in: Pensii

 

Clientii nemultumiti de relatia cu asiguratorul, cu administratorul pensiei private sau cu cel al investitiei pe piata de capital au la dispozitie o noua modalitate de transmitere a reclamatiilor. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a lansat, in acest scop, un nou portal electronic pentru o mai buna instrumentare a petitiilor online.

Printre facilitatile suplimentare se afla posibilitatea urmaririi stadiului solutionarii petitiilor si schimbul rapid de informatii pe marginea acestora.

Vechiul formular nu mai este valabil

Astfel, incepand de vineri, 7 octombrie, ora 16.00, toate petitiile online se vor primi exclusiv prin intermediul noului portal, disponibil la adresa https://portal.asfromania.ro/. De la data si ora mentionata, formularul utilizat pana acum nu mai este disponibil, avertizeaza ASF.

Potrivit institutiei, depunerea unei petitii in noul portal presupune crearea unui cont de utilizator, prin accesarea optiunii "inregistrare-cont" din pagina principala si completarea datelor de identificare necesare. Conturile vor fi validate de personalul ASF, devenind active doar dupa verificarea datelor introduse.

"Daca nu doriti sa va creati un cont de utilizator in portal sau nu puteti, din motive tehnice, sa accesati facilitatile puse la dispozitie de acesta, puteti transmite petitii, in continuare, pe adresa de e-mail: office@asfromania.ro sau prin depunere directa la registratura ASF", precizeaza Autoritatea.

Cu toate acestea, Autoritatea recomanda consumatorilor rezolvarea problemelor cu compania partenera pe cale amiabila.

”De multe ori se poate dovedi mai convenabil sa incercati o rezolvare pe cale amiabila a problemei dumneavoastra, reclamand problema direct furnizorului de servicii vizat, solicitand solutionarea situatiei aparute. Conform legislatiei, furnizorul trebuie sa aiba stabilite si implementate proceduri de rezolvare a sesizarilor si reclamatiilor”, subliniaza ASF.

Insa, in cazul in care clientul considera ca nu a ajuns la o intelegere amiabila cu furnizorul sau de servicii financiare, acesta poate trimite o petitie la ASF, insotita de documente doveditoare.

Care sunt pasii in depunerea unei petitii?

Petitia se va solutiona ”in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii. In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile", precizeaza ASF.

Totodata, ASF furnizeaza consumatorilor detalii privind formularea petitiilor, dar si pasii necesari in acest demers.

In primul rand, petentul trebuie sa verifice daca societatea partenera este autorizata de catre ASF pentru desfasurarea de activitati pe cel putin una din pietele asigurari-reasigurari, instrumente si investitii financiare, pensii private. In cazul in care societatea nu este autorizata pe una din aceste piete, petentul trebuie sa se adreseze altor autoritati competente, sustine ASF.

Petitia trebuie sa contina numele reclamantului, datele de identificare adresa completa, CNP/CUI, detalii de contact, numele si adresa entitatii impotriva careia se formuleaza petitia, o descriere succinta a problemei supuse atentiei, motivele inaintarii petitiei. In acelasi timp, consumatorii pot sugera si solutii pentru rezolvarea petitiei, mentioneaza Autoritatea. 

Alte articole din Pensii

Pensii

Aplicatie pentru cei care nu stiu la ce fond de pensii contribuie

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a anuntat lansarea unei aplicatii online prin care participantii la fondurile de pensii obligatorii administrate privat, Pilonul II, pot afla, in termen de maximum 10 zile, denumirea fondului la care sunt alocati. Aplicatia poate fi accesata atat de pe desktop, cat si de pe telefoane mobile. Citeste mai mult

Lamuriri privind raportul dintre pensie si salariu (5). Valoarea reala a pensiei

Conform datelor comunicate de CNPAS si Ministerul Finantelor pentru luna iunie 2016, rezulta ca valoarea pensiei medii ce a putut fi data prin impozitarea salariatilor a fost de 639 lei (circa 69% din suma necesara bugetului de asigurari sociale). La acest cuantum s-au adaugat, prin subventii de la bugetul de stat, alti 292 lei (cam 31% din total) Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook