Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Administratorii fondurilor de pensii cer mentinerea Pilonul II in actuala structura

Autor: Conso |

Publicat in: Pensii

 

Asociatia Administratorilor de Pensii Private (APAPR) solicita autoritatilor o intalnire cu toti actorii relevanti din acest domeniu, in contextul celor mai recente declaratii ale premierului Mihai Tudose. Acesta a anuntat ca Pilonul II de pensii va deveni optional fara, insa, sa detalieze procedura.

“APAPR priveste cu ingrijorare declaratiile facute in seara zilei de joi in spatiul public, cu referire la posibilitatea de a elimina caracterul obligatoriu al Pilonului II de pensii private. In acest context, Asociatia reitereaza dorinta de a reprezenta un partener de dialog institutional in realizarea analizei imperios necesare luarii celei mai bune decizii pentru viitorul celor 7 milioane de participanti la Pilonul II de pensii”, se arata in comunicatul Asociatiei.

Organizatia mentioneaza faptul ca, pana in prezent, in cadrul dialogurilor institutionale pe care le-a purtat cu autoritatile, a transmis faptul ca interesele participantilor sunt cel mai bine urmarite doar prin mentinerea arhitecturii si a principalilor parametri ai Pilonului II.

“Reamintim faptul ca Pilonul II de pensii a fost infiintat in urma cu 10 ani si pana in prezent a functionat transparent, in siguranta, eficient si cu performante investitionale remarcabile in beneficiul contributorilor. Obligativitatea instituita prin lege a facut din Pilonul II de pensii o cale sigura de a atinge toti salariatii, in vederea asigurarii pentru acestia a unui venit suplimentar la varsta pensionarii. De asemenea, Pilonul II reprezinta singurul mijloc de economisire (fara niciun cost suplimentar!) pentru circa 50% din populatia activa, procentul fiind progresiv mai mare cu cat veniturile sunt mai mici.", se arata in comunicatul asociatiei.

Pilonul II, optional din 2018

Premierul Tudose a declarat recent ca Guvernul analizeaza posibilitatea ca de anul viitor romanii sa decida singuri daca vor sau nu ca pensia lor sa fie administrata si de fonduri private, nu doar de catre stat.

“Cred ca solutia spre care ne ducem este sa anuntam populatia, in functie de nivelul de salarizare, unde e mai bine sa isi puna banii: la pilonul I, la pilonul II, toti la pilonul I... Nu desfiinteaza nimeni pilonul II, nu il asasineaza nimeni, nu il chinuie, nu il schingium, dar va fi optional. Romanul va avea un tablou in fata. Eu cu contributia mea atat obtin pe punctul de pensie, dincolo atat obtin ca randament", a declarat Tudose.

Premierul nu a precizat, insa, in ce va consta aceasta optiune, daca se mentine contributia la Pilonul II sau se modifica, daca optiunea se poate eraliza si retroactiv sau doar pentru contributiile viitoare, etc.

Insa, in conditiile in care, in prezent, majoritatea celor care intra pentru prima data in sistem (peste 90%) sunt distribuiti aleatoriu, in functie de cotele de piata ale fondurilor de pensii, este putin probabil ca tinerii sa opteze pentru Pilonul II in lipsa unor campanii eficiente de marketing.

Alte articole din Pensii

Pensii

Cum ne afecteaza reducerea contributiei la Pilonul II de pensii?

Contributia la Pilonul II scade, de anul viitor, la 3,75% din salariul brut, a decis Guvernul. Ce inseamna aceasta reducere de contributie pentru viitorii pensionari? Chiar daca oficialitatile au dat asigurari ca nu va fi afectata contributia virata in suma neta, calculele economistilor le contrazic. Citeste mai mult

Un raport al Comisiei Europene releva ce va intampla cu Pilonul II de pensii

Intentia autoritatilor romane cu privire la Pilonul II de pensii prinde, pentru prima data, contur intr-un document oficial. Insa nu al Guvernului, ci al Comisiei Europene. In Raportul institutiei publicat recent se mentioneaza faptul ca Guvernul are in vedere o reversare a reformei sistemului de pensii din 2008. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook